Gå til innhold

Når barnet har feber, men er i toppform

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har nesten 39 i feber i dag, men har full energi og virker ikke syk i det hele tatt. Er jo hjemme fra barnehagen, men er det ok å gå ut å gjøre ting ute syns dere? Leke på lekeplass osv. Det kan bli en lang dag inne med den energien...

Anonymkode: 6a6d6...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør det, men er kjempeobs på å ta barnet med hjem hvis det blir slapt eller vi ser at det sliter seg ut. 

Å være hjemme en hel dag med et barn i toppform er TORTUR. 

men vi drar ikke på besøk, på senteret eller lange turer. 

Anonymkode: a2cdb...f27

• Liker 6
Skrevet

Å gå ute på lekeparken eller i naturen er greit, men ikke gå langt, plutselig er formen fra 100 til 0. Barn går fra det ene til det andre veldig raskt. I tillegg er det jo fint å begrense aktivitet så barnet får all søvn det trenger for å bli frisk. Utover det, ville jeg ikke dratt på besøk til andre, omgås andre eller dratt på senteret. Begrense smitte. 

Anonymkode: 8df75...e69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Barnet mitt har nesten 39 i feber i dag, men har full energi og virker ikke syk i det hele tatt. Er jo hjemme fra barnehagen, men er det ok å gå ut å gjøre ting ute syns dere? Leke på lekeplass osv. Det kan bli en lang dag inne med den energien...

Hvorfor ikke, er jo ikke farlig med litt frisk luft, du merker jo fort om barnet blir slapt så da kan man gå inn igjen. Jeg har jo hatt barn som har hatt en dag med høy feber og bra form, og borte neste. Et par ganger har dem hatt en av barnesykdommen da kommer det utslett og prikker et par dager etter. Men ene sønnen min kan ha 1-2 dager med feber ig være i form, og så forsvinner det. 

Anonymkode: 44004...8f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde absolutt gått ut for å leke om barnet ønsker og er i form til det, men jeg hadde ikke dratt på kjøpesenter, på besøk eller andre steder som ville innebære mulig smittefare. 

• Liker 2
Skrevet

Er ikke farlig med frisk luft 

Anonymkode: aa137...941

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi gjør det, men er kjempeobs på å ta barnet med hjem hvis det blir slapt eller vi ser at det sliter seg ut. 

Å være hjemme en hel dag med et barn i toppform er TORTUR

men vi drar ikke på besøk, på senteret eller lange turer. 

Mener du virkelig dette? Det er tortur å være hjemme med barnet ditt? 

Anonymkode: af4a5...c7e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her måtte barna luftes utfor huset da de var full i energi. Selv om de var syk. Pass på at de får nok væske i seg. Og ikke kaver for mye. Vær nærmt huset så de kan gå inn

Anonymkode: 584c6...687

Skrevet

Gå dere en tur, men vær obs på å ikke overanstreng barnet. Man bør hvile og ta det med ro når man er syk. Feber er en indikasjon på at kroppen jobber hardt mot en infeksjon. Men frisk luft er bare fint. Barn har uansett ikke evne til å kjenne egne begrensinger, så prøv å tilrettelegge for rolige aktiviteter ute :) 

Anonymkode: 65c2a...7b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herregud, slutt å lek Karen... lær deg å ta litt med en klype salt og humor.

Anonymkode: ab26a...ff0

• Liker 3
Skrevet

Man kan ha feber uten å være smittsom. 

Anonymkode: 2f162...21e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan ha feber uten å være smittsom. 

Man kan ha feber uten å ha nedsatt allmenntilstand - særlig gjelder det barn. 

Frisk luft tar man ikke skade av selv om man har feber.. 

Mine barn er rake motsetninger under feber.. 

Jeg har en som KUN vil kose og sove dersom feberen er høyere enn 38.6. 

En annen som er høyt og lavt selv ned feber på nærmere 40 og over.. Og stikkpiller gjør det bare verre.. 

Nr 3 blir litt slapp, men så snart det gis febernedsettende så flyr barnet opp under taket og vil ikke sitte stille, sove eller hvile... 

Du kjenner ditt barn best. 

Anonymkode: dee39...b76

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det… dette gidder jeg ikke engang svare på. God jul og lykke til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så lenge man er obs på å ikke bringe smitten videre og obs på at barn med svekket immunforsvar kan bli veldig veldig syke om de blir smittet og at man som syk (eller foresatte til sykt barn) har et ansvar for å beskytte andre mot smitte. Så lenge det følges så er det ingen problem å være ute og leke. men obs smitte og hygiene og håndhygiene.

Anonymkode: 98598...d82

Skrevet

Jeg har vært hjemme med sykt barn (7 år) uten feber i 3 dager. Har ikke vært ute med barnet. Har hatt ørebetennelse og ute blåser og regner det og har ikke turt å ta sjansen på å gå ut på grunn av ørebetennelsen. Vi har tredemølle inne, så han har gått/ jogget på den ved mye energi, ellers har han lekt med kaptein sabeltann figurer, spilt spill, lest bøker sammen, bakt boller, sett tv og spilt på ipod, lekt gjemsel, rødt/ grønne lys, ikke tråkke i «lava». Blir lange dager, men litt godt og 😊 

Anonymkode: 68d7e...dcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan være tortur for en unge med masse energi å måtte være inne en hel dag også. 

Anonymkode: 8adbe...3a3

• Liker 2
Skrevet

Hadde absolutt gått ut og fått litt luft. Man blir ikke noe fortere frisk innendørs uansett. 

Anonymkode: cf2d9...33d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Å være hjemme en hel dag med et barn i toppform er TORTUR. 

Tortur faktisk.  Foreldre idag kan jo ikke ha barn.

Anonymkode: a2a10...ae2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tortur faktisk.  Foreldre idag kan jo ikke ha barn.

Anonymkode: a2a10...ae2

Jeg syns helt ærlig det er tortur å være hjemme en hel dag, med eller uten barn. Forstår det godt at man vil ut og lufte seg. 

Anonymkode: 8df75...e69

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at han/hun er syk? Hvordan kommer man på å måle tempen når barnet ikke har noen symptomer?

Foreldrelivet er et mysterium for meg.

Anonymkode: ac3dd...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...