Gå til innhold

Tvungen mekling, ingen konsekvenser for å ikke møte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor heter det tvungen mekling når det ikke får noen konsekvenser for far å ikke møte? Det er 1 år siden jeg flyttet, og jeg har møtt to ganger alene på mekling.

Vi har ingen samværsavtale. Han kommer på besøk når han vil. Han drikker, roter og gjør mye av det jeg flyttet fra. Ofte sover han over på sofaen, selv om jeg sier at han må dra hjem.

Men han er også min eneste avlastning. Så jeg kan av og til ta meg en tur ut på et par timer når han er på besøk (ikke mer, i tilfelle han begynner å drikke). Han har ikke samvær i sitt eget hjem.
Jeg føler meg helt låst. Jeg vurderer å nekte ham samvær inntil han blir med på mekling. Men er redd han da kutter kontakten med barnet fremfor å møte på mekling. I hans hode er det da jeg som nekter ham kontakt, og det er historien han vil fortelle utad. Såpass godt kjenner jeg ham. 

Jeg klarer ikke å avvise ham når han kommer på døra, selv om jeg kanskje bør. Barnet blir glad når han kommer.

Jeg synes det bør bli straffbart å ikke møte på mekling. 

Anonymkode: 56b84...5e3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor heter det tvungen mekling når det ikke får noen konsekvenser for far å ikke møte? Det er 1 år siden jeg flyttet, og jeg har møtt to ganger alene på mekling.

Vi har ingen samværsavtale. Han kommer på besøk når han vil. Han drikker, roter og gjør mye av det jeg flyttet fra. Ofte sover han over på sofaen, selv om jeg sier at han må dra hjem.

Men han er også min eneste avlastning. Så jeg kan av og til ta meg en tur ut på et par timer når han er på besøk (ikke mer, i tilfelle han begynner å drikke). Han har ikke samvær i sitt eget hjem.
Jeg føler meg helt låst. Jeg vurderer å nekte ham samvær inntil han blir med på mekling. Men er redd han da kutter kontakten med barnet fremfor å møte på mekling. I hans hode er det da jeg som nekter ham kontakt, og det er historien han vil fortelle utad. Såpass godt kjenner jeg ham. 

Jeg klarer ikke å avvise ham når han kommer på døra, selv om jeg kanskje bør. Barnet blir glad når han kommer.

Jeg synes det bør bli straffbart å ikke møte på mekling. 

Det bør iallfall få noe slags konsekvens. Her er det mor som ikke møter. Det er alle slags mulige unnskyldninger. Samvær er heldigvis på plass her. 

Så lenge du lar ham få komme inn hjemme hos deg, sove på soffan og han ellers har det greit, så har jo ikke han noe behov for at ting skal på plass heller. Sett ned foten. Hvorfor har han ikke samvær i eget hjem? 

Anonymkode: 548fd...19d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det bør iallfall få noe slags konsekvens. Her er det mor som ikke møter. Det er alle slags mulige unnskyldninger. Samvær er heldigvis på plass her. 

Så lenge du lar ham få komme inn hjemme hos deg, sove på soffan og han ellers har det greit, så har jo ikke han noe behov for at ting skal på plass heller. Sett ned foten. Hvorfor har han ikke samvær i eget hjem? 

Anonymkode: 548fd...19d

Han har latt det skli helt ut hjemme hos seg etter vi flyttet. Det er som et grisehus, og egner seg ikke for barn. 

Jeg vet jeg bør sette ned foten, og det har jeg prøvd med ord. Jeg har snakket med ham mange ganger. Men jeg blir møtt med taushet hver gang.
Det er vanskelig når han kommer uanmeldt på døra. Barnet på 6 år vil se på meg som det store stygge ulven hvis jeg nekter faren å komme inn. 

Skrevet

Poenget ved tvunget mekling er vel å få meklingsattesten slik at du kan ta saken for retten? Litt satt på spissen, men har det gått så langt så er vel det neste skritt. Og du, ikke lær barnet ditt at det er greit å bli behandlet som bf behandler deg.nå 

Anonymkode: e0808...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...