AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Hei! Vil bare lufte litt tanker. Jeg vet ikke om ejg kansje er en litt vnakselig person å forstå seg på-Det tror ikke jeg,og hører jeg er gansek lite dramatisk-Noe jeg føler stemmer. Da tenker jeg på at jeg ofte kan forlkare meg, om det er noe jeg ikke føler stemmer, jeg tåler å høre kritikk, og jeg kan sette grenser for uredelig oppførsel. Eksempelvis kan jeg selv avslutte et bekjentskap, dersom dette går over grenser. En deal breaker for meg der, er f eks at eg tidligere har opplevd fremmede jenter, være unødvendig krasse og har manglende oppegående evner til å forstå seg på vanlig folkeskikk. Da mener jeg at jegh ar avsluttet, et bekjentskap, hvor en venninne av en venninne lirer av seg utin kommentar,helt uoppfordret; Og spør om jeg har vært tidligere narkoman. Dette er helt klart hennes store blindspot" og slike mennesker skal man holde seg langt unna. Jeg har derfor en forståelse for hva som er helt normal omgang og oppførsel-Og avslutter dersom min magefølelse kan fortelle meg at jeg er med folk som ikke ivaretar mine interesser, tar vare på folk rundt seg og vil meg vel. Derimot, reagerer jeg på, at jeg eksempelvis har møtt en bekjent 2 ganger-Vi dro ut på byen-Og jeg inviterer henne med på bilijard med en venninne kommende helg, over snap. Hun svarer meg ikke på denne snappen-Og sender en snap,som likesågodt kunne vært en felles snap(noe ejg misstenker at den er) om at hun er typ "back on track",hovedessensen. Dette hadde ingenting med mitt spørsmål å¨gjøre, og jeg synes det var rart og ufint at det ikke ble svar på hva jeg så tydelig hadde som et personlig spmrsmål, sendt direkte til henne-Som en samtale. Jeg etterlyser svar på snappen-Og spør om det betyr at hun er med? Deretter får jeg til svar " Hei!.." Med en avvisning av at hun får venner over akkurat den helgen. Jeg,på min side, ble helt satt ut av at hun virket som hun trengte en oppstart, som en slags "vekker" i samtalen vi hadde-Nesten litt som at du snakker med noen, og denne personen uttrykker seg uforstående eller oppskaket med et "unskyld?" Virket nesten for meg, som at hun på en måte kom på, at hun hadde en samtale med meg gående. Så i lys av dette, så spurte jeg henne-Hvorfor hun ble så formell? Og det viste seg å være helt feil,tydeligvis, for da svarte hun noe som jeg oppfatter som ganske dramatisk,uprovosert at "har du problemer med hvordan jeg uttrykker meg? Dette fungerer ikke for meg som en venninne". Jeg har jo aldri sagt at jeg har problemer med det, men slik jeg oppfattet en responsen hennes, var vi midt i en samtale, og at hun plutselig utbryter med et "Hei" kom litt overraskende på meg-Jeg ble bare litt satt ut. Noe jeg fortalte henne,og tenkte at dette ville avvæpne hele situasjonen, noe det tydeligvis ikke gjorde,siden hun slettet meg. Selv om det er ganske tydelig for meg at vi ikke ville ha fungert med hverandre, ettersom hun er en dramaqueen,slik jeg oppfatter henne med en slik holdning og handling- Er om at jeg føler man gir litt for opp for tiden? At hvis man snakker litt over eller under hverandre,kasnje tilogmed forbi-Så er det bare å slette? I min verden, er hva jeg opplevde i første avsnitt en ganske tydelig grunn til å avslutte et videre vennskap(spm om narkoman,helt uprovosert) Men at man velger å dra opp at det skulle være et "problem";oe jeg sier at det ikke er, at jeg ble bare litt satt ut. For hva jeg tenker,er at det var kasnje slik som ejg opprinnelig fikk inntrykk av da-At hun ikke sendte personlig til meg, slik ejg sendte personlig til henne, og at hun ikke engasjerer seg i samtalen,enten om det var så ubehagelig for henne at hun ikke kunne, elelr at hun glemte av at hun fikk et spørsmål(men da kunne hun bare scrollet oppover og lest). Føler jeg bare ikke forstår noen personers evne til å bare drite i å svare for tiden,noe jeg opplever hele tiden? Aner ikke, men jeg opplever det veldig som at det å få svar fra andre om avtaler,møter og noe som krever at man komemr seg oppav sofaen og ut av huset, nesten blir som et giftemål-Hvor det ikke finnes en vei tilbake i ettertid, hvos du spør etter svar,at du bare må godta at man ikke svarer? Ellers at du nesten opponerer-Fordi du krever svar på et spørsmål? Her gidder jeg unasett ikke noen mellomting, for klarer du ikke holde avtaler, er du ikke noe for meg-Eller gir du opp så lett, blir du heller ikke noe jeg føler for å ha i min krets, spesielt hvis du ikke klarer "se gjennom" at man svarer, og når jeg tydelig avvæpner,gjennom en forklaring. Men tror dette er blitt veldig vanlig for tiden? At noen forsøker å få igang en trend om å ikke svare, spess hvis det er over snap-Så skal det være greit? Aner ikke, men føler det er blitt en skikkelig frekk trend der ute-Opplever den desverre mer og mer.Jo mer jeg snakker med andre-Noen som har andre taktikker,måter å møte en sånn væremåte på, bare for å spille litt ball med mulige innspill ovenfor oppførselen? Påpeker igjen at jeg ikke angrer eller er trist fordi jeg føler det var dumt at det ikke ble et vennskap,for dette godtar jeg ikke, men lurer på hva hun tenkte eller trodde skulle være et ok svar-Siden hun slettet meg, er det ikke rom for å snakke med henne-Men jeg lurer på hva andre tenker? Anonymkode: e8473...5c0
Daria Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Har du ikke fått nok tilbakemeldinger i alle de andre trådene du har hatt om dette? Svarene her, for eksempel - rykende ferske og fortsatt gyldige. 6 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Daria skrev (34 minutter siden): Har du ikke fått nok tilbakemeldinger i alle de andre trådene du har hatt om dette? Svarene her, for eksempel - rykende ferske og fortsatt gyldige. Takk for inspillet ditt, selv om du missforstår hva jeg sier:) Hva jeg sier: Er at du ikke får svar, på noe du spør om- VIrker det som en tankeløs trend-At å kreve svar, er som å opponere mot noe som du følgelig liksom ikke skal ha krav på? Jeg vet ikke om du har vært i liknende situasjon? Det er hva jeg ønsker å diskutere i tråden-Ikke mine tanker eller min oppførsel av hvordan jeg reagerte eller reagerer-Jeg er ute etter andres innspill utav følgende scenario. Hvis du ikke følger tanken,så anbefaler jeg deg, for stemingens skyld å ikke kommentere videre-For da er ikke du riktig person til å snakke med:) Da er vi enige om å være uenig,hvis du ikke følger-Og det er jeg ok med!:) Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for inspillet ditt, selv om du missforstår hva jeg sier:) Hva jeg sier: Er at du ikke får svar, på noe du spør om- VIrker det som en tankeløs trend-At å kreve svar, er som å opponere mot noe som du følgelig liksom ikke skal ha krav på? Jeg vet ikke om du har vært i liknende situasjon? Det er hva jeg ønsker å diskutere i tråden-Ikke mine tanker eller min oppførsel av hvordan jeg reagerte eller reagerer-Jeg er ute etter andres innspill utav følgende scenario. Hvis du ikke følger tanken,så anbefaler jeg deg, for stemingens skyld å ikke kommentere videre-For da er ikke du riktig person til å snakke med:) Da er vi enige om å være uenig,hvis du ikke følger-Og det er jeg ok med!:) Anonymkode: e8473...5c0 Ouf-Ble litt surrete det her! Men er det OK å ikke svare på et spørsmål?? Jeg synes ikke dette var OK: Jeg etterlyser svar på snappen-Og spør om det betyr at hun er med? Deretter får jeg til svar " Hei!.." Med en avvisning av at hun får venner over akkurat den helgen. Jeg,på min side, ble helt satt ut av at hun virket som hun trengte en oppstart, som en slags "vekker" i samtalen vi hadde-Nesten litt som at du snakker med noen, og denne personen uttrykker seg uforstående eller oppskaket med et "unskyld?" Virket nesten for meg, som at hun på en måte kom på, at hun hadde en samtale med meg gående. Følgelig synes jeg hun nesten ble avslørt-At det ble som en vekker for henne-Hvor angrep var beste forsvar-Men jeg opplever stadig å høre om at man ikke får svar på snapper for tiden.. Virker som at man bare får bli kald tilbake, og at man ikke søker å rydde opp i om man snakket fordi,over eller under hvernadre-Men rett og slett er "entiteled" sin egen mening,koste hva det koste vil-For meg, blir og virker det som at pretendiøsiteten og selvforherligelsen av sitt eget "jeg" blir sterkere, jo mer faen man kan gi Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Du sender en invitasjon til en venninne som først svarer med en melding om noe annet, før hun så svarer at hun er opptatt? Og dette blir det en A4-side på Kvinneguiden om? Anonymkode: 18567...0a0 15 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Her synes jeg TS fremstår som den som tåler lite siden hun ble så «satt ut» av svaret… Anonymkode: d9b16...d63 16 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men er det OK å ikke svare på et spørsmål?? Anonymkode: e8473...5c0 Ja, det er helt OK. Mange ganger er det også sunt og riktig. Anonymkode: 75dc5...e92 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Nå har jeg ikke lest din tidligere tråd som det refereres til over her, men ut fra det du skriver i HI så er det vel du som ikke tåler lite. Hun sa jo at hun fikk besøk av andre venner. Anonymkode: de0cc...54e 6 1
Grüner Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her synes jeg TS fremstår som den som tåler lite siden hun ble så «satt ut» av svaret… Anonymkode: d9b16...d63 Ts er jo også ganske rask til å avslutte vennskap, så overskriften passer jo vel så godt på henne selv som på andre. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 Capazitet skrev (14 minutter siden): Dette skjønte eg lite av... Ts avsluttet et vennskap fordi vennen brukte for lang tid å svare at hun var opptatt en helg. Ts synes det var frekt. Resten forstod jeg ikke. Ble forvirret over elendig språk og at ts blander punktum og bindestrek. Anonymkode: 26cf6...c9a 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Her synes jeg TS fremstår som den som tåler lite siden hun ble så «satt ut» av svaret… Anonymkode: d9b16...d63 Jeg ble jo ikke såpass satt ut av svaret-men hun valgte å ikke svare i første omgang. Ikke før jeg purret på svar, sendte hun et svar i det hele tatt. Også da med tonen<hei! Blabla>. Dette hørtes for meg litt rart ut,som at jeg nå,helt ut av det blå skulle skrevet som svar til en venninne-ganske så formelt og kaldt-og jeg vil tro,at du ikke snakker til venninner på den måten? Midt i en samtale? Hvis du opplever at en venninne forholder seg såpass formell,ville det vært en grunn for det-som ville vært naturlig for meg å avklare,fordi et børt vennskap rommer en nærere og varmere imøtekommenhet. Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble jo ikke såpass satt ut av svaret-men hun valgte å ikke svare i første omgang. Ikke før jeg purret på svar, sendte hun et svar i det hele tatt. Også da med tonen<hei! Blabla>. Dette hørtes for meg litt rart ut,som at jeg nå,helt ut av det blå skulle skrevet som svar til en venninne-ganske så formelt og kaldt-og jeg vil tro,at du ikke snakker til venninner på den måten? Midt i en samtale? Hvis du opplever at en venninne forholder seg såpass formell,ville det vært en grunn for det-som ville vært naturlig for meg å avklare,fordi et børt vennskap rommer en nærere og varmere imøtekommenhet. Anonymkode: e8473...5c0 Og det hadde vært greit for meg,om hun ikke hadde ment det sånn- Hvis hun hadde skrevet det. Her var det jo hun som fikk en dramatisk vending på historien,og< spilte opp> stemningen,med at jeg skulle ha et problem(?) Med måten hun snakket på.. Vi snakket rett og slett over hverandre, oe jeg personlig,ville ha ledd av-boe hun ikke gjorde. Derfor antar jeg at vi,som personer, tar til oss væremåten og følelser på forskjellige nivåer. Her ville jeg ha ledd av hele greia,og sagt at <neida, mente ikke noe formelt,bare sånn jeg snakker -tenkte ikke over det;)> Iogmed at vi er såpass forskjellige,nesten som natt og dag-hbor jeg i prinsippet synes at når du får et spørsmål,svarer du. Også svaret er<jeg svarer deg senere> som ikke egentlig er et svar engang Man svarer på hva man blir spurt om,det er vanlig folkeskikk og kotyme,slik at den andre parten ikke føler seg oversett,avsatt eller tilsidesatt. Og så fordi det er enklere å vite hvor man står. Noe som leder me videre til at jeg nok er mye mindre drama enn henne-og at vi oppfatter følelser som mindre viktige inlivet til hverandre,altså at empatien,folekakikke og evnen til å se den andre personen ikke helt er like viktig for den ene som den andre. Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 Bare fordi man har en telefon, betyr det ikke at man er tilgjengelig 24/7. Det er vanlig folkeskikk å gi et svar, men man kan ikke kreve at det svaret kommer med en gang. Mange ganger er man midt oppi noe når man åpner en snap/melding o.l, og da går det rett inn og ut igjen. En kan selvfølgelig tenke at man skal la være å åpne før man faktisk har tenkt til å svare, men det igjen er det lett å glemme seg. Men om du er slik at du overanalyserer og kommer med hele A4 ark konstant, må du nok heller se deg selv i speilet. Det er ikke resten av verden som tåler lite… Anonymkode: 1f67e...812 11 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare fordi man har en telefon, betyr det ikke at man er tilgjengelig 24/7. Det er vanlig folkeskikk å gi et svar, men man kan ikke kreve at det svaret kommer med en gang. Mange ganger er man midt oppi noe når man åpner en snap/melding o.l, og da går det rett inn og ut igjen. En kan selvfølgelig tenke at man skal la være å åpne før man faktisk har tenkt til å svare, men det igjen er det lett å glemme seg. Men om du er slik at du overanalyserer og kommer med hele A4 ark konstant, må du nok heller se deg selv i speilet. Det er ikke resten av verden som tåler lite… Anonymkode: 1f67e...812 Nå tror jeg du har glemt,at det var en perfekt anledning for henne, å si at hun var opptatt,og holdt på med noe annet-var bare derfor hun ikke fikk svart(et eksempel på noe av essensen i et bra svar) Er jo derfor hun <spiller opp> stemningen-Hun bare; <Hat du et problem med hvordan jeg svarer?> Altså ærlig talt... Jeg skrev avvæpnende, at jeg bare lurte på hvorfor det ble formelt,men siden det ikke var ment sånn,så var det greit. Når hun da velger å slette meg- Så ligger bevisbyrden på henne,at noe var <alvorlig galt>, som ikke kunne rettes opp i-og ikke meg. Derfor er vi altfor forskjellige bær det kommer til oppfattelse av f eks eskalering av misforståelser, basert på hvordan vi forholder oss til glipper(variasjoner av dette) og oppfatning av viktige respons og tåleevne. Dette er ikke noe du skal diskutere videre;) Sånn er det-og jeg misstenker at du kommer til å finne noe å prøve å diskutere videre her også-Derfor får du bare akseptere at dine oppfatninger av meg,er vi uenige om-neo som er helt greit for meg Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 Du har så lite selvinnsikt at det er helt fantastisk. Anonymkode: b102d...15a 17 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 Mulig jeg skulle ha skrevet til henne;< om du kunne ha ordlagt seg på en annen måte? At ikke alltid er like lett,kansje sikkert for meg, å forstå hva du mener>. Eller å vite hva man skal si alltid.(sistenvte gjelder begge veier,da altså for henne også). Men da spørs det vel om hun ikke ville tatt den personlig også.. At vi rett og slett har forskjellige oppfatninger;Som jeg sier, at det å snakke sammen,er nedverdigende for henne,å søke å komme til bunns i noe. Noe som for meg,vitner om drama Queen tendenser,og er korttenkt... Både fordi det ikke er noe vi egnetlig sier eller mener,og fordi det fort spenner bein på fretidige muligheter for opplevelser, osv. Og det er hva jeg mener,ned at de tikke bare er henne(hun er 37 år)Men flere som er sånn Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du har så lite selvinnsikt at det er helt fantastisk. Anonymkode: b102d...15a Mener du at selvinnsikt hadde vært å godta at det ikke ble startet på spørsmål om hun skal være med på en eventuell,som må bookes,betales(og da med tanke på hvor mange som er med) Hva skulle selvinnsikt i denne situasjonen vært? At helgen hadde både kommet og gått,uten at hun hadde trengt å svare meg i det hele tatt? Anonymkode: e8473...5c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skulle selvinnsikt i denne situasjonen vært? At helgen hadde både kommet og gått,uten at hun hadde trengt å svare meg i det hele tatt? Anonymkode: e8473...5c0 Ja, det ville vært et skritt på veien til selvinnsikt om du kunne akseptere at du ikke har krav på svar. Du har startet utallige tråder her og alle er variasjoner over samme tema: Folk rygger ut av relasjoner med deg. Du har også fått utallige svar som peker mot samme konklusjon: Du er altfor intens og du skremmer folk unna. Men du fortsetter i samme spor år ut og år inn, så det er kanskje sånn du liker å ha det. Anonymkode: 75dc5...e92 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #20 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det ville vært et skritt på veien til selvinnsikt om du kunne akseptere at du ikke har krav på svar. Du har startet utallige tråder her og alle er variasjoner over samme tema: Folk rygger ut av relasjoner med deg. Du har også fått utallige svar som peker mot samme konklusjon: Du er altfor intens og du skremmer folk unna. Men du fortsetter i samme spor år ut og år inn, så det er kanskje sånn du liker å ha det. Anonymkode: 75dc5...e92 Ok,så da lurer jeg veldig på hvordan slags type folk du mener man skal ha i live titt? Du synes det skal være OK å ha venner,som du inviterer til event-For å så aldri få svar. I min bok,er ikke dette vennskap,og du finner heller ikke denne definisjonen av vennskap hos andre,vil jeg tro.. Anonymkode: e8473...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå