Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har hatt hjernerystelse? Og hva var syntomene? 

Jeg datt ned på isen og slå meg i bakken var litt skrått. Så jeg landet med naken,hodet først. Jeg hadde med barnet mitt på 3 år. Heldigvis så slapp jeg hånden til barnet før jeg datt😅👍

Jeg lå der i noen sekunder og såg helt svart før jeg rullet meg til siden og reiste meg opp. Hadde 0 smerter og følgt meg bra.  

Leverte barnet og jogget for å rekke tannlege uten problemer. PS var litt svimmel men kan ha hvert stress. 

Da jeg kom meg til tannlege så hadde jeg blackout et par ganger og tannlege måte riste på meg og spørre om det gikk bra flere ganger. Dette la jeg ikke stort merke til 😅

Idag morgen var jeg støl og hadde vondt i bakhodet og ryggen, naken og skulderen. Følger en intensiv varme som strømmer ifra bakhodet og ned til ryggen. Følges  tungt i hodet, er varm men samtidig kald forkjølelse? Maybe. 

Har humørsvingninger, trøtt og ser små glitrende dotter når jeg ser i lufta. 

Kan det vare en svak hjernerystelse? Er også varm i ansiktet rød. 

Jeg er alene mor og har et barn hjemme. Så jeg har ikke så lyst å reise til legevakten men Ian det vare hjernerystelse? 

Anonymkode: 19065...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakt høres i grunnen veldig lurt ut! Tenk hvis du besvimer når du er alene med barnet? 

Anonymkode: fa4df...6e1

• Liker 4
Skrevet

Har hjernerystelse nå faktisk, typiske tegn er sterk hodepine, svimmel, lyssky, lydsky, sliten, irritabel, midlertidig hukommelsestap og kvalme/oppkast. 
Jeg ble skallet ned på jobb (3 ganger faktisk), og var så fokusert på bruker at jeg ikke tenkte på det. Men dagen etter var jeg sammen med en lege venninne og hun reagerte på symptomene mine, er lyssky, lydsky, sterk hodepine, svimmel av og på. Var kvalm når det skjedde. Og i tillegg er jeg hoven på ene øyet og har symptomer knyttet til syn, så jeg har vært og tatt CT i dag og er sykemeldt pga hjernerystelsen. Jeg fikk ikke lov å jobbe nå, og skal ha ro frem til symptomene på hjernerystelse er borte. 

Anonymkode: 4a30d...998

• Nyttig 1
Skrevet

Ring legevakten og hør hva de mener. 

Anonymkode: 6fd25...e25

Skrevet

Det at du la innlegget i dette forumet tyder på at du har fått deg en smell, ja

Anonymkode: 8ed38...aab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det at du la innlegget i dette forumet tyder på at du har fått deg en smell, ja

Anonymkode: 8ed38...aab

Obs! 🤣🤣🤣🤣 stemmer det skulle stå på kropp og helse 

Anonymkode: 19065...0cf

• Liker 1
Skrevet

Du burde få en sjekk, ja.

Anonymkode: 234ab...f40

Skrevet

Du må til lege i dag! Kan være hjernerystelse eller hjerneblødning også. Må sjekkes. 

Stadige besvimelser tyder på at hjernen har fått skikkelig smell. 

Ring lege nå 

Anonymkode: 38398...168

Skrevet

Ringte du lege? 

Bare sånn for allmennkunnskapen, du har ikke milde symptomer på hjernerystelse. Du har store utfall. 

Mild hjernerystelse har ofte ikke besvimelse, og ellers lite/ingen symptomer. 

Du burde neppe sove uten tilsyn.. 

Anonymkode: 38398...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...