Gå til innhold

Solo Reisetips i Mai

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger inspirasjon til hvor jeg kan reise (helst til varme steder som det ikke vil være stor sannsynlighet for regn) : 

- Ønsker gjerne varmegrader 

- Billig og spennende sted med mye kultur , gode vibber og et sted man kan slappe av, og treffe folk osv. Sentrumsnært og samtidig nærme stranden. 

- 4-5 netter i mai måned. 

Vil helst droppe Spania da jeg har vært i flere av byene der. 

Anonymkode: bf382...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger inspirasjon til hvor jeg kan reise (helst til varme steder som det ikke vil være stor sannsynlighet for regn) : 

- Ønsker gjerne varmegrader 

- Billig og spennende sted med mye kultur , gode vibber og et sted man kan slappe av, og treffe folk osv. Sentrumsnært og samtidig nærme stranden. 

- 4-5 netter i mai måned. 

Vil helst droppe Spania da jeg har vært i flere av byene der. 

Anonymkode: bf382...814

Billig?🙈 Ingen steder i "syden" og sol og varme er billig. Florida i USA 😊 f.eks Miami. Varmt og godt i mai!

Anonymkode: d1b33...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Billig?🙈 Ingen steder i "syden" og sol og varme er billig. Florida i USA 😊 f.eks Miami. Varmt og godt i mai!

Skal du ha billig by blir det Aberdeen, Gdansk etc😬 ikke akkurat solstråle byer🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så billig kanskje men kan anbefale Cascais rett utenfor Lisboa :) Nydelig plass! Fint med nærhet til strand, gode restauranter, nærhet til Lisboa og Sintra som virkelig er verdt et besøk! 

Anonymkode: 95f96...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København. mye kultur , gode vibber og et sted man kan slappe av, og treffe folk osv. Sentrumsnært og samtidig nærme stranden
Snakker du Italiensk? Så har jeg flere forslag

Anonymkode: cf05e...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Kypros? Der er det godt og varmt på den tiden, og mye å finne på. Limassol f.eks, som er en by men er strender, shopping etc der så du har litt å gjøre. Er masse utflukter du kan dra på og. Nicosia (hovedstaden) syns jeg var veldig fint, var gøy å gå fra den tyrkiske til den greske siden. Veldig stor kulturforskjell. 

Anonymkode: b3e0d...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva med Kypros? Der er det godt og varmt på den tiden, og mye å finne på. Limassol f.eks, som er en by men er strender, shopping etc der så du har litt å gjøre. Er masse utflukter du kan dra på og. Nicosia (hovedstaden) syns jeg var veldig fint, var gøy å gå fra den tyrkiske til den greske siden. Veldig stor kulturforskjell. 

Hva koster det å komme seg til og fra den tyrkiske siden? Er det med båt ? Hvor lenge varer turen?

Anonymkode: 5b9a4...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 22.24):

Hva koster det å komme seg til og fra den tyrkiske siden? Er det med båt ? Hvor lenge varer turen?

Anonymkode: 5b9a4...e36

Hele Kypros er en øy, så det er ingen båt nei. Det er bare delt av mellom nord og sør med gjerder/soldater. Jeg bodde på den tyrkiske siden og hadde en utflukt til Nicosia inkludert, da tok vi buss fra Famagusta og gikk over til den greske siden (husk pass om du reiser dit).

Jeg anbefaler ikke å bo på den tyrkiske siden, det er dritkjedelig der og veldig jalla. Men verdt en dagstur absolutt. Byen Famagusta ble jo angrepet av tyrkiske soldater i 1974, og fortsatt står mange bygninger igjen fra den tiden, med colaflasker/ leker etc. 

Anbefaler østkysten på den greske siden, da tar du fly til Larnaca også kan du ordne transport derfra (enten booke selv eller bestille charter).

Her er noen linker om Kypros som kan være interessant:

Park Beach (apollo.no) 

Limassol | Ferie Kypros | Apollo Reiser 

Famagusta: Guidet tur til Fikardou, Machairas og Lefkara | GetYourGuide 

Varosha Maras Spøkelsebyen Famagusta åpnes?- Nord Kypros G (nordkyprosguiden.no) 

Nicosia, gamlebyen + grenseovergang + lunsj i den tyrkiske delen av byen | GetYourGuide 

Ayia Napa er rett ved den nord-kypriotiske grensen, og har litt rimeligere hoteller. Flotte strender. Men det er veldig sånn usjarmerende syden-sted, derfor jeg anbefaler Limassol. Så det kommer litt an på hva du foretrekker ts. 

God tur i mai uansett, hvor enn du ender opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...