AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #21 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det ville vært et skritt på veien til selvinnsikt om du kunne akseptere at du ikke har krav på svar. Du har startet utallige tråder her og alle er variasjoner over samme tema: Folk rygger ut av relasjoner med deg. Du har også fått utallige svar som peker mot samme konklusjon: Du er altfor intens og du skremmer folk unna. Men du fortsetter i samme spor år ut og år inn, så det er kanskje sånn du liker å ha det. Anonymkode: 75dc5...e92 For meg virker du også som at du mister tråden på NÅR og HVOR alt glipper. Her er tilfellet, at bekjentskaper ryker ikke i invitasjonen, relasjonen før var like god-Hvor relasjonen glipper, er i hvor den andre parten,må avgi et konkret svar. Det står verken på meg å skulle bestemme,men som en som arrangerer,er man faktisk nødt til å få avklart hvor mange som kommer. Dette finner du overalt. Vennskapsmessig sett, handler det om som jeg skrev tidligere; AnonymBruker skrev (43 minutter siden): hun <spiller opp> stemningen-Hun bare; <Hat du et problem med hvordan jeg svarer?> Altså ærlig talt... Jeg skrev avvæpnende, at jeg bare lurte på hvorfor det ble formelt,men siden det ikke var ment sånn,så var det greit. Når hun da velger å slette meg- Så ligger bevisbyrden på henne,at noe var <alvorlig galt>, som ikke kunne rettes opp i-og ikke meg. Så her er det ikke på meg at noe glapp, når det kommer til spennvidde på toleranse og raushet Anonymkode: e8473...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #22 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mener du at selvinnsikt hadde vært å godta at det ikke ble startet på spørsmål om hun skal være med på en eventuell,som må bookes,betales(og da med tanke på hvor mange som er med) Hva skulle selvinnsikt i denne situasjonen vært? At helgen hadde både kommet og gått,uten at hun hadde trengt å svare meg i det hele tatt? Anonymkode: e8473...5c0 Selvinnsikt her er at du får alle som blir kjent med deg til å løpe andre veien pga oppførselen din. Anonymkode: b102d...15a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #23 Del Skrevet 30. januar 2024 Altså først, kan du være så snill å lese over før du poster? Og gjerne slutt med de rare tegnene inni teksten. Man får jo vondt i hodet av å prøve å tolke hva du skriver. Du ble satt ut av at hun startet med et "Hei"? Og videre fordi hun ikke hadde svart på et spørsmål på snap? Stort sett alle har vel en eller annen gang lest en melding og glemt å svare? Om du stadig opplever å ikke få svar, så ligger kanskje problemet hos deg? For jeg tror ikke det har blitt en vanlig greie blant folk å ikke svare. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mulig jeg skulle ha skrevet til henne;< om du kunne ha ordlagt seg på en annen måte? At ikke alltid er like lett,kansje sikkert for meg, å forstå hva du mener>. Eller å vite hva man skal si alltid.(sistenvte gjelder begge veier,da altså for henne også). Men da spørs det vel om hun ikke ville tatt den personlig også.. At vi rett og slett har forskjellige oppfatninger;Som jeg sier, at det å snakke sammen,er nedverdigende for henne,å søke å komme til bunns i noe. Noe som for meg,vitner om drama Queen tendenser,og er korttenkt... Både fordi det ikke er noe vi egnetlig sier eller mener,og fordi det fort spenner bein på fretidige muligheter for opplevelser, osv. Og det er hva jeg mener,ned at de tikke bare er henne(hun er 37 år)Men flere som er sånn Anonymkode: e8473...5c0 Kanskje denne venninnen har vanskelig med å forstå deg og det du skriver, om du skriver på samme måte til henne? Og hva mener du med at det er nedverdigende for henne? Du har skrevet om ca den samme problemstillingen nylig, samt at du har lignende tråder jevnlig, og da får du endel svar, men aldri svar du er fornøyd med. Så igjen, kanskje du bør gå i deg selv, og ikke mene at alle andre har feil, og gjør feil mot deg? Bare en tanke. Anonymkode: d4e86...bd3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #24 Del Skrevet 30. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Også da med tonen<hei! Blabla>. Dette hørtes for meg litt rart ut,som at jeg nå,helt ut av det blå skulle skrevet som svar til en venninne-ganske så formelt og kaldt-og jeg vil tro,at du ikke snakker til venninner på den måten? Midt i en samtale? Hvis du opplever at en venninne forholder seg såpass formell,ville det vært en grunn for det-som ville vært naturlig for meg å avklare,fordi et børt vennskap rommer en nærere og varmere imøtekommenhet. Anonymkode: e8473...5c0 Man er ikke i en samtale fordi om man har sendt en melding. At hun ikke svarte i den første meldingen hun sendte kan bety at hun enten ikke så meldingen din. Eller mer sannsynlig, tror jeg, at hun forsto du ville overreagere voldsomt på svaret og at hun derfor kviet seg. Anonymkode: 18567...0a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #25 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså først, kan du være så snill å lese over før du poster? Og gjerne slutt med de rare tegnene inni teksten. Man får jo vondt i hodet av å prøve å tolke hva du skriver. Du ble satt ut av at hun startet med et "Hei"? Og videre fordi hun ikke hadde svart på et spørsmål på snap? Stort sett alle har vel en eller annen gang lest en melding og glemt å svare? Om du stadig opplever å ikke få svar, så ligger kanskje problemet hos deg? For jeg tror ikke det har blitt en vanlig greie blant folk å ikke svare. Kanskje denne venninnen har vanskelig med å forstå deg og det du skriver, om du skriver på samme måte til henne? Og hva mener du med at det er nedverdigende for henne? Du har skrevet om ca den samme problemstillingen nylig, samt at du har lignende tråder jevnlig, og da får du endel svar, men aldri svar du er fornøyd med. Så igjen, kanskje du bør gå i deg selv, og ikke mene at alle andre har feil, og gjør feil mot deg? Bare en tanke. Anonymkode: d4e86...bd3 Nå er du veldig aggressiv her! Hadde jeg vært litt mottakelig for å jobbe med saken,hadde jeg faktisk aldri laget tråd om dette! Og du angriper stadig hendelser,uten å se fremover,men holder hele tiden fortiden friskt,og utelukkende kun for å kritisere-og ikke faktisk konstruktivt oppmuntre-det gidder jeg ikke være med på Hva du ikke virker til å ta like <ille> son meg, er at hva du ANTAR fikk hun mulighet til å svare for!!! Det var hele POENGET med å SPØRRE henne!! At hun ikke svarte avvæpnende,men heller valgte å <spille opp> stemningen videre,ved å komme med et passivt angrep,som antyder at jeg faktisk har et PROBLEM med snakket,og det rommer helt UTROLIG lite forståelse fra hennes side,om at jeg ikke har NOEN forutsetning for å vite om hyn satt og feil idet hn åpnet snappen,eller om hun bevisst valgte å ikke svare. DERFOR SPURTE JEG-Haha-Herregud- Det var jo HUN som bare <har du et problem med hvordan jeg snakker?> Det var jo ikke jeg som snakket om tema problem engang!!! Jeg, DERIMOT, sa at det var jo ikke sånn ment-FATTER ikke hva den hjernen din klarer å vri om til å høres noe annet enn forsonende ut fra min side-Ettersom JEG er den som søker forsining,etter å få kastet mot meg at jeg faktisk har et problem,noe som ikke stemmer,eller jeg sier-faltisk motbeviser-Da dette går 2 veier-Siden hun heller ikke ser hva jeg holder på med -Hvorfor skal detaljer stå i hennes <rett>-Å kalle dette for et problem,og at jeg har et problem,plutselig?? Makan til drama,og jet synes drt samme begynner å gjelde for deg-om du ikke poengterer nærmere hvorfor du ikke reagerer på at hun snakker om et helt vanlig spørsmål som aldri ble besvart,med at jeg har problemer med måten hun uttrykker seg på-når det likesågodt kunne vøre at hun sendte en felles snap-uten å lytte til samtalen vi hadde,gjennom å vie den oppmerksomhet Mulig jeg hadde vunnet mer,på å sende en snap om lunsjen min,da hun puste om jeg hadde etproblem med magen hun uttrykte seg på Akkurat for å gi henne litt av <egen medisin,men der og da, valgte jeg å å kalle en spade,for en spade- Og ta opp at hun ikke hadde svart Anonymkode: e8473...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 31. januar 2024 #26 Del Skrevet 31. januar 2024 Du reagerer på at hun skriver "hei" i en melding og i neste avsnitt kaller du henne for en dramaqueen? Det er noen som drar i gang drama her og det er ikke venninna du snakka med. 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #27 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er du veldig aggressiv her! Hadde jeg vært litt mottakelig for å jobbe med saken,hadde jeg faktisk aldri laget tråd om dette! Og du angriper stadig hendelser,uten å se fremover,men holder hele tiden fortiden friskt,og utelukkende kun for å kritisere-og ikke faktisk konstruktivt oppmuntre-det gidder jeg ikke være med på Hva du ikke virker til å ta like <ille> son meg, er at hva du ANTAR fikk hun mulighet til å svare for!!! Det var hele POENGET med å SPØRRE henne!! At hun ikke svarte avvæpnende,men heller valgte å <spille opp> stemningen videre,ved å komme med et passivt angrep,som antyder at jeg faktisk har et PROBLEM med snakket,og det rommer helt UTROLIG lite forståelse fra hennes side,om at jeg ikke har NOEN forutsetning for å vite om hyn satt og feil idet hn åpnet snappen,eller om hun bevisst valgte å ikke svare. DERFOR SPURTE JEG-Haha-Herregud- Det var jo HUN som bare <har du et problem med hvordan jeg snakker?> Det var jo ikke jeg som snakket om tema problem engang!!! Jeg, DERIMOT, sa at det var jo ikke sånn ment-FATTER ikke hva den hjernen din klarer å vri om til å høres noe annet enn forsonende ut fra min side-Ettersom JEG er den som søker forsining,etter å få kastet mot meg at jeg faktisk har et problem,noe som ikke stemmer,eller jeg sier-faltisk motbeviser-Da dette går 2 veier-Siden hun heller ikke ser hva jeg holder på med -Hvorfor skal detaljer stå i hennes <rett>-Å kalle dette for et problem,og at jeg har et problem,plutselig?? Makan til drama,og jet synes drt samme begynner å gjelde for deg-om du ikke poengterer nærmere hvorfor du ikke reagerer på at hun snakker om et helt vanlig spørsmål som aldri ble besvart,med at jeg har problemer med måten hun uttrykker seg på-når det likesågodt kunne vøre at hun sendte en felles snap-uten å lytte til samtalen vi hadde,gjennom å vie den oppmerksomhet Mulig jeg hadde vunnet mer,på å sende en snap om lunsjen min,da hun puste om jeg hadde etproblem med magen hun uttrykte seg på Akkurat for å gi henne litt av <egen medisin,men der og da, valgte jeg å å kalle en spade,for en spade- Og ta opp at hun ikke hadde svart Anonymkode: e8473...5c0 Igjen, det er ganske vanskelig å forstå hva du skriver, man må konsentrere seg, og innimellom gjette på hva du prøver å skrive. Jeg er verken aggressiv, eller angriper, hvor gjør jeg det? Jeg tar opp gamle tråder, som jeg beskrev, fordi du skriver på samme måte, og har de samme problemstillingene. Men da, du hadde spurt om noe en dag, som du ikke fikk svar på? Og etter en eller flere dager, sender du en ny mld der du spør om svar på det du spurte om? Og da hadde hun svart "hei", samt forklart at hun ikke kunne? Og du hadde svart henne på denne tilbakemeldingen, og da hadde hun spurt om du hadde et problem med hvordan hun svarte? Stemmer dette? Du sier dere hadde en samtale gående, men dette gjelder vel over dager, om jeg ikke har misforstått? Og om du kommenterte til henne ang det at hun ikke hadde svart deg, så kan det være at hun forsvarte seg selv, og ikke angrep deg. Uansett, jeg tenker fremdeles det samme som i første innlegget mitt: om du skriver på samme måte til henne som her inne, kan hun rett og slett ha problemer med å forstå hva du skriver. Samt at om du er like angripende mot henne/venner som her inne, så må det være vanskelig for deg å holde på venner. Slike svar som mine får du mange av, stort sett alle svar er som mine, så hvorfor ikke heller prøve å ta det til seg det alle sier til deg, istedenfor å krangle med alle? Og si at ingen av oss forstår hva du egentlig mener? For der kommer tipset mitt inn igjen, les over teksten før du poster, slutt med disse tegnene inni teksten som ikke skal være der, og prøv å formuler bedre setninger. Alt jeg har skrevet til deg nå, er velmenende ment og ikke et angrep, det til tross for at du nesten gikk til personangrep på meg. For det er vanskelig for deg å holde på venner over tid? Anonymkode: d4e86...bd3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #28 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok,så da lurer jeg veldig på hvordan slags type folk du mener man skal ha i live titt? Du synes det skal være OK å ha venner,som du inviterer til event-For å så aldri få svar. I min bok,er ikke dette vennskap,og du finner heller ikke denne definisjonen av vennskap hos andre,vil jeg tro.. Anonymkode: e8473...5c0 Nei, om en ikke får svar pleier jeg å spørre igjen og gå ut fra at person har glemt å svare, eller ikke vet enda om de kan bli med. Så tenker jeg ikke mer på det. Du har jo tydeligvis ikke tenkt på noe annet idag. Må være slitsomt å ikke kunne slippe ting. Du lar dette ta veldig mye tid og energi fra deg. Anonymkode: b6d69...389 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #29 Del Skrevet 31. januar 2024 Det er da helt normalt å si «Hei…» i en samtale som startes.. Selv om folk sender en melding og spør meg om noe, så skriver jeg da hei. Det er ren høflighet. Har du vært utredet for personlighetsforstyrrelse eller autismespekterforstyrrelse? Du virker helt på bærtur. Det er alltids andres part sin feil, du gjør aldri noe galt. Sosiale koder forstår du hvertfall ikke.. Kanskje du skal ta hintet når folk unngår deg… ? Det hjelper ingenting å sitte her på KG og skrive tråd etter tråd. Anonymkode: be2a2...c32 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #30 Del Skrevet 31. januar 2024 Hvordan greier du lage så mye problemer av dette at du ble slettet?🤭 Det er faktisk ett ganske imponerende stykke sosialt arbeid.. Når du spør noen om de vil bowle og de svarer at de dessverre ikke kan, så kan de bare ikke. De er ikke frekk, formell eller noe. De har bare andre planer. Du kan ikke diskutere å bråke for sånt, da trekker folk seg bort. Anonymkode: 8f624...ec4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #31 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Vil bare lufte litt tanker. Jeg vet ikke om ejg kansje er en litt vnakselig person å forstå seg på-Det tror ikke jeg,og hører jeg er gansek lite dramatisk-Noe jeg føler stemmer. Da tenker jeg på at jeg ofte kan forlkare meg, om det er noe jeg ikke føler stemmer, jeg tåler å høre kritikk, og jeg kan sette grenser for uredelig oppførsel. Eksempelvis kan jeg selv avslutte et bekjentskap, dersom dette går over grenser. En deal breaker for meg der, er f eks at eg tidligere har opplevd fremmede jenter, være unødvendig krasse og har manglende oppegående evner til å forstå seg på vanlig folkeskikk. Da mener jeg at jegh ar avsluttet, et bekjentskap, hvor en venninne av en venninne lirer av seg utin kommentar,helt uoppfordret; Og spør om jeg har vært tidligere narkoman. Dette er helt klart hennes store blindspot" og slike mennesker skal man holde seg langt unna. Jeg har derfor en forståelse for hva som er helt normal omgang og oppførsel-Og avslutter dersom min magefølelse kan fortelle meg at jeg er med folk som ikke ivaretar mine interesser, tar vare på folk rundt seg og vil meg vel. Derimot, reagerer jeg på, at jeg eksempelvis har møtt en bekjent 2 ganger-Vi dro ut på byen-Og jeg inviterer henne med på bilijard med en venninne kommende helg, over snap. Hun svarer meg ikke på denne snappen-Og sender en snap,som likesågodt kunne vært en felles snap(noe ejg misstenker at den er) om at hun er typ "back on track",hovedessensen. Dette hadde ingenting med mitt spørsmål å¨gjøre, og jeg synes det var rart og ufint at det ikke ble svar på hva jeg så tydelig hadde som et personlig spmrsmål, sendt direkte til henne-Som en samtale. Jeg etterlyser svar på snappen-Og spør om det betyr at hun er med? Deretter får jeg til svar " Hei!.." Med en avvisning av at hun får venner over akkurat den helgen. Jeg,på min side, ble helt satt ut av at hun virket som hun trengte en oppstart, som en slags "vekker" i samtalen vi hadde-Nesten litt som at du snakker med noen, og denne personen uttrykker seg uforstående eller oppskaket med et "unskyld?" Virket nesten for meg, som at hun på en måte kom på, at hun hadde en samtale med meg gående. Så i lys av dette, så spurte jeg henne-Hvorfor hun ble så formell? Og det viste seg å være helt feil,tydeligvis, for da svarte hun noe som jeg oppfatter som ganske dramatisk,uprovosert at "har du problemer med hvordan jeg uttrykker meg? Dette fungerer ikke for meg som en venninne". Jeg har jo aldri sagt at jeg har problemer med det, men slik jeg oppfattet en responsen hennes, var vi midt i en samtale, og at hun plutselig utbryter med et "Hei" kom litt overraskende på meg-Jeg ble bare litt satt ut. Noe jeg fortalte henne,og tenkte at dette ville avvæpne hele situasjonen, noe det tydeligvis ikke gjorde,siden hun slettet meg. Selv om det er ganske tydelig for meg at vi ikke ville ha fungert med hverandre, ettersom hun er en dramaqueen,slik jeg oppfatter henne med en slik holdning og handling- Er om at jeg føler man gir litt for opp for tiden? At hvis man snakker litt over eller under hverandre,kasnje tilogmed forbi-Så er det bare å slette? I min verden, er hva jeg opplevde i første avsnitt en ganske tydelig grunn til å avslutte et videre vennskap(spm om narkoman,helt uprovosert) Men at man velger å dra opp at det skulle være et "problem";oe jeg sier at det ikke er, at jeg ble bare litt satt ut. For hva jeg tenker,er at det var kasnje slik som ejg opprinnelig fikk inntrykk av da-At hun ikke sendte personlig til meg, slik ejg sendte personlig til henne, og at hun ikke engasjerer seg i samtalen,enten om det var så ubehagelig for henne at hun ikke kunne, elelr at hun glemte av at hun fikk et spørsmål(men da kunne hun bare scrollet oppover og lest). Føler jeg bare ikke forstår noen personers evne til å bare drite i å svare for tiden,noe jeg opplever hele tiden? Aner ikke, men jeg opplever det veldig som at det å få svar fra andre om avtaler,møter og noe som krever at man komemr seg oppav sofaen og ut av huset, nesten blir som et giftemål-Hvor det ikke finnes en vei tilbake i ettertid, hvos du spør etter svar,at du bare må godta at man ikke svarer? Ellers at du nesten opponerer-Fordi du krever svar på et spørsmål? Her gidder jeg unasett ikke noen mellomting, for klarer du ikke holde avtaler, er du ikke noe for meg-Eller gir du opp så lett, blir du heller ikke noe jeg føler for å ha i min krets, spesielt hvis du ikke klarer "se gjennom" at man svarer, og når jeg tydelig avvæpner,gjennom en forklaring. Men tror dette er blitt veldig vanlig for tiden? At noen forsøker å få igang en trend om å ikke svare, spess hvis det er over snap-Så skal det være greit? Aner ikke, men føler det er blitt en skikkelig frekk trend der ute-Opplever den desverre mer og mer.Jo mer jeg snakker med andre-Noen som har andre taktikker,måter å møte en sånn væremåte på, bare for å spille litt ball med mulige innspill ovenfor oppførselen? Påpeker igjen at jeg ikke angrer eller er trist fordi jeg føler det var dumt at det ikke ble et vennskap,for dette godtar jeg ikke, men lurer på hva hun tenkte eller trodde skulle være et ok svar-Siden hun slettet meg, er det ikke rom for å snakke med henne-Men jeg lurer på hva andre tenker? Anonymkode: e8473...5c0 Et FORFERDELIG langt innlegg som ikke på NOE vis klarer og gjøre meg i stand til å forstå hva du lurer på eller trenger hjelp eller råd til 🤷♀️🙄 Mulig andre skjønner noe av det, siden du tydeligvis har holdt på en stund 😂 Anonymkode: 3461c...9a1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #32 Del Skrevet 31. januar 2024 Det er helt ok å ikke svare på meldinger eller snaps med en gang. Noen ganger er man opptatt og noen ganger må man tenke litt, for eksempel. Det er helt normalt å skrive «Hei» til venner. Det gjør jeg ofte. Det er ikke normalt å reagere på at noen ikke gir et svar umiddelbart. Det er ikke normalt å reagere på at noen skriver «Hei». Anonymkode: dd73b...053 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #33 Del Skrevet 31. januar 2024 🤣 Du klikker i vinkel av følelsesstyrt overfortolkning - kun fordi hun startet en melding med ‘hei’….? Er ikke hun som er dramaqueen her, det er nå sikkert. Himmel så du stresser med dette. Har hun ikke sett meldingen din og ikke svart ennå, så regner du med hun ikke kommer - ting er virkelig ikke verre enn det. Har masse gamle snaps jeg ikke har åpnet ennå. Vet du hva jeg også har gjort….? Sendt snaps med bilder av drittværet til venner. Ikke alle bruker snaps som en meldingstjeneste. Send sms eller ring henne om du vil invitere på noe, og det er så viktig for deg å få et svar fort. Hadde ikke orka å forholde meg til det styret du legger opp til, så skjønner henne godt. Å tillegge andre tone og intensjoner utfra skriftlig tekst er bare tøysete, og du overreagerte noe voldsomt her. Anonymkode: 053a3...3a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #34 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt ok å ikke svare på meldinger eller snaps med en gang. Noen ganger er man opptatt og noen ganger må man tenke litt, for eksempel. Det er helt normalt å skrive «Hei» til venner. Det gjør jeg ofte. Det er ikke normalt å reagere på at noen ikke gir et svar umiddelbart. Det er ikke normalt å reagere på at noen skriver «Hei». Anonymkode: dd73b...053 Pfffft- Det er jo ikke noe å reagere på som et problem, det er bare en helt sykt enkel sak å legge bak seg,og fortsette videre fra. Når dette blir et kjempeproblem for henne-og dette er noe som ikke reageres på hos enkelte her inne-er man ikke oppegående nok,til å forstå seg på vanlig samtale-Som enkelte virker til å ønske seg inn i en slags smørje av en slags underholding å kommentere op her inne-lykke til med det! For meg virker de tar enda mer spesielt å oppleve dette som et sannhetens sted,hvor man skal stå til rette for eller virkelig ta oppriktig til seg fremmede folks mening,om man skal velge å tro på aøt her inne-Dette er Internett,liksom-tror du dette er et slikt sted,må man heller se seg om etter hvem som møter deg i det virkelige livet. Så jeg gidder ikke skrive føere ganger,at hun fikk et problem med noe jeg anser som flisespikkeri-Da hun dramatikeren opp hele samtalen med å antyde til at jeg får et kjempeproblem med noe hun liksom skal ha sagt. Dornleg var dette storl i et vannglass-Og virker for meg som du ikke tar hele konseptet du heller.. Anonymkode: e8473...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #35 Del Skrevet 31. januar 2024 Du bør snakke med noen om denne overtebkinga di, eller så kommer du til å slite med å holde på vennskap. Anonymkode: 8feee...d68 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #36 Del Skrevet 31. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: DERFOR SPURTE JEG-Haha-Herregud- Det var jo HUN som bare <har du et problem med hvordan jeg snakker?> Det var jo ikke jeg som snakket om tema problem engang!!! Jeg, DERIMOT, sa at det var jo ikke sånn ment-FATTER ikke hva den hjernen din klarer å vri om til å høres noe annet enn forsonende ut fra min side-Ettersom JEG er den som søker forsining,etter å få kastet mot meg at jeg faktisk har et problem,noe som ikke stemmer,eller jeg sier-faltisk motbeviser-Da dette går 2 veier-Siden hun heller ikke ser hva jeg holder på med -Hvorfor skal detaljer stå i hennes <rett>-Å kalle dette for et problem,og at jeg har et problem,plutselig?? Anonymkode: e8473...5c0 Det virker dessverre ikke som om du klarer å forholde deg normalt til mennesker. Anonymkode: 18567...0a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #37 Del Skrevet 31. januar 2024 TS, har du blitt utredet for autisme/aspergers? Ser ut som at det er et mønster i at folk trekker seg unna deg pga. at du ikke oppfatter sosiale koder. Anonymkode: 2e04d...d4f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #38 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det virker dessverre ikke som om du klarer å forholde deg normalt til mennesker. Anonymkode: 18567...0a0 Ok-jeg velger å holde leg til saken,arlvom du går til personangrep,uten å kjenne neg bie særlig godt. Vi var midt i en samtale,jeg direkterte et spørsmål til henne personlig, om en gest,fra min side-Hvor jeg inviterte henne med på en eventuell med min venninne. Til dette får jeg snap om typ <lets go>,somsagt,dette anså jeg som en mulig felles snap,som hun sendte til flere(og dette blir jeg bare mer og mer sikker på stemmer). Da hun ikke svarte på spørsmålet mitt,men sendte en snap om noe helt annet,må jeg si 2 ting; 1. Jeg vurderte dette som at hun ikke fulgte med i samtalen(noe som jeg synes egentlig er litt frekt,men lar det passere) 2. Jeg tenkte automatiskt at det var en mulighet for at hun ikke kunne, da hun skiftet tema,uten å ha noensomhelst tilknytning til vårt samtaletema whatsoever. Der og da,bestemmer jeg meg for å kreve svar(forøvrig helt normalt,om man er oppegående sosialt). Da viser det seg at hun,plutselig, starter opp samtalen-for meg virker det som at hun nærmest vekkes -og forstår at det ble faktisk krevd et svar-noe som kansje ikke stemmer-men, igjen,for meg-Så virker det ganske formelt(og litt rart) midt i en samtale,å skrive, <Hei! blabla> Vi var jo <in media res>,midt i ens avtale,så det virket oppstykket og ganske fraværende,å da skulle starte opp med en slik tone. Derfor spurte jeg henne,om hvorfor hun plutselig ble så formell. Mulig DU synes dette er rart,men da er du også en som synes folk er rare på sin måte,akkurat som meg. Uansett handler dette om meg og hemme-Og somsagt, jeg synes hun overreagerer-Da hun utbryter at jrg har et problem med måten hun snakker på-Da jeg spesifiserte til henne-At hvis det ikke var ment sånn,så var det jo bare å glemme. Med andre ord,dette var så absloutt ikke noe hun <bare kunne glemme>,men faktisk avslutte et helt mulig godt vennskap for,uten videre overveing, eller forståelse for noe annet-enn akkurat hvordan hun opfattet det. Derfor er det 2 ting. 1. Vi er veldig forskjellige på hva som er viktig i kommunikasjon. For meg er hva som er essensen av hva motive tog poenget er,viktigere enn hva som ble sagt. Siden det tydeligvis var snakking som ble missforstått,så var hun overhodet ikke klar eller villig til å la dette gå. Derimot helt på krigsstien. Og det med en gang. For henne var det muligens viktigere å få frem at hun gjør som hun vil.deyte kan muligens diskuteres,men ikkenoe jeg ser poenget med. 2. Hun var tydeligvis enten opptatt med andre ting,eller bare ikke gadd å svare. Da er det ganske enkelt å si at man ikke kan ta stilling til noe nå-Alt annet enn å droppe å avgi svar ihvertfall. Jeg tror dettevar det beste for oss. Hadde jeg avtalt hyttetur eller liknende mrd hemme,hadde jrg aldri giddet å ta ansvar for å snakke med henne, hvis hun er typen til å ikke svare,og i tillegg skal være så nærtaken. Jeg vet det er flere som konstant skriver om venninner og andre bekjente her inne,som ikke svarer-så er veldig vanlig p oppleve desverre. Anonymkode: e8473...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #39 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til dette får jeg snap om typ <lets go>,somsagt,dette anså jeg som en mulig felles snap,som hun sendte til flere(og dette blir jeg bare mer og mer sikker på stemmer). Presisererr-<lett go> essens husker helt ørligvikke helt hva hun sendte engang,men hun var op jobb-og snappen var ment for. Psi at hun er flink som jobber og står på typ. Hun har nemnelig vært med meg ut for 2 dager siden,og var såååå takknemlig for at jeg viste henne byen😹 Det varte 2 maks en dag,og 2 sek😹👌. Tenker det er bra vi gikk hver vår vei. Anonymkode: e8473...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #40 Del Skrevet 31. januar 2024 Du er jo klin kokos. Hun så ikke spørsmålet ditt, sendte ut en annen snap, du blir sur og sender ny snap og krever svar - hvorpå hun gjør ‘den alvorlige forbrytelsen’ å skrive et svar som starter med ‘hei’. Dette klikker du på, og tolker henne som ‘formell’. Og attpåtil klikker du på at hun ikke svarer på rett måte utfra at du føler dere er i en dialog….? Ensidig dialog fra deg da. Ingenting av dette er normal oppførsel - av deg. Så velger du attpåtil å konfrontere henne med din subjektive opplevelse - og krever svar på ‘hvorfor ble du så formell’. Fordi hun svarte hei - og svarte på meldingene dine som om dere ikke var i dialog, som dere jo faktisk ikke var. Det var den første meldingen fra henne, ergo oppstod dialogen først med svaret hennes. Det er du som setter i gang dramaet her, basert på - ingenting. Ingenting av det du hauser opp her er problematisk. Overhodet. Du fremstår derimot som svært, svært vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: 053a3...3a5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå