AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Jeg var frivillig barnløs frem til jeg var 38 år. Jeg stod for valget mitt om å ikke ønske tross mye mas og spørsmål. Mistet til og med noen kjærester pga det. Kjente meg ofte litt alene og savnet å kunne lese/høre noe positivt og støttende rundt det å velge å ikke få barn. men det fantes ingenting. I mitt tilfelle fant jeg mannen i mitt liv sånn helt på tampen og hans sterke ønske om barn ble da avgjørende. I dag er jeg veldig glad for at han overtalte meg og jeg elsker barna akkurat slik det beskrives av folk flest. Følelsen av ubetinget kjærlighet er sterkere enn noe annet. Jeg kan like vel med hånden på hjertet si at jeg tror jeg ville klart å være like lykkelig uten barn også. Jeg ville dyrket interessene mine på en annen måte og mine nære vennskap ville fått større plass i livet mitt. Bla. Denne forskningsrapporten unde bekrefter den følelsen jeg hadde som frivillig barnløs og som jeg fortsatt kan kjenne igjen. Livet er fantastisk innholdsrikt med barn! Men det kan det jammen være uten også. Alt etter hva man gjør ut av det selv🙂 https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ikke-lykkeligere-med-barn Anonymkode: 89550...e1f 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Har akkurat samme opplevelse som deg. Jeg var bestemt frivillig barnløs - eller barnfri som det kalles oftere nå - men ting skjedde som gjorde at vi fikk barn likevel. Ikke ett, men uplanlagt to. Jeg får personlig helt fnatt av «mammahjerte», «livet har nå mening», «du vet ikke før du får barn selv» og «lykkerus med kjærlighet». Jeg syns nemlig ikke livet ble så mye annerledes, altoppslukende eller omveltende. Det var bare en naturlig følelse av at vi fikk tildelt noen fantastiske små mennesker vi skal leve med og forme, vise verden til og være foreldre til. Ei heller er jeg kun «mamma». Jeg er bare meg selv, som gjør de samme tingene som før. Livet er enkelt og greit hva man gjør det til. Jeg ville aldri vært foruten barna, og jeg er evig takknemlig for dem, men livet kan være like meningsfylt og fint uten også. Anonymkode: c44d1...b20 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Tror også livet er vel så bra uten barn og tenker at livskvalitet er noe en gir livet sitt. Ønsker en ikke barn er det lett å se som også forskning tilsier at barn ikke tilfører livskvalitet verken som ung eller gammel. Anonymkode: fd7f0...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå