Gå til innhold

Ok å la hannhunden jokke på tispa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to hunder i hus, en hann og en hunn. Nå har hunnen løpetid, og da blir det litt leven...
Hannen er kastrert, så ingen fare for valper, men når hun er høyløpsk så glemmer han at han ikke har baller, og blir veldig interessert. Under stådagene så blir det fort litt riing og jokking om jeg ikke følger med og skiller dem. 

Men gjør det egentlig noe? 

Jeg tenker liksom at jeg bør skille dem, da det er litt "ufint" at de holder på sånn. De har også skjønt at jeg kommer til å avbryte dem, så de går gjerne ut i gangen eller inn på soverommet, og gjemmer seg litt unna. Men de gjør jo ikke noe galt egentlig, og det blir jo ikke drektighet av det. Det skal sies at hannen ikke fotfølger tispa og plager henne, det er HUN som følger etter han og inviterer han til å bestige henne. Hun har aldri vært plaget av innbilt svangerskap eller andre ting. Så lenge ikke en av dem blir plaget av det, er det feil å la dem holde på de få dagene hun står? Er det noen fysiologisk eller helsemessig grunn til at jeg bør skille dem? 

Anonymkode: 18407...013

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje kan det være økt sjanse for livmorbetennelse hvis de får styre på? 🤔

Jeg ville ikke ha latt mine ha gjort det, mest av hygienisk årsaker, men også fordi den økte seksuelle spenningen hos hundene kan gi uønsket atferd "utenfor soverommet".

Anonymkode: 4aae7...e76

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 12.27):

Kanskje kan det være økt sjanse for livmorbetennelse hvis de får styre på? 🤔

Jeg ville ikke ha latt mine ha gjort det, mest av hygienisk årsaker, men også fordi den økte seksuelle spenningen hos hundene kan gi uønsket atferd "utenfor soverommet".

Hva begrunner du dette med?

Anonymkode: de4d6...ac4

Skrevet

Nei, jeg ville aldri latt hannhunden min få lov til det. Ikke en adferd han trenger å få lov til, kastrert eller ikke. 

Be de gå å legge seg eller skill dem av. 

Anonymkode: fd987...624

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Svarene over MÅ  jo være fra kvinner.. 
Klart de skal få holde på, det er jo naturlig, sex rett og slett. 
Er jo akkurat det samme som om at mennesker har sex, selv om mannen er sterilisert.

Anonymkode: 727f2...5f8

Gjest jegerrinne
Skrevet

Hadde ikke latt ham få lov. Er en adferd jeg ikke ønsket at min hund skulle ha. Fort at de begynner med det ellers også

Skrevet

Jeg skiller mine to tisper når de jokker som gærne på hverandre under løpetiden. Jeg vil ikke at atferden skal blø inn i andre arenaer. 

Anonymkode: 3b4ff...dab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 14.38):

Hva begrunner du dette med?

Anonymkode: de4d6...ac4

En hundepenis er ikke steril når han penetrerer, og det kan bli med bakterier og annet rart inn i skjeden. Ja, det er ikke farlig for hunder å ha sex, men hvorfor ta risken hvis det kun er for at de skal ha det gøy? 

De fleste kvinner har nok opplevd både blærekatarr og unormal utflod etter mye sex, og jeg vil ikke tro det er annerledes for hunder?

Jeg holdt på å miste tispa mi da hun var knapt to år av livmorbetennelse. Hun hadde ikke hatt besøk av hannhund i løpetiden forut for betennelsen, men fikk det allikevel.  Jeg ville som sagt ikke tatt risikoen.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En hundepenis er ikke steril når han penetrerer, og det kan bli med bakterier og annet rart inn i skjeden. Ja, det er ikke farlig for hunder å ha sex, men hvorfor ta risken hvis det kun er for at de skal ha det gøy? 

De fleste kvinner har nok opplevd både blærekatarr og unormal utflod etter mye sex, og jeg vil ikke tro det er annerledes for hunder?

Jeg holdt på å miste tispa mi da hun var knapt to år av livmorbetennelse. Hun hadde ikke hatt besøk av hannhund i løpetiden forut for betennelsen, men fikk det allikevel.  Jeg ville som sagt ikke tatt risikoen.

Mener du at vi mennesker også skal ha sex kun for "parring"?! 
Sex er jo en viktig del av hverdagslivet i større eller mindre grad dog, men det høres jo veldig strengt ut.. 

Anonymkode: 8a4aa...b0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mener du at vi mennesker også skal ha sex kun for "parring"?! 
Sex er jo en viktig del av hverdagslivet i større eller mindre grad dog, men det høres jo veldig strengt ut.. 

Anonymkode: 8a4aa...b0d

Det var da også en slutning å ta! 😂

Vet du ikke at mennesker og hunder er to ulike arter som bruker og ser på sex forskjellig?

Les deg opp på hvilke sosiale signaler det er for hunder å bestige andre hunder, jokking og sex. 

• Nyttig 1
Skrevet

En atferd hunden får lov å gjenta og som han syns er positivt vil han bare gjøre mer av. Ønsker du at han skal øve på denne atferden?

Anonymkode: 92f2e...969

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...