Gå til innhold

Kun til de som har barnetillegg på sin uføre og mottar barnebidrag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det for dere også at når man mottar barne tillegg på uføren så betaler far mindre i barnebidrag?

Her skal egentlig far betale 8000 kr,men betaler 5000 fordi loven i følge NAV er at når man mottar barne tillegg som er 100% forsørger tillegg så justeres bidrag deretter. 

Kipt. Trøsten er at barnetillget er på 4000 kr,men kipt at far slipper unna med 3000kr. 

Anonymkode: 0b027...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Stemmer det for dere også at når man mottar barne tillegg på uføren så betaler far mindre i barnebidrag?

Her skal egentlig far betale 8000 kr,men betaler 5000 fordi loven i følge NAV er at når man mottar barne tillegg som er 100% forsørger tillegg så justeres bidrag deretter. 

Kipt. Trøsten er at barnetillget er på 4000 kr,men kipt at far slipper unna med 3000kr. 

Anonymkode: 0b027...199

Det stemmer det, men det er fordi barnetillegget regnes som inntekten din (det gjør også barnetrygden i beregning av bidrag). Synes ikke det er så kjipt at man forsørger etter evne 😉 det er jo bare rettferdig.

Anonymkode: 39cd0...c10

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har uføretrygd og har to ungdommer på fulltid 15 og en som akkurat har blitt 18. Får 6000. Grovt regnet hos Nav skulle han betalt det dobbelte. Han truet med retten og 50/50 den gangen vi gikk fra hverandre og jeg har klart meg såvidt og har ikke gjort noe med det. Føler kontakten barna og jeg har er viktigere enn å krangle om en pengesum. Privat avtale. 

Anonymkode: 70212...6bf

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Få alltid Nav til å sette bidraget!

Anonymkode: ccb30...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...