Gå til innhold

Når drømmemannen (aka bestevenn) blir skilt 2 år etter deg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenn (aka drømmemannen) er nylig separert. Jeg ble skilt for to år siden. 

Vi har begge vært klar over tiltrekningen mellom oss, men aldri handlet på det selvsagt, vi har vært bundet på hver vår kant. 

Nå er det plutselig åpnet seg en mulighet for oss og vi har snakket om det. Det er et sterkt bånd mellom oss, men... Han er som et åpent sår. Selvom det var han som dro. Det er en stor krise. Vi vet begge at vi ikke kan innlede et forhold nå. Det er feil ift bearbeiding, feil ift så mye. Men vi vet begge det kan bli noe på sikt. Men... Spørsmålet er:skal jeg gå og vente på han? Skal jeg date andre? Skal vi fortsette som gode venner uten å bli fysiske (som begge er fristet til)? 

Hva gjør man i en slik situasjon, der vi vet hvor godt vi matcher og at det kan bli noe (uten at vi vet det sikkert) men der timing er fulstendig feil..? 

Noen med erfaringer dere vil dele? 

Anonymkode: ac261...c2c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med dette, men hvis han virkelig er drømmemannen så har du vel ikke øye for andre?

Vet ikke om du er drømmedama hans, han er ikke en del av denne tråden, men du skriver at han er helt knust/som et åpent sår, og da hadde han jo sterke følelser for hun som det nå er slutt med.

Har ikke annet råd enn at du venter. Et år er ikke så lang tid, da vil du vite mer om hvor han står i dette.

Anonymkode: 9ff0c...dd0

• Liker 10
Skrevet

Fortsett å være venner, men ikke gå rundt og vent. Date andre og plutselig møter du noen som er mer kompatibel med. Ellers vet man ikke hva tiden vil bringe; plutselig har kompisen bearbeidet, og det er bedre tidspunkt å flørte/date. 

Anonymkode: ebadc...acc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sitte stille i båten. Ikke date andre om du er interessert i han, men ikke ligg med en mann med kjærlighetssorg over noen andre. Det er bare dårlig gjort, særlig i ett vennskap. Gi han tid.

Anonymkode: e51d1...743

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke erfaring med dette, men hvis han virkelig er drømmemannen så har du vel ikke øye for andre?

Vet ikke om du er drømmedama hans, han er ikke en del av denne tråden, men du skriver at han er helt knust/som et åpent sår, og da hadde han jo sterke følelser for hun som det nå er slutt med.

Har ikke annet råd enn at du venter. Et år er ikke så lang tid, da vil du vite mer om hvor han står i dette.

Han hadde ikke sterke følelser for henne, men han ble så tok de grader bedratt at han føler seg helt ødelagt. Forholdet deres har vært dødt noen år... 

Takk for fine råd og innspill! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sitte stille i båten. Ikke date andre om du er interessert i han, men ikke ligg med en mann med kjærlighetssorg over noen andre. Det er bare dårlig gjort, særlig i ett vennskap. Gi han tid.

Ja... Men jeg risikerer å vente forgjeves. Han kan jo ikke vite sikkert pr nå at det blir oss når han har bearbeidet og er klar... Og kanskje har jeg da kastet vekk et år feks, på å vente? Er det lurt? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fortsett å være venner, men ikke gå rundt og vent. Date andre og plutselig møter du noen som er mer kompatibel med. Ellers vet man ikke hva tiden vil bringe; plutselig har kompisen bearbeidet, og det er bedre tidspunkt å flørte/date. 

Har til gode å finne andre jeg er mer kompatibel med. Han er en super match for meg. Men er kanskje som du sier, at jeg ikke bør gå rundt og vente.... 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja... Men jeg risikerer å vente forgjeves. Han kan jo ikke vite sikkert pr nå at det blir oss når han har bearbeidet og er klar... Og kanskje har jeg da kastet vekk et år feks, på å vente? Er det lurt? 

Ja, det gjør du. Men om han er drømmemannen din er han vel verdt å kaste bort ett år for?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror at om han ser at du driver på med andre, så vil han tenke at han ikke er så spesiell for deg likevel. Sånn ville i hvert fall jeg ha tenkt.

Om jeg virkelig var interessert i en, ville jeg ikke hatt problem med å vente. Nå er det for tidlig, men hvem vet hva som skjer om noen måneder...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner at det er mye følelser å bearbeide etter ett brudd. Min erfaring er at dette godt kan bearbeides mens man relaterer til ett nytt menneske, altså innleder ett annet forhold.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror at om han ser at du driver på med andre, så vil han tenke at han ikke er så spesiell for deg likevel. Sånn ville i hvert fall jeg ha tenkt.

Om jeg virkelig var interessert i en, ville jeg ikke hatt problem med å vente. Nå er det for tidlig, men hvem vet hva som skjer om noen måneder...

Oi det har jeg ikke tenkt på... Kan han ha blitt såret allerede? Spurte han nemlig hva han ønsket:om jeg skulle vente på han eller være fri til å date andre. Han sa det var mitt valg, han ville ikke ta det valget for meg. Jeg sa at jeg ønsket at han skulle ta valget for meg, men det klarte han ikke sa han. Han ba meg finne ut av det selv. Sa han klarte ikke legge beslag på meg og at det ville være respektløst av han.. Og "hvis du ønsker date andre er det ditt valg, men jeg får vondt i magen av tanken på at du er fysisk med en annen".... Hm.... 🤔

Når jeg spurte hva han føler for meg så ville han ikke si noe om det, sa han klarte ikke du noe om det siden bruddet er så ferskt... 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Oi det har jeg ikke tenkt på... Kan han ha blitt såret allerede? Spurte han nemlig hva han ønsket:om jeg skulle vente på han eller være fri til å date andre. Han sa det var mitt valg, han ville ikke ta det valget for meg. Jeg sa at jeg ønsket at han skulle ta valget for meg, men det klarte han ikke sa han. Han ba meg finne ut av det selv. Sa han klarte ikke legge beslag på meg og at det ville være respektløst av han.. Og "hvis du ønsker date andre er det ditt valg, men jeg får vondt i magen av tanken på at du er fysisk med en annen".... Hm.... 🤔

Når jeg spurte hva han føler for meg så ville han ikke si noe om det, sa han klarte ikke du noe om det siden bruddet er så ferskt... 

Ts

Dere er bestevenner og begge er fysisk tiltrukket til hverandre, og dere vet det siste. 

Antingen:

Må du velge å bli singel så lenge han er vennen din. 

Avslutter du relasjonen til han, blir ferdig med han innen du eventuelt involverer en annen mann i livet ditt. 

Forteller at han er den du ser på som drømmemannen din, og at du venter på at han er klar.

Håper du ser at ingen fortjener å gå inn i et forhold der den andre har en "bestevenn" som den er romantisk og fysisk tiltrukket til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har til gode å finne andre jeg er mer kompatibel med. Han er en super match for meg. Men er kanskje som du sier, at jeg ikke bør gå rundt og vente.... 

Men føler han det like sterkt som deg, ellet holder han deg på gress? Om forholdet hans til eksen har vært dødt i noen år, burde han jo strengt tatt hatt god tid til å bearbeide sine sår og følelser. Om det er slik at forholdet til han og eksen faktisk har vært dødt, og han egentlig bare har hatt lyst på deg i årevis, er det jo litt spesielt at han er et åpent sår akkurat nå og er i krise. Så frem eksen ikke utsatte han for noe skikkelig traumatisk (feks vold, nesten drap e.l), selvsagt. For så vidt; om han har drevet å fortalt deg at han har hatt lyst på deg mens han har vært i forholdet med eksen (du skriver at dere begge har vært tiltrukket av hverandre mens dere var i forhold, så det har jo måtte vært et tema). I så fall har dere jo vært emosjonelt utro. Og det er jo også litt spesielt at han ikke dro fra eksen før, med tanke på at du har vært singel i 2 år, om han virkelig følte denne matchen mellom dere like sterkt som deg. 

Ønsker du å virkelig å vente på han, for å se om det faktisk blir dere en gang? At han en gang også vil føle at det er ingen andre enn deg han er mer kompatibel med? Eller skal du bare leve livet ditt nå, og ikke sette noe på vent? Om det virkelig er ment å være dere to, så blir det jo dere to uansett. Du trenger jo heller ikke å fortelle han at du dater andre, du skylder han jo ikke det all den tid det faktisk ikke er noe mellom dere.

Anonymkode: 29ea3...53a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Han sier det jo så tydelig han kan få sagt det. Skjønner ikke at dette er noe å lure på. Synes han virker som en fin fyr. Du bør gi ham tid.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Føler du at du har veldig dårlig tid? Hvor gammel er du? 

Gitt at du venter et år eller to på det du omtaler som drømmemannen, er det lang tid å ofre?

La oss si at du venter et par år og det viser det at det ikke blir noe - hva har du gått glipp av egentlig? Et par år uten dating, men kanskje fått et enda sterkere bånd til bestevennen din.

Dette kan slå begge veier. Mulig dere kjenner hverandre FOR godt til at dere kan bli et par?

Skrevet

Høres ikke ut som om han har like sterke følelser for deg som du har for ham.

Må forøvrig le litt av dette «bestevenn»-greiene. Synes det kommer tråder annenhver dag her om folk som er forelsket i «bestevennen» sin. Men samtidig insisteres fet på at det er heeeeelt normalt å ha en bestevenn av motsatt kjønn og det er ingenting å være sjalu for.

Anonymkode: 62d20...646

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Må forøvrig le litt av dette «bestevenn»-greiene. Synes det kommer tråder annenhver dag her om folk som er forelsket i «bestevennen» sin. Men samtidig insisteres fet på at det er heeeeelt normalt å ha en bestevenn av motsatt kjønn og det er ingenting å være sjalu for.

Dette ! 

Anonymkode: e6d76...ad6

• Liker 2
Skrevet
Rosa Dartle skrev (8 timer siden):

Han sier det jo så tydelig han kan få sagt det. Skjønner ikke at dette er noe å lure på. Synes han virker som en fin fyr. Du bør gi ham tid.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jaja.... 🤷

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er opp til deg hva du velger å gjøre. Jeg har brent meg på at det viste seg at det ikke ble noe av selvom det var kjemi, og man ble holdt på gress. Personlig anbefaler jeg alle å leve som singel, men åpen for muligheten om man er ledig når andrepart er klar og man fortsatt er singel. 🤷‍♀️ Synes man gjør seg selv sårbar til å havne i hekt-basert 'situationship'. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts

Du kan ikke la det være hans beslutning. Du må selv ta et valg og ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: dfe6c...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...