AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Jeg har hatt flere kjemiske graviditeter/SA før uke 5 i fjor, 3 eller 4. Nå har jeg fått positiv test, og er livredd. Ser at mange på forum legger ut nye tester hver dag etter at de har testet positivt. Noen til og med mer enn en ny test per dag. Jeg testet flere ganger selv de to siste gangen jeg opplevde kjemiske. Nå kjenner jeg imidlertid at jeg er redd for å teste igjen, tør ikke. Er for feig til det. Er det flere som kjenner det sånn? Burde jeg bare glemme all testing, og bare se hvordan det går? Er vel uansett ikke noe forebyggende som kan gjøres. Anonymkode: 59c5f...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Skjønner det er vanskelig. For min del vil jeg gjerne være forberedt på det før jeg begynner å blø hvis du skjønner. Jeg har hatt "bare" en kjemisk da, men kommer til å teste daglig neste gang jeg blir gravid også. Har du bedt om utredning for habituell abort? Anonymkode: a76dc...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner det er vanskelig. For min del vil jeg gjerne være forberedt på det før jeg begynner å blø hvis du skjønner. Jeg har hatt "bare" en kjemisk da, men kommer til å teste daglig neste gang jeg blir gravid også. Har du bedt om utredning for habituell abort? Anonymkode: a76dc...741 Har ikke bedt om utredning nei, vet ikke om kjemiske telles som abort engang? Jeg ønsker ikke å teste egentlig. I svangerskapene før jeg opplevde kjemiske, testet jeg bare en gang og det var det. Nå kjenner jeg masse angst og gruer meg til hver gang jeg går på do. Hvordan turte du, klarte du å teste så mange ganger? Anonymkode: 59c5f...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Det å teste flere ganger om dagen er litt meningsløst. Joda, en del av oss har sterkere tester på annet enn morgenurin, men hold deg til det da. Og test annenhver dag, da har du mulighet til å se stigning (eller ikke ☹️). Gjør det som funker for deg, hvis du får noen form for ro av å teste ofte så gjør du jo bare det, men biologisk er det ikke så mye å hente fra det. Lykke til! /testetøs(34) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Test med ukes mellomrom. En vellykket graviditet gir skikkelig sterk strek i uke 6. Anonymkode: 22acc...24e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar Det er opptil deg. Personlig ønsker jeg å vite om jeg har kjemisk graviditet. Det telles som spontanabort når jeg har vært hos lege/jordmor, og etter tre gjentatte kan man ble henvist videre for utredning av habituell abort. Har hatt en kjemisk og en MA, og dersom jeg har en kjemisk til vil jeg gjerne finne ut om det er noe underliggende. Anonymkode: 8a7b0...824 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ikke bedt om utredning nei, vet ikke om kjemiske telles som abort engang? Jeg ønsker ikke å teste egentlig. I svangerskapene før jeg opplevde kjemiske, testet jeg bare en gang og det var det. Nå kjenner jeg masse angst og gruer meg til hver gang jeg går på do. Hvordan turte du, klarte du å teste så mange ganger? Anonymkode: 59c5f...2f0 "Kjemisk graviditet" er egentlig et litt flåsete uttrykk, fordi det er en spontanabort. Man kaller det kjemisk fordi embryoet er så lite at man ikke kan se det på ultralyd, men det er like fullt en spontanabort. Du bør utredes for habituell abort. Anonymkode: a76dc...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 11.08): Har ikke bedt om utredning nei, vet ikke om kjemiske telles som abort engang? Jeg ønsker ikke å teste egentlig. I svangerskapene før jeg opplevde kjemiske, testet jeg bare en gang og det var det. Nå kjenner jeg masse angst og gruer meg til hver gang jeg går på do. Hvordan turte du, klarte du å teste så mange ganger? Anonymkode: 59c5f...2f0 Mine kjemiske telte med! Ble henvist til utreding etter en sen MA og påfølgende flere kjemiske. Men måtte bytte timen jeg fikk med OUL i stedet ❤️ Fikk progesteronstøtte og blodfortynnende, bare å starte på ved positiv tidlig test. Da gikk det Skulle liksom ikke mer til… Anonymkode: 826fc...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå