Gå til innhold

Kan katten din noen triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall hva, og hvordan lærte du den triksene?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er svært intelligente, men liker ikke at noen skal si hva den skal gjøre. Så de helt store kunstene uteblir som regel. Utenom å hoppe etter, grabbe etter leke eller mat.

Min katt ble derimot kalt «Lassie-Lucie’. Hun visste hvordan hun kunne skaffe hjelp om det trengtes sårt. Hun var gravid og en dag kom hun løpende mot meg da jeg var på vei til butikken i motsatt retning. Hun mjauet og mjauet helt vilt og jeg skjønte fort at noe var galt (eller evt veldig hormonell pga kattungene i magen). Jeg fulgte henne likevel hjem. Og der står ei svær  boxer og flekker tenner og grabber poten sin under trappa vår. Hører samtidig masse piping. Det viste seg at katten min nettopp hadde født. Under trappa vår🙈  Og nå forsøkte en hund å ta kattungene. Hun hadde antagelig ikke lyktes i å skremme vekk hunden, så hun løp for å hente hjelp fra personen hun stolte mest på❤️.

Historien er så rørendende at  jeg får gåsehud hver gang jeg forteller den selv om det er snart 40 år siden nå. Min Lucie❤️

Anonymkode: a269c...719

• Hjerte 4
Skrevet

Katten min kan «sitt» og «kom her». Han kan også be etter mat😂

Anonymkode: c4b01...119

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Katten min kan «sitt» og «kom her». Han kan også be etter mat😂

Lærte han det ved å bruke godbiter, på samme måte som med hund.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Nei har ikke lært de noe 🥰🥰😻😻

Endret av Maskinfører
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Katter er svært intelligente, men liker ikke at noen skal si hva den skal gjøre. Så de helt store kunstene uteblir som regel. Utenom å hoppe etter, grabbe etter leke eller mat.

Min katt ble derimot kalt «Lassie-Lucie’. Hun visste hvordan hun kunne skaffe hjelp om det trengtes sårt. Hun var gravid og en dag kom hun løpende mot meg da jeg var på vei til butikken i motsatt retning. Hun mjauet og mjauet helt vilt og jeg skjønte fort at noe var galt (eller evt veldig hormonell pga kattungene i magen). Jeg fulgte henne likevel hjem. Og der står ei svær  boxer og flekker tenner og grabber poten sin under trappa vår. Hører samtidig masse piping. Det viste seg at katten min nettopp hadde født. Under trappa vår🙈  Og nå forsøkte en hund å ta kattungene. Hun hadde antagelig ikke lyktes i å skremme vekk hunden, så hun løp for å hente hjelp fra personen hun stolte mest på❤️.

Historien er så rørendende at  jeg får gåsehud hver gang jeg forteller den selv om det er snart 40 år siden nå. Min Lucie❤️

Anonymkode: a269c...719

Nydelig historie ♥️😻🌹🕯️

Skrevet

«Sitt» og «gi labb» ved å få godbiter. Kan også gå tur sammen med oss fordi den selv vil være med oss, men da blir det mye mjauing for at vi skal hjem igjen! Katta kan derfor ikke være ute når vi skal gå noen steder.

Anonymkode: 8d608...61b

• Hjerte 1
Skrevet

Min kan apportere. Jeg kaster lekemus eller sammenkrøllet papir, så henter hun det og legger det ved eller på meg sånn at jeg skal kaste det igjen. Men det funker bare viss jeg ligger i sengen, vet ikke hvorfor. Om jeg kaster leker til henne når jeg sitter i sofaen, så kommer hun ikke tilbake med leken, men legger den i matskålen når hun har fanget den. Ellers så svarer hun mjeeh viss jeg spør  "hva sier Zelda da?" Begge kattene mine forstår "vil du ut?" " Nå skal vi gå i sengen" og mye annet. Og de kommer når jeg roper på de. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ja! Den eldste kan mer enn den yngste. Jeg trente han som en hund. Den kan: sitt, gi labb, high-five, dekk, stå på beina, og han kan også trykke på ting (planen var å skru på lys, men det skjedde mye og det falt bort). Når vi fikk valp, pleide den komme bort og vise triksene når vi prøvde lære hunden det samme. Måtte alltid ha ekstra godbiter. Den yngste katten ble bare et sånn midterste barn som ikke kan så mye :ler:

Anonymkode: 0edce...e67

• Hjerte 1
Skrevet

Min kan sitt, snurr venstre og høyre, stå (fra sitt) og high-five. Jeg har lært det inn ved å bruke finger som target. Dvs lært ham å snuse på fingeren min, og så følge den. Deretter har jeg brukt targetfinger for å føre ham dit jeg vil.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...