Gå til innhold

Andre som har oppdratt flere barn 100% alene,altså helt uten barnefaren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og uten særlig familie.

Hvordan var det for deg?

Savnet du avlastning/fri?

Anonymkode: 18099...fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt savner man avlastning og fri.

Det er masete å alltid måtte ha med barna på absolutt alle ærender. Glemt melk da du handlet? Hurra, den ekstraturen tar en time inkludert påkledning. 

Du har ikke mer sosialt liv enn de vennene som gidder å komme på besøk hjem til deg, eller foreldrene i barnehage/skole. De er viktige støttespillere etterhvert, vær alltid på tilbudssiden så kan du spørre tilbake.

Alle gleder har du alene, det er jo litt trist. Alle kamper også. Anbefaler å feriere sammen med andre barnefamilier, ellers blir du veldig sliten og lei. 

Men alt i alt er det fint også. Man får tette bånd. Man får selvstendige barn. Livet er trygt fordi man kan stole på seg selv og barna får trygge rammer fordi dine regler er enerådende. 

Anonymkode: 4a318...ff2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt savner man avlastning og fri.

Det er masete å alltid måtte ha med barna på absolutt alle ærender. Glemt melk da du handlet? Hurra, den ekstraturen tar en time inkludert påkledning. 

Du har ikke mer sosialt liv enn de vennene som gidder å komme på besøk hjem til deg, eller foreldrene i barnehage/skole. De er viktige støttespillere etterhvert, vær alltid på tilbudssiden så kan du spørre tilbake.

Alle gleder har du alene, det er jo litt trist. Alle kamper også. Anbefaler å feriere sammen med andre barnefamilier, ellers blir du veldig sliten og lei. 

Men alt i alt er det fint også. Man får tette bånd. Man får selvstendige barn. Livet er trygt fordi man kan stole på seg selv og barna får trygge rammer fordi dine regler er enerådende. 

Anonymkode: 4a318...ff2

Og du har oppdratt de 100% alene også uten særlig hjelp/annen familie?

Skrevet

Mine barns far er død . Av slekt har jeg min mor som er gammel og trenger hjelp selv. Barnefars slekt som består av ett søsken, bor på en helt annen kant av landet. Så ja, jeg er alene om å oppdra barna. Ingen avlastning eller hjelp . Men har igrunnen ikke tenkt at jeg trengte det heller. Man lærer å disponere tiden. Legge planer frem i tid. Se løsninger. Har ingen tid for bare meg . Men det er helt ok. Slik er livet akkurat nå. Nå har største blitt såpass stor at hun kan gå i butikken , komme seg på aktiviteter på egen hånd osv. Det hjelper på. Nei, jeg har ikke savnet avlastning/fri. Vi har det veldig koselig sammen.

Anonymkode: 53108...bba

• Hjerte 2
Skrevet

Det gikk greit. Man får fri når de blir unge voksne som flytter ut. Men da ringer e ofte, så mor er man hele livet. Far trengs bare når sæden skal leveres. Resten klarer man selv. Hvis man har litt raus arbeidsgiver går det fint, men man må jo jobbe seg opp da. Motivasjonen er at ungene skal oppleve at vi har ok økonomi. Det har vi hatt.

Anonymkode: 91b21...4ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og uten særlig familie.

Hvordan var det for deg?

Savnet du avlastning/fri?

Ja, har jo savnet støtte, avlastning, og et trygt og godt nettverk. Men sånn ble d ikke. Ikke alle er velsignet med en god familie og barnefar som stiller opp. Mye problemer med han og hans familie også. Så da ble d bare meg og barnet. Men angrer uansett ikke på at jeg beholdt barnet. Har i lange perioder jobbet dobbelt så mye som andre, og d har vært en del bekymringer og stress. Men tror vi skal komme oss godt gjennom sammen. Og at den lille familien vi er skal blomstre.

Anonymkode: 2d809...a67

Skrevet

2 barn 100 % alene fra minste var i magen…. 
Har vært kjempe tøft på mange måter, men samtidig var det jo bare sånn det var, så det gikk ofte lenge mellom hver gang jeg reflekterte over det. 
Det var tross alt lettere å gjøre alt alene enn å skulle sloss med en psykopat hele tiden… 

Det tyngste var ikke hverdagen, men heller det å ikke ha noen å dele sorger og gleder med. Ingen å dele kjærligheten med eller stoltheten over barna…

Ingen familie som hjalp, så betalte ofte unge jenter for å sitte barnevakt. 
Ingen tid til å date så forble alene. 
Yngste er nå 18 og på vei ut. Vet ikke helt hva jeg føler om det. Grugleder meg… 

Anonymkode: b1f63...041

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...