Gå til innhold

bhg rives - hva betyr det for meg som ansatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvis en barnehage skal rives for å bygge en ny, hva skjer med de ansatte der? Var på jobbintervju og det ble nevnt planer om det om noen få år, som skremte meg litt selvfølgelig. Det blir jo som en midlertidig ansettelse isåfall..

noen med erfaringer? 

Anonymkode: 8cd55...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere løsninger:

- Du blir permittert

- Du får kun kontrakt til den skal rives og står da uten jobb. Men hvis de ikke vet når det skjer blir jo dette litt vanskelig.

- Du blir omplassert til andre barnehager i kjeden.

Det beste er nok å spørre barnehagen.

Anonymkode: 1f45b...051

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dersom det er kommunal barnehage, vil jeg tro at mens riving og bygging pågår vil de ansatte bli omplassert i denne perioden.

Anonymkode: f6139...6fb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vanlig at man bygger ny barnehage før den andre rives, eller at man i en periode driver i midlertidige lokaler. De ansatte flyttes med til ny barnehage, eller til andre barnehager dersom ungene fordeles på andre barnehager fordi man har for mange barnehager, f.eks ved nedleggelser der barnetallet er synkende.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge den rives for å bygges ny, så vil de ansatte fortsette jobbe i den nye barnehagen. Det er ombygging/renovering/nybygging, ikke nedleggelse. 
Med mindre det også blir nedbemanning da, men det er noe man aldri kan sikre seg mot uansett da, og trenger ikke ha noe som helst sammenheng med ombygging. 

Barna skal jo være ett sted under ombyggingen, så hvis de ikke bygger nytt først, så blir det enten midlertidige lokaler, eller midlertidig overflytting til andre barnehager. 

Anonymkode: 0f2dc...c9f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge den rives for å bygges ny, så vil de ansatte fortsette jobbe i den nye barnehagen. Det er ombygging/renovering/nybygging, ikke nedleggelse. 
Med mindre det også blir nedbemanning da, men det er noe man aldri kan sikre seg mot uansett da, og trenger ikke ha noe som helst sammenheng med ombygging. 

Barna skal jo være ett sted under ombyggingen, så hvis de ikke bygger nytt først, så blir det enten midlertidige lokaler, eller midlertidig overflytting til andre barnehager. 

Anonymkode: 0f2dc...c9f

Ok, så hvis jeg begynner å jobbe der med fast kontrakt, blir omplassert senere til en annen bhg, så får jeg komme tilbake til den nye bhg senere? 

Skrevet

Når det skulle rives og bygges ny kommunal bhg her så ble det satt opp brakker som midliertidig bhg. Disse ble benyttet i 1 år mens riving og bygging pågikk. Både barn og ansatte ble med på prosessen.

Anonymkode: 865fa...dc1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det skulle rives og bygges ny kommunal bhg her så ble det satt opp brakker som midliertidig bhg. Disse ble benyttet i 1 år mens riving og bygging pågikk. Både barn og ansatte ble med på prosessen.

Altså, alle ansatte og barn ble flyttet til brakkene for så å bli flyttet til de nye lokalene når det var ferdig bygd.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Hvis en barnehage skal rives for å bygge en ny, hva skjer med de ansatte der? Var på jobbintervju og det ble nevnt planer om det om noen få år, som skremte meg litt selvfølgelig. Det blir jo som en midlertidig ansettelse isåfall..

noen med erfaringer? 

Så lenge bhg ikke skal legges ned, betyr det bare at dere kanskje må være i et midlertidig lokale fram til den nye er ferdige 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Altså, alle ansatte og barn ble flyttet til brakkene for så å bli flyttet til de nye lokalene når det var ferdig bygd.

Det er allerede en brakkebarnehage. Men ser ut som den skal rives. Jeg spurte styrer hva som skjer med de ansatte da og hun sa hun ikke visste? Det hadde vært veldig bra om det ble satt opp noe midlertidig i nærheten og man kunne komme tilbake til den nye bhg selvfølgelig. Høres veldig bra ut. Håper det skjer noe lignende med denne. Ønsker virkelig takke ja til denne bhg da den ligger rett der jeg bor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

noen med erfaringer? 

Erfaringen jeg har var at de bygde den nye før de rev den gamle :)  Så ingen andre konsekvenser enn å bytte bygning…

Barn og ansatte må jo ha et sted å være, tviler på de lukker barnehagen 1 år mens de bygger ny. 

Anonymkode: 8d6e3...57d

Skrevet

Samme greien skjedde i barnehagen til barna mine. De leide et forsamlingshus som de brukte som alternative barnehagelokaler mens byggingen foregikk. Det var nok litt kavete for de ansatte å ha barnehagen der, men heldigvis ble rivingen og nybyggingen på unnagjort på 6 mnd.

Anonymkode: 79a50...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...