AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Jeg har fått beskjed at jeg har høye leververdier på blodprøve og at det mø følges opp. Hvordan følges det opp og kan man normalisere verdiene? Anonymkode: 9ee8c...f49
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Det skulle stå lever-verdier i tittelen.. Anonymkode: 9ee8c...f49
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Jeg hadde dårlige verdier i noen år men det stabiliserte seg av seg selv😊 tok hvert halvår en stund så hvert år 😊 nå er det 3 år siden jeg tok blodprøve så sikkert lurt å ta en men føler meg frisk! Lever kan reparere seg selv men da er det greit å hverken drikke eller ta medesiner 😊 Anonymkode: 13e3e...e13
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Ofte blir det kun kontrollert og ved videre stigning henvisning til Ultralyd eller CT undersøkelse Anonymkode: fd9ee...0ea
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Det kan være veldig mange årsaker til forhøyede leververdier, så de ønsker nok å finne årsaken. Det er først og fremst en del blodprøver som må til. Kanskje de vil ta en ultralyd av leveren din. I sjeldnere tilfeller kanskje en leverbiopsi. Forhøyede leververdier kan komme selv ved uskyldige ting som en vanlig virusinfeksjon (forkjølelse o.l.), kyssesyken kan gi det samme. Jeg har hatt forhøyede leververdier etter vanlig virusinfeksjon, etter kyssesyken, og også pga. en tilstand jeg har som påvirker leveren. Da det siste ble oppdaget måtte jeg også ta ultralyd av leveren, og har også tatt biopsi et par ganger. Men i første omgang er det som regel bare utvidede blodprøver de starter med. Anonymkode: 373e1...766
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 1.Unngå leverpostei samt få i deg væske. 2.Unngå vanndrivende som agurk og øl. 3.Kutt ned på salt og fett. 4.Drikk mye brennevin, da krymper leveren. (Skrumplever) Anonymkode: 3ebcb...751
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå