AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Barna skal på tur med fritidsaktiviteten sin. Jeg sitter i styret, og er derfor med på turene som leder. Dette skjer i pappa sin helg, jeg har ikke mulighet til å flytte hele turen med argumentet "private problemer". Det samme skjedde i fjor: jeg informerte far om turen, sa at han gjerne må bli med som forelder (foreldre betaler egen foreldrepris), eller sende ungene alene, jeg er der uansett. Hvis ikke kunne han bytte helg med meg, og ga forslag til flere helger, hvis jeg viste ungene ikke hadde aktiviteter/turneringer. Han valgte å ikke svare, endte med stor krangel på fvk, og hans begrunnelse for å ikke svare meg var: liker ikke tonen i meldingen. Endte med at jeg betalte for meg og ungene og tok dem med på turen. Han nektet å dra. Men dette har kostet meg dyrt i samarbeidet fordi han bruker det mot meg i hver eneste anledning han har. Vel, samme problem i år. Men litt annen taktikk. Turen er i fars helg, og jeg har bare sendt informasjonen om pris, avreise, opplegg osv, og bedt han svare styret snarest om barna kan dra. Han svarer ikke meg, eller styret. Ungene maser på meg om de kan dra, vi i styret må kjøpe billetter til festivalen og alt annet som kreves. Ungene elsker disse turene som er en helg i året. Stor musikkfestival, masse barn, masse aktiviteter og konkurranser, samhold og glede. Hele våren går på å forberede barna på konkurransen til denne turen. Hva gjør jeg? -prøve å lirke, lure, kompromissløsninger, bytte helger osv slik jeg gjorde i fjor? -fvk gikk jo til helv%^e i fjor, med mye krangel og enda mer splid. Men det er en måte å hvertfall få kontakt med han. - skal jeg bare drite i han, si til styret at jentene er med, betale for dem og bare ikke levere dem til far den helgen? - si til ungene at det er pappa sin helg, han bestemmer og hvis han ikke vil at de skal dra, så får de ikke.? De er klar over at jeg drar uansett da jeg er leder for turen og er ansvarlig for turen. Jeg trodde aldri at jeg skulle bli en av de foreldrene som var preget av høy foreldrekonflikt, og jeg prøver virkelig mott beste for å få til et samarbeid. Men jeg blir mer og mer oppgitt, og jeg lærer jo desverre at jeg blir utslitt av å opprettholde et samarbeid som den andre gjør umulig. Og da får jeg følelsen av å bare gi faen. Men jeg ønsker jo ikke det pga barna. Anonymkode: cb365...523 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): - skal jeg bare drite i han, si til styret at jentene er med, betale for dem og bare ikke levere dem til far den helgen? Dette hadde jeg gjort. Anonymkode: dad4e...402 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Kan ikke barna spørre faren om de kan/skal dra? Anonymkode: e403d...dad 2 1
Ny Bruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barna skal på tur med fritidsaktiviteten sin. Jeg sitter i styret, og er derfor med på turene som leder. Dette skjer i pappa sin helg, jeg har ikke mulighet til å flytte hele turen med argumentet "private problemer". Det samme skjedde i fjor: jeg informerte far om turen, sa at han gjerne må bli med som forelder (foreldre betaler egen foreldrepris), eller sende ungene alene, jeg er der uansett. Hvis ikke kunne han bytte helg med meg, og ga forslag til flere helger, hvis jeg viste ungene ikke hadde aktiviteter/turneringer. Han valgte å ikke svare, endte med stor krangel på fvk, og hans begrunnelse for å ikke svare meg var: liker ikke tonen i meldingen. Endte med at jeg betalte for meg og ungene og tok dem med på turen. Han nektet å dra. Men dette har kostet meg dyrt i samarbeidet fordi han bruker det mot meg i hver eneste anledning han har. Vel, samme problem i år. Men litt annen taktikk. Turen er i fars helg, og jeg har bare sendt informasjonen om pris, avreise, opplegg osv, og bedt han svare styret snarest om barna kan dra. Han svarer ikke meg, eller styret. Ungene maser på meg om de kan dra, vi i styret må kjøpe billetter til festivalen og alt annet som kreves. Ungene elsker disse turene som er en helg i året. Stor musikkfestival, masse barn, masse aktiviteter og konkurranser, samhold og glede. Hele våren går på å forberede barna på konkurransen til denne turen. Hva gjør jeg? -prøve å lirke, lure, kompromissløsninger, bytte helger osv slik jeg gjorde i fjor? -fvk gikk jo til helv%^e i fjor, med mye krangel og enda mer splid. Men det er en måte å hvertfall få kontakt med han. - skal jeg bare drite i han, si til styret at jentene er med, betale for dem og bare ikke levere dem til far den helgen? - si til ungene at det er pappa sin helg, han bestemmer og hvis han ikke vil at de skal dra, så får de ikke.? De er klar over at jeg drar uansett da jeg er leder for turen og er ansvarlig for turen. Jeg trodde aldri at jeg skulle bli en av de foreldrene som var preget av høy foreldrekonflikt, og jeg prøver virkelig mott beste for å få til et samarbeid. Men jeg blir mer og mer oppgitt, og jeg lærer jo desverre at jeg blir utslitt av å opprettholde et samarbeid som den andre gjør umulig. Og da får jeg følelsen av å bare gi faen. Men jeg ønsker jo ikke det pga barna. Anonymkode: cb365...523 Nr 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke barna spørre faren om de kan/skal dra? Anonymkode: e403d...dad De har prøvd, men han bare ignorerer dem og svarer ikke. Så da går de til meg og spør om de kan være så snill å bli med. Ognjeg blir stående med denne problemstillingen beskrevet over Ts Anonymkode: cb365...523 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Jeg hadde ikke sent info om turen og påmelding som et spørsmål, men kun som info. "Helgen uke XX skal de på den faste turen til xxx. Dette er allerede betalt, men vil du bidra litt kom totalen på xxxx,-. Siden de reiser i en helg hvor de egentlig skulle til deg kan du gjerne få de ekstra helgen før eller etter, gi beskjed så fort som mulig når du har bestemt deg." Samvær er for ungenes del og ikke han, så hans stahet skal ikke gå ut over aktivitetene som er viktig for dem. Anonymkode: 6ee35...e48 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De har prøvd, men han bare ignorerer dem og svarer ikke Selv om de spør ansikt til ansikt? For en fyr i så fall! Da hadde jeg bare bestemt selv og informert ham om valget etterpå, så fikk han bare bli sur. Høres ut som han er sur uansett. Anonymkode: 6312a...48a 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): - si til ungene at det er pappa sin helg, han bestemmer og hvis han ikke vil at de skal dra, så får de ikke.? De er klar over at jeg drar uansett da jeg er leder for turen og er ansvarlig for turen. Dette. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Han valgte å ikke svare, endte med stor krangel på fvk, og hans begrunnelse for å ikke svare meg var: liker ikke tonen i meldingen. Endte med at jeg betalte for meg og ungene og tok dem med på turen. Han nektet å dra. Men dette har kostet meg dyrt i samarbeidet fordi han bruker det mot meg i hver eneste anledning han har. Når han velge å ikke svare, men skylder på deg... det høres mistenkelig kjent ut. Det er faktisk helt umulig å samarbeide med noen som ikke vil svare på selv helt enkle spørsmål. Har holdt på sånn 13 år selv, det blir ikke bedre. Her klarte faktisk bf å påstå at det ikke var noe samvær i en dom som vi fikk, men det står jo helt tydelig samvær ditt og samvær datt. Enkelte lever i sin egen alterntive verden. Anonymkode: 9fc58...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Men det er vel ikke sånn at fordi om man har samvær så har man enerett over felles barn disse dagene? Barna har fremdeles 2 foreldre med felles foreldreansvar og valg som tas må jo være til barnas beste. Til de som sier at man skal velge "pappas helg han bestemmer" altså. Jeg synes ikke pappaen skal bestemme at barna ikke får dra på noe som er så viktig for dem og bare en gang i året, helt uten noen begrunnelse. Er samværet bestemt i retten eller kun privat avtale kommet frem til på fvk? Er det det siste ville jeg barte sendt melding som informerte slik noen over foreslo og ikke levert dem den helgen. Anonymkode: 37e55...d43 2
Sunshade83 Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Det er noe dritt, men du må faktisk velge denne: - si til ungene at det er pappa sin helg, han bestemmer og hvis han ikke vil at de skal dra, så får de ikke.? De er klar over at jeg drar uansett da jeg er leder for turen og er ansvarlig for turen. --- Det er hans helg og han bestemmer uansett hvor surt det er. Hvis de skal bli sure så må de bli sure på han og ingen andre.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): - skal jeg bare drite i han, si til styret at jentene er med, betale for dem og bare ikke levere dem til far den helgen? Har sympati med deg, men dette ville jeg aldri gjort. Da holder du barna tilbake fra å møte faren sin, og bryter samværsretten. Det er langt mer alvorlig enn å rette opp i surret hans - i hvert fall juridisk. Og i min mening også. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men det er vel ikke sånn at fordi om man har samvær så har man enerett over felles barn disse dagene? Jo, man har jo det. Kjipt, men man må respektere den andre forelderens ønsker og behov. Idiotisk eller ei. Anonymkode: 58b6d...85f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Har sympati med deg, men dette ville jeg aldri gjort. Da holder du barna tilbake fra å møte faren sin, og bryter samværsretten. Det er langt mer alvorlig enn å rette opp i surret hans - i hvert fall juridisk. Og i min mening også. Jo, man har jo det. Kjipt, men man må respektere den andre forelderens ønsker og behov. Idiotisk eller ei. Anonymkode: 58b6d...85f Hvor står dette? Med mindre det står spesifikt i samværsavtalen så er jeg uenig. Anonymkode: 37e55...d43 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: - si til ungene at det er pappa sin helg, han bestemmer og hvis han ikke vil at de skal dra, så får de ikke.? De er klar over at jeg drar uansett da jeg er leder for turen og er ansvarlig for turen. Anonymkode: cb365...523 Dette. Anonymkode: 2600b...97c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 send en siste melding der du skriver at styret fortsatt venter på svar fra han og at om han ikke svarer vil barna ikke delta på turen og at det er hans valg å ta da dette er hans helg selv om du syns det er dårlig samarbeid fra hans side. Neste runde i fvk tar du opp at forrige gang forsøkte du å tilrettelegge og det ble en lang og tung prosess som ikke fungerte, nå gav du han ansvaret for å finne best løsning og det førte til.... slik at det fremgår at uansett hvordan du forsøker samarbeide motarbeider far barna sine ved å motarbeide deg. Anonymkode: 75186...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 Hvor gamle er barna TS? Anonymkode: 37e55...d43 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 Meld dem på og ta dem med. En helg uten samvær vil ikke få noen rettslige konsekvenser for deg, spesielt når barna vil det og fjoråret gikk som det gjorde. Han blir sikkert sur men det ser det ut som han er uansett. Anonymkode: cf107...bdd 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 Selv om dette skulle havne i retten så ville jo ingen dommer tenkt samværssabortasje når det skjer én gang i året og barna skal noe ekstraordinært. Så ta dem med. Ellers svikter du barna i forsøket på å holde faren deres i godt humør. Anonymkode: 2aa6e...ba8 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: De har prøvd, men han bare ignorerer dem og svarer ikke. Så da går de til meg og spør om de kan være så snill å bli med. Ognjeg blir stående med denne problemstillingen beskrevet over Ts Anonymkode: cb365...523 Der har du det egentlige problemet, som du bør booke FVK for å ta opp. Ikke snakk om turen, men om at han ignorerer barna når de spør ham om noe, og at dette går ut over barna. Hadde også latt helga være opp til far. Dessverre er far ugrei og du kan ikke gjøre noe med, eller dekke over at far er ugrei, han må stå for dette selv og ta konsekvensene det får for relasjonen til ungene, foreningen etc. Anonymkode: ce8f0...01f 2
Ulven Skrevet 31. januar 2024 #19 Skrevet 31. januar 2024 Er det litt større barn dette? For isåfall skal de høres og være med å bestemme dette selv. Så får du ikke far med på laget og barna ønsker å dra, så blir det slik barna ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 Oi. Jeg har jo lest den motsatte av denne tråden. Der far er frustrert over at mor stiller i styrene på alle barnas fritidsaktiviteter, er frivillig med på alt, baksnakker far med de andre voksne og blokkerer fars muligheter til å delta som fullverdig forelder i barnas fritid. Og som styreleder planlegger hun alle seminarer og turer i fars helger. Er det deg, ts? Anonymkode: eda81...5e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå