Gå til innhold

Mann i lokalmiljøet som har en stygg oppførsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kommunen som jeg bor i er det en mann som har en merkelig oppførsel. Han er singel og er født i 1978.

Det som er mest bekymringsverdig er at han går rundt på kjøpesenteret og tar kontakt med fremmede folk. Han sprer stygge rykter om folk som bor i kommunen, inkludert medlemmer i en organisasjon. I tillegg slenger han stygge bemerkninger når han møter på folk. Videre selger han piller videre til folk. Midt under samtalen velger han å gå videre, uten å si hade. Han har ikke blikkontakt når han snakker med folk. 

Han har vært i fengsel flere ganger, men det er noe han ikke snakker særlig mye om. Dessuten har han bodd på mange ulike plasser på Østlandet. 

Ved flere tilfeller har jeg vært vitne til at han har kommet med frekke bemerkninger ovenfor kvinner. "Du er så stygg og feit at ingen vil være sammen med deg. Mannfolk vil ha pene og slanke damer" er noe han har sagt til flere kvinner. Jeg har også vært vitne til at han har sagt dette til flere mannfolk; "Det er så utrolig mange stygge damer i Norge. De gidder ikke å passe på kroppen sin". 

Medlemmene i den omtalte organisasjonen blir hengt ut og de får spredt stygge rykter om seg. Det skyldes at vedkommende går rundt i byen og snakker dritt om organisasjonen og enkeltmedlemmer. 

Hva er det beste man kan gjøre i en sånn situasjon? Det hjelper ikke at folk ignorerer han, fordi han bare fortsetter. 

Dette er forresten en av Norges største byer. 

Anonymkode: c1c93...131

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips lokalavisen!

Skrevet

Jeg tenker at her gjør han alt arbeidet som må gjøres selv.

Folk ser nok på han som det han er. En idiot.

Anonymkode: c2042...34d

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at her gjør han alt arbeidet som må gjøres selv.

Folk ser nok på han som det han er. En idiot.

Anonymkode: c2042...34d

Han er sikkert veldig ensom, men det er ikke riktig måte å skaffe seg venner på. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I kommunen som jeg bor i er det en mann som har en merkelig oppførsel. Han er singel og er født i 1978.

Det som er mest bekymringsverdig er at han går rundt på kjøpesenteret og tar kontakt med fremmede folk. Han sprer stygge rykter om folk som bor i kommunen, inkludert medlemmer i en organisasjon. I tillegg slenger han stygge bemerkninger når han møter på folk. Videre selger han piller videre til folk. Midt under samtalen velger han å gå videre, uten å si hade. Han har ikke blikkontakt når han snakker med folk. 

Han har vært i fengsel flere ganger, men det er noe han ikke snakker særlig mye om. Dessuten har han bodd på mange ulike plasser på Østlandet. 

Ved flere tilfeller har jeg vært vitne til at han har kommet med frekke bemerkninger ovenfor kvinner. "Du er så stygg og feit at ingen vil være sammen med deg. Mannfolk vil ha pene og slanke damer" er noe han har sagt til flere kvinner. Jeg har også vært vitne til at han har sagt dette til flere mannfolk; "Det er så utrolig mange stygge damer i Norge. De gidder ikke å passe på kroppen sin". 

Medlemmene i den omtalte organisasjonen blir hengt ut og de får spredt stygge rykter om seg. Det skyldes at vedkommende går rundt i byen og snakker dritt om organisasjonen og enkeltmedlemmer. 

Hva er det beste man kan gjøre i en sånn situasjon? Det hjelper ikke at folk ignorerer han, fordi han bare fortsetter. 

Skulle ikke forundre meg om han henger på KG. :D 

Anonymkode: c8ce6...22f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle ikke forundre meg om han henger på KG. :D 

Anonymkode: c8ce6...22f

Han er anti-teknologi, så tror ikke han er så mye på KG 😛 Han har en gammeldags mobiltelefon, har hemmelig nummer og har ikke Facebook. Det er noe han forteller til folk han møter på. 

Skrevet

Denne personen er åpenbart ikke frisk. Det beste er nok å la det han sier prelle av. 

Hvis han selger reseptbelagte piller videre til folk, altså begår lovbrudd,  så kan man kontakte politiet. Mulig det allerede er gjort, og av erfaring skjer det ikke så mye i sånne saker. Men ring likevel. 

Oppfører han seg truende kan man også ringe politiet, da blir han fjernet fra stedet. 

Ingenting av dette er en super løsning. Det er flere her jeg bor som driver med lignende ting. Ikke så mye å gjøre før det bikker over og de blir arrestert eller innlagt. Dessverre.

Anonymkode: fde5d...206

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne personen er åpenbart ikke frisk. Det beste er nok å la det han sier prelle av. 

Hvis han selger reseptbelagte piller videre til folk, altså begår lovbrudd,  så kan man kontakte politiet. Mulig det allerede er gjort, og av erfaring skjer det ikke så mye i sånne saker. Men ring likevel. 

Oppfører han seg truende kan man også ringe politiet, da blir han fjernet fra stedet. 

Ingenting av dette er en super løsning. Det er flere her jeg bor som driver med lignende ting. Ikke så mye å gjøre før det bikker over og de blir arrestert eller innlagt. Dessverre.

Anonymkode: fde5d...206

Psykiatrien er dessverre mangelfull på enkelte plan. Det er mange som skulle hatt jevn oppfølging. 

Det som er synd er at organisasjonen har avlyst alt av aktiviteter, på grunn av "rykter på byen". Det påvirker igjen medlemmene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Stavanger?

Hørte en slik en gang... Psykiatri...

Men med mindre han er umyndiggjort/psykotisk kan dessverre ingen tvinge han innleggelse...

Anonymkode: e3cca...d01

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Stavanger?

Hørte en slik en gang... Psykiatri...

Men med mindre han er umyndiggjort/psykotisk kan dessverre ingen tvinge han innleggelse...

Anonymkode: e3cca...d01

Østfold. 

Skrevet

Det er vel ingen som tar disse ryktene på alvor. Ei heller disse stygge kommentarene han slenger ut. Mannen er jo åpenbart veldig syk. 

• Liker 1
Skrevet

Bare ignorer fyren vel, er jo ikke noe du kan gjøre fra eller til. Alle byer og bygder har skrullinger som driver dank, provoserer å er psykisk ustabile, inn og ut av psykiatri. Bor selv i en av Norges største byer å ser og hører tullinger hver dag.

Anonymkode: 0a82e...a59

Skrevet

Etter beskrivelsen av by og sted, så er det sikkert byen min 😂

Men mannen er jo åpenbart syk? Bare å holde seg vekk, det? 
Hadde vel aldri droppet aktiviteter pga rykter og styr? 

Skrevet
Just now, Sententia said:

Etter beskrivelsen av by og sted, så er det sikkert byen min 😂

Men mannen er jo åpenbart syk? Bare å holde seg vekk, det? 
Hadde vel aldri droppet aktiviteter pga rykter og styr? 

Akkurat den organisasjonen har avlyst alt av aktiviteter, på grunn av ryktene fra han. Det er veldig merkelig å gjøre, men jeg kan forstå styret. 

Skrevet

Åpenbart en veldig syk person som har glidd mellom sprekkene i hjelpapparetet. Men å identisiere mannen med slike detaljer er på grensen til trakasering fra din side.

Anonymkode: d20da...c50

Skrevet

Hvorfor ikke hive han ut fra organisasjonen?

Dere har vel noen "regler" høres ut som han ikke ønsker å være der

Ellers er det ikke mye å få gjort, mannen er tydeligvis ikke frisk.  

Anonymkode: 2dd84...e20

Skrevet

Om du ønsker å ta tak i dette, bør du sette søkelys på hvordan psykiatrien svikter enkeltmennesker. Ikke "ta" en åpenbart syk person.

På den annen side, det er så mange uvitende mennesker som ikke skjønner at psykisk helse kan slå ut i alle retninger.  

• Nyttig 2
Skrevet

Hvordan har du tid til å følge så med? 

Anonymkode: dc03a...a16

Skrevet

Hvorfor ikke hive han ut fra organisasjonen?

Dere har vel noen "regler" høres ut som han ikke ønsker å være der

Ellers er det ikke mye å få gjort, mannen er tydeligvis ikke frisk.  

Anonymkode: 2dd84...e20

Han fortsetter kun å snakke om organisasjonen til fremmede folk i byen. Styret får meldinger fra folk om at han sprer rykter. Da velger styret å legge alle aktiviteter på is. 

Skrevet

Hvordan har du tid til å følge så med? 

Anonymkode: dc03a...a16

Når samtlige i byen vet at han er sånn, så er det noe som sprer seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...