Gå til innhold

Flere som blir slik av sult?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger når jeg er sulten, kan jeg bli helt skjelven og kaldsvette - rett og slett bli uggen!

Alltid vært sånn og blitt testet for diabetes mange ganger. Flere?

Anonymkode: 5cf9f...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en helt normal reaksjon. Kroppen sier ifra hvis det er noe.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har alltid vært slik. Jeg har ingen metabolske forstyrrelser eller diabetes.

Anonymkode: 49fe3...b53

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jepp! Kjenner gjerne ikke at jeg er sulten før reaksjonen kommer heller. Da må jeg ha mat fort. :ler:

Anonymkode: 7477f...f75

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri opplevd. Jeg får sug i magen, kan bli irritabel, ukonsentrert, hodepine som kan føre med seg kvalme. 

Du beskriver symptomer på lavt blodsukker (føling) som diabetikere (type 1) får.

Diabetes har store mørketall (vil ikke skremme, bare til opplysning).

Anonymkode: ac91d...202

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noen ganger når jeg er sulten, kan jeg bli helt skjelven og kaldsvette - rett og slett bli uggen!

Alltid vært sånn og blitt testet for diabetes mange ganger. Flere?

Anonymkode: 5cf9f...4ba

Ja, jeg blir også sånn. Tror da det er helt normalt. 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg blir også sånn. 

Skrevet

Jeg er også sånn. Har ikke diabetes. 

Anonymkode: 9b804...377

Skrevet

Ja, jeg ble også sånn. Spesielt hvis jeg "fastet" litt for lenge før jeg spiste. Det forsvant da jeg begynte på Ozempic for overvekt. Bruker nå Wegovy som egentlig er det samme. 

Anonymkode: ed00c...126

Skrevet

Jeg er også sånn.

Anonymkode: 448f6...11d

Skrevet

Det har skjedd. Jeg tror at det skjer oftere om du har spist raske karbohydrater. Feks brød får blodsukkeret fort opp og raskt ned. Vil ikke tro at dette skjer deg om du spiser egg eller kjøttmåltid. 

Anonymkode: 32b69...e66

Skrevet

Jeg har hypoglykemi, uten diabetes. Lavt blodsukker til vanlig. Kan få blodsukkerfall som kjennes slik ut. 

Det skjer spesielt hvis jeg har spist mye karbohydrater og det går lang tid til neste måltid 

Anonymkode: d8d76...f0e

Skrevet

Dere som skriver at det er slik som føling/diabetes, noen av oss er veldig sensitive til blodsukkerfall og kan oppleve det slik selv om det ikke er farlig lavt, bare ved at det faller litt fra der det var.  Man bør jo alltid sjekke ut endringer i helsa si, men kan altså også være en normalvariasjon.

Anonymkode: 448f6...11d

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har skjedd. Jeg tror at det skjer oftere om du har spist raske karbohydrater. Feks brød får blodsukkeret fort opp og raskt ned. Vil ikke tro at dette skjer deg om du spiser egg eller kjøttmåltid. 

Kan bekrefte at det kan skje noen av oss uansett hva vi spiser 😊

Anonymkode: 9b804...377

Skrevet

Er meg ovenfor, tenkte om du brukte f.eks Wegovy så er dette vanlig. Bruker du ingen medikamenter, så kan overvektige oppleve dette etter måltid, pga overproduksjon av insulin. 

Anonymkode: 8b8a2...446

Skrevet

Lavt blodsukker er da vanlig når man ikke har spist på en stund og kroppen blir sulten. Jeg har det ofte slik. 

Anonymkode: 3b053...372

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Hiver meg på,- jeg er også sånn. Skulle ønske jeg ikke var sånn 😆

Skrevet

Les om reaktiv hypoglykemi, kan høres ut som det er det du har. 

Anonymkode: 8c0ec...b99

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 20.34):

Dette. Brødskive med banan og kaffe til sender blodsukkeret rett opp og så deiser det i bakken, hardt og brutalt. Blir veldig blek, svimmel, blodtrykksfall og skjelven. Føles som enden er nær.

Anonymkode: 5bc2e...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...