Gå til innhold

Alenemødre med nytt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på noe. Jeg har barn med en mann fra tidligere. Jeg ønsker at mitt barn skal få biologisk søsken, men det ønsker ikke far. Det forstår jeg selvfølgelig. Men jeg har alltid drømt om en stor familie med masse barn i familien. Om jeg får barn med en ny mann i fremtiden, vil barnet ligne min førstefødte i det hele tatt? Vil man se at de er søsken? Noen som kan dele erfaringer her? Nå er det ikke sikkert jeg får flere barn heller. Jeg er allerede 35 år, men ønsket er der.

Anonymkode: 9ec73...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om hvordan genene dine vil komme til uttrykk. 
Det kan ingen vite. 
Om barnet du har nå likner mest på far, så skal det mye til for at et nytt barn med en annen far skal likne på førstefødte. 

Men hvorfor er det viktig at de skal likne på hverandre? Jeg tror ikke søsken kun ser på hverandre som søsken om de likner fysisk på hverandre… selv helsøsken trenger ikke å likne hverandre 

Anonymkode: e431b...55a

• Liker 1
Skrevet

Hvis den første ligner far, vil ikke den neste gjøre det. 

Men, vi er 3 søsken med samme foreldre ( trur eg...) og vi er ikke like vi heller.

Anonymkode: af18e...332

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du spør om hvordan genene dine vil komme til uttrykk. 
Det kan ingen vite. 
Om barnet du har nå likner mest på far, så skal det mye til for at et nytt barn med en annen far skal likne på førstefødte. 

Men hvorfor er det viktig at de skal likne på hverandre? Jeg tror ikke søsken kun ser på hverandre som søsken om de likner fysisk på hverandre… selv helsøsken trenger ikke å likne hverandre 

Anonymkode: e431b...55a

Viktig og viktig. Jeg er bare nysgjerrig. Barnet ligner både på meg og far. Barnet har fått mine øyne og munn. Men generelt ser jeg mye av far i barnet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men, vi er 3 søsken med samme foreldre ( trur eg...) og vi er ikke like vi heller.

Jeg og min søster har samme foreldre og vi er veldig like. Som ungdommer ble det spurt om vi var tvillinger selv om jeg er tre år eldre. I dag ser man dog flere forskjeller. Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel tull. Mine 2 ligner begge på faren sin, kunne blitt tatt for å være tvillinger hadde det ikke vært for aldersforskjellen.

Skrevet

Vi er to søsken som har samme foreldre, og vi ligner ikke i det hele tatt. Ene har mørkt hår, den andre mørkebrunt. Ene har mørke øyne, andre har grønne. Vi har ingen likhetstrekk mellom oss. Man kan se vi ligner på ulike personer bakover i familien. Så man trenger ikke ligne selv om man har samme foreldre. 

Anonymkode: 94f5a...bd2

Skrevet

Det er helt umulig å si. 

Jeg kjenner til et søskenpar på fire jenter, to likner på far og to på mor. Et annet søskenpar på tre: 2 likner far, 1 likner mor. 

Min bror og jeg har forskjellig far og vi er ikke like i det hele tatt. Min bror likner sin far, med unntak av kroppsfasong og høyde (der likner han mors familie), mens jeg likner min mor, med unntak av kroppsfasong og høyde, der jeg likner mer på min fars familie. Jeg er ganske lik min yngste fetter på morssiden i utseende. Han likner sin mor og jeg likner min. Våre mødre er søstre og er ganske like. Da vi var barn trodde alle at vi var bror og søster.  

Anonymkode: b9461...afc

Skrevet

Som andre sier, umulig å si. Nå kjenner jeg flere søsken med samme foreldre som ikke ligner hverandre. Nærmeste nabo har tvillinger som er totalt ulike i utseende, både hårfarge og kropp. Dette hadde jeg ikke tenkt så mye på altså, om du ønsker flere barn blir de som søsken. Jeg er selv oppvokst med en halvbror og har aldri tenkt på han som noe annet enn lillebroren min ❤️

Anonymkode: 1dee7...efc

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har tre halvsøsken, ingen helsøsken. 

Mine tre halvsøsken ligner ikke på hverandre i det hele tatt, de har null likhetstrekk. Jeg og mitt midterste søsken har flest likhetstrekk. 

Anonymkode: 245a1...e25

Skrevet

Helt umulig å si og det er jo ikke en gang slik at helsøsken en gang nødvendigvis ligner på hverandre. 

Anonymkode: bb89c...4b9

Skrevet
Tanuki skrev (46 minutter siden):

Det er vel tull. Mine 2 ligner begge på faren sin, kunne blitt tatt for å være tvillinger hadde det ikke vært for aldersforskjellen.

Er det vel ikke, når de ikke har samme far.

Anonymkode: 13464...19d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har 3 halvsøsken, og hun jeg vokste opp med fordi vi har samme mor, ligner virkelig ikke på meg. Men vi har alltid hatt et veldig nært og godt forhold. Halvbroren min ligner ikke på meg, men halvsøsteren min er veldig lik meg. Er mange bilder fra vi var barn, hvor det ikke er mulig å se forskjell på oss. Men de har jeg ikke noe forhold til. Da jeg så de svært lite i oppveksten.

Anonymkode: 51d13...a1c

Skrevet

Er jo umulig å vite. Jo mer den første ligner deg, jo større sjanse er det for mer likheter. Mine og bonus ligner ingen direkte på hverandre, og har like mye likheter. Så bonus er like ulik som våre to felles. Bonus og ene ungen ligner endel på bestemora si.

Utenforstående kunne like gjerne konkludere at alle tre har forskjellige fedre som å tro at alle har samme far. Kommer an på øyet som ser. Dvs de som kjenner min manns familie vil se likheter med seg selv bedre enn andre på alle 3. Selv om mine også ligner mye på min familie.  Jeg og bonus har også endel like trekk pga samme type ansikt trekk bla. S mange har trodd bonus er min

Anonymkode: 289e9...50d

Skrevet
Tanuki skrev (5 timer siden):

Når det er forskjellig far, vil selvsagt ikke barn to ligne på første barnets far. Det kan ligne på sin far, men da vil søsknene i liten grad ligne på hverandre.

Anonymkode: d2447...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...