Gå til innhold

Ved hvilken iq vil folk merke at man er enkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grensen for utviklingshemming går ved 70 i iq. Normalen er vel 100. Men vi kjenner vel alle noen som man mistenker har 71 i iq. Hvor tror dere grensa for når man merker at det er noe går? 

Anonymkode: da1a7...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grensen for når noen tror andre er enkle har kanskje ikke så mye med den andre å gjøre, men de selv. Det kan komme an på den unike situasjonen de er i og hvor kjappe de er til å dømme. Noen med høy IQ kan fint bli tatt for å være idiot av det rette mennesket, det er ikke noe problem.

Anonymkode: 0ec87...f52

• Liker 11
  • Nyttig 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grensen for når noen tror andre er enkle har kanskje ikke så mye med den andre å gjøre, men de selv. Det kan komme an på den unike situasjonen de er i og hvor kjappe de er til å dømme. Noen med høy IQ kan fint bli tatt for å være idiot av det rette mennesket, det er ikke noe problem.

Tull. 

Anonymkode: 59888...9c8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Grensen for utviklingshemming går ved 70 i iq. Normalen er vel 100. Men vi kjenner vel alle noen som man mistenker har 71 i iq. Hvor tror dere grensa for når man merker at det er noe går? 

Gjennomsnittet er 100, ja, men det er ikke nødvendigvis normalen. :) Man regner ett standardavvik (15) opp og ned som normalområdet. Det vil si at alt mellom 85 og 115 er innenfor normalområdet. 

Endret av Musken
Rettet en feil
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Virkelig?

Kjenner ingen med iq på 100, i min omgangskrets har alle 120-130.

Føler, og håper, det er mer normalt enn 100 altså.

Anonymkode: 3eff0...525

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull. 

Fantastisk argumentasjon. Tror du jeg mener du er enkel nå eller veldig smart?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Virkelig?

De fleste vet ikke hvilken IQ de har. Og de aller fleste av oss er helt normale.

Anonymkode: be260...2e9

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en sønn med lett pu, og veldig mange får seg en overskelse. Man kan faktisk være sær og virke dum, og ha en ekstremt høy iq. Litt sånn orginal. Tenker at man får passe på seg selv, er noen som kan se seg selv som dum og kort bare fordi dem ikke er som deg. Har møtt typen både selv, og blitt møtt sånn og man lan være innenfor normalen på iq. Kalle noen kort i utgangspunkt så blir jeg litt sånn, virker ikke så smart sosialt selv

Anonymkode: 27e15...9d9

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Har 138 i IQ, men tror folk tar meg for å være litt enkel først. Har litt flåsete humor😄

Anonymkode: 5cf1a...e13

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Virkelig?

Driver dere og tester og deler IQ-ene med hverandre? Høres ufattelig sært ut.

Anonymkode: 034be...14a

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Virkelig?

Har alle i din omgangskrets tatt en fullverdig intelligenstest hos psykolog? IQ-tester på nett er ikke fullverdige.

Anonymkode: 08d51...e6d

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Virkelig?

Og dere har testet alle sammen i din omgangskrets? Hm, ingen i min omgangskrets har testet og de fleste av oss har høyskoleutdanning.

Anonymkode: 15ffc...340

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tipper rundt 85 og under at det merkes. Typ de som får 3 ere på ungdomsskolen og vgs selv om de gjør lekser.

Anonymkode: 6864f...f4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tull. 

Nei det er faktisk ikke tull, jeg også skrev noe om det etter jeg så den kommentaren du sier tull til 

• Liker 1
Skrevet

en av de smarteste IQ messig jeg kjenner er en veldig enkel person på mye annet, konstant distre på hverdagsting for eksempel, skikkelig surrehue rent organisatorisk fordi de tingene rett og slett ikke fanger interessen osv og mange vil nok ikke tro at denne personen er medlem av mensa :D

Anonymkode: 91c78...beb

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Allerede på IQ = 100 appellerer ting som Karl & Co, Marvel-filmer, Staysman og Sosialistisk Venstreparti. 

Anonymkode: 75073...070

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virkelig?

Gjennomsnittet er per definisjon 100.

Rart ikke gjengen med IQ på 130 forstår at det er de som er uvanlige.

Endret av Isambard
  • Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har en sønn med lett pu, og veldig mange får seg en overskelse. Man kan faktisk være sær og virke dum, og ha en ekstremt høy iq. Litt sånn orginal. Tenker at man får passe på seg selv, er noen som kan se seg selv som dum og kort bare fordi dem ikke er som deg. Har møtt typen både selv, og blitt møtt sånn og man lan være innenfor normalen på iq. Kalle noen kort i utgangspunkt så blir jeg litt sånn, virker ikke så smart sosialt selv

Tviler. En person på spekteret kan virke rar sosialt, men være lynende intelligent. En person med psykisk utviklingshemming må ha IQ under 70, det er et av diagnosekriteriene. Hvis sønnen din har høy IQ, har han ikke PU (men i så fall noe annet).

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Har alle i din omgangskrets tatt en fullverdig intelligenstest hos psykolog? IQ-tester på nett er ikke fullverdige.

Selvfølgelig omgås man stort sett folk med lik iq. Man tiltrekkes like intelligente og velger utdanning det andre har ca samme iq-nivå. 

• Liker 1
Skrevet

Allerede på IQ = 100 appellerer ting som Karl & Co, Marvel-filmer, Staysman og Sosialistisk Venstreparti. 

Anonymkode: 75073...070

Jeg har 121( mensatest) men likte Karl og co som barn🤣 Ikke det andre du nevner da.

Anonymkode: 6864f...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...