Gå til innhold

Seponerings symtomer Seroxat- helt j....

Seroxat

Anbefalte innlegg

Seponerings symtomer Seroxat- helt j... og hvor lenge skal de vare?

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seroxat skrev (På 30.1.2024 den 22.15):

Seponering Seroxat 

Jeg har seponert Seroxat og kutta ut forrige mandag. Jeg opplever flere seponeringssymptomer som er veldig ille; uro, søvnproblemer, mareritt og ekstrem svetting om natta. Andre som har erfaringer med dette? Og hvor lenge vedvarte det? Kommer følelsene tilbake etterhvert? Pr nå kjenner jeg ikke på noen følelser heller.Setter pris på tilbakemeldinger og trenger noen oppmuntrende ord siden dette er helt forferdelig å stå i.

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det i dag? 

Håper du får svar av noen som har erfaring med dette.

Anonymkode: 59d3f...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (På 30.1.2024 den 22.18):

Jeg har seponert Seroxat og kutta ut forrige mandag. Jeg opplever flere seponeringssymptomer som er veldig ille; uro, søvnproblemer og ekstrem svetting om natta. Andre som har erfaringer med dette? Og hvor lenge vedvarte det? Setter pris på tilbakemeldinger og trenger noen oppmuntrende ord siden dette er helt forferdelig å stå i.

Hadde du angst/uro før du starta?

Er uroen du fikk ved bruk annerledes? Og hvordan er den ift uroen du har nå ved seponering?

Hvordan går det nå?

Anonymkode: 0702c...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du angst/uro før du starta?

Er uroen du fikk ved bruk annerledes? Og hvordan er den ift uroen du har nå ved seponering?

Hvordan går det nå?

Anonymkode: 0702c...282

Jeg hadde noe angst/uro før jeg starta, men ikke i nærheten av det jeg har nå. Jeg fikk kraftig uro hver gang jeg tok Seroxat. Uroen/angsten jeg har nå er mye kraftigere enn den jeg hadde tidligere pluss at den nå er tilstede gjennom hele dagen. Det var den ikke tidligere. Våkner opp med uro/angst om morgenen og det gjorde jeg ikke tidligere. Jeg gleder meg så til den dagen jeg våkner opp uten uro/ angst. Det er vanskelig å stå i dette så jeg håper at det gir seg snart. Takk for tilbakemelding 😊

Endret av Seroxat
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan har du det i dag? 

Håper du får svar av noen som har erfaring med dette.

Anonymkode: 59d3f...d20

Takk for omtanken, det betyr mye for meg ❤️.Den ekstreme nattesvetten har gitt seg, men søvnproblemene og uroen samt mareitt er fortsatt der. Håper at det også gir seg snart. Ja, det hadde vært fint med svar fra noen som har erfaringer.

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Seroxat skrev (På 30.1.2024 den 22.15):

Seponering Seroxat 

Hvor lenge varer seponeringssymptomer etter bruk av antidepressiva? Noen som har erfaringer med dette? Nå har jeg vært uten Seroxat i to og en halv uke. Fortsatt sliter jeg med søvnproblemer, mye svetting om natta, ringelyd i ørene ( som jeg også hadde da jeg tok Seroxat), uro og nedstemthet. Det er jo helt j...å kutte ut disse medisinene. Setter veldig pris på tilbakemeldinger og noen trøstende ord fra dere som har opplevd dette❤️

Endret av Seroxat
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (2 timer siden):

Hvor lenge varer seponeringssymptomer etter bruk av antidepressiva? Noen som har erfaringer med dette? Nå har jeg vært uten Seroxat i to og en halv uke. Fortsatt sliter jeg med søvnproblemer, mye svetting om natta, ringelyd i ørene ( som jeg også hadde da jeg tok Seroxat), uro og nedstemthet. Det er jo helt j...å kutte ut disse medisinene. Setter veldig pris på tilbakemeldinger og noen trøstende ord fra dere som har opplevd dette❤️

Hvordan trapper du ned da? Jeg måtte trappe ned i 2 mnd. Tok lang tid, men verdt det. Hadde brukt seroxat i 10 år.  Fikk støt i hodet hele tiden. Helt grusomt. Så psykiater sa jeg kunne trappe ned veeldig sent selv om det ikke Farlig med dei symptomene!  Så hvis du har så mange symptomer nå så hadde jeg gått opp igjen på dosen og delt den flere ganger… og brukt lengre tid :) stakkar! Vet hvordan det er❤️

Anonymkode: eca70...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tråden er ryddet for diskusjon rundt medisindosering. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (På 9.2.2024 den 15.38):

Tror du får bedre svar på drugs.com, en amerikansk side hvor man kan diskutere medsiner. De er foreløbig hakket over oss i bruk av antidepressiva, så vil tro mange har delt sine erfaringer omkring varighet av seponeringssymptomer der. Du må finne det amerikanske navnet for seroxat, eneste, dersom det ikke distribueres under samme navn der.

Anonymkode: b5dc9...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 1.53):

Tror du får bedre svar på drugs.com, en amerikansk side hvor man kan diskutere medsiner. De er foreløbig hakket over oss i bruk av antidepressiva, så vil tro mange har delt sine erfaringer omkring varighet av seponeringssymptomer der. Du må finne det amerikanske navnet for seroxat, eneste, dersom det ikke distribueres under samme navn der.

Anonymkode: b5dc9...108

Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delt noen erfaringer her: 

https://www.bmj.com/content/324/7332/260.1/rapid-responses

Her er også en artikkel som kan være nyttig: 

Sitat

Typically, antidepressant discontinuation symptoms may persist for up to 4–6 weeks. In some cases, people stopping Paxil may have symptoms that last for up to 1 year. 

Some research notes that some people may experience persistent post-withdrawal disorders following discontinuation of paroxetine after long-term use

https://www.medicalnewstoday.com/articles/paxil-withdrawal-symptoms#when-to-seek-help

Anonymkode: c2434...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Seroxat for 27 år siden, og har aldri klart å slutte helt på de. Kom ned på 5mg, men aldri helt slutt, fordi jeg fikk støt i kroppen i månedsvis. Tror det lengste jeg prøvde å stå uten medisin var 8 uker, men støtene ga seg aldri. 

Skremmende. 

Anonymkode: bb748...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Seponerte medisin for 13 år siden. Og de symptomene du beskriver kjenner jeg godt igjen. For min del ga symptomene seg etter ca 9 mnd…… så ikke uvanlig det tar tid.. 

Anonymkode: 794ae...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 17.17):

Hei. Seponerte medisin for 13 år siden. Og de symptomene du beskriver kjenner jeg godt igjen. For min del ga symptomene seg etter ca 9 mnd…… så ikke uvanlig det tar tid.. 

Anonymkode: 794ae...efc

Det kan ta såpass lang tid ja. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 15.38):

Jeg begynte på Seroxat for 27 år siden, og har aldri klart å slutte helt på de. Kom ned på 5mg, men aldri helt slutt, fordi jeg fikk støt i kroppen i månedsvis. Tror det lengste jeg prøvde å stå uten medisin var 8 uker, men støtene ga seg aldri. 

Skremmende. 

Anonymkode: bb748...0c6

Ja, det er virkelig skremmende. Så lang tid med seponeringssymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...