Gå til innhold

Er cherrox eller neopren/Dockboots klammest?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd begge deler på seg selv eller barnet og kan dele sin erfaring?

Mener å ha lest at i neopren er det ikke noe stoff som suger til seg svette, så der blir man klammest og evt kaldest når man blir fuktig på føttene av svette.

Anonymkode: 45f90...951

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper denne😊

Skrevet

Vi har mest erfaring med Dockboots og ingen av våre har blitt klamme i dem. Cherrox prøvde vi bare to ganger og barna var alltid kalde i dem, selv om de er fôrede, så da prøvde vi noe annet. Med Dockboots er de alltid både tørre og varme så det har vi holdt oss til siden. :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil si Cherrox er klammest. Men det er jo flere parametre. Vi brukte lenge Cherrox fordi de er mye lettere, barna elsker jo dem. Så kjøpte jeg Dockboots da barna vokste, da klagde de ikke mer på at Dockboots er for tunge. Og, barna elsker Dockboots også men jeg kommer ikke til å kjøpe de igjen, merker jeg. Dockboots har en svakhet i hæl-design, det er en sømm der, som gjør at de slites veldig fort ut ved halen. Skoene mister isolasjon der, barna får gnagsår og alle ullsokker blir slit altfor fort. 
Dockboots er derfor "ett barns sko" og jeg vil jo helst sko som kan overleve to barn. Klammhet av Cherrox fikses jo med en skotørker. Den må uansett brukes hver dag, med Dockboots likedan. Så, team Cherrox her. 

Anonymkode: 42508...0db

Skrevet
Arkana skrev (3 timer siden):

Vi har mest erfaring med Dockboots og ingen av våre har blitt klamme i dem. Cherrox prøvde vi bare to ganger og barna var alltid kalde i dem, selv om de er fôrede, så da prøvde vi noe annet. Med Dockboots er de alltid både tørre og varme så det har vi holdt oss til siden. :) 

Synes det er så rart man blir kald i cherrox når det står de skal holde på varmen ned til minus 20 grader. Og de brukes jo kun ved max minus 5, egentlig bare rundt 0 når det er vått og slaps. Ellers har man jo ordentlige vintersko til kaldt vær. 

Har du tips til hvor/når kjøpe Dock boots? Synes de er så dyre, 750 pr par også anbefaler de kun 1 cm voksetillegg, ellers blir de vel for klumpete og tunge/ikke sitter godt på foten. Og da vokses de jo raskt ut av. 

Ser man kan få noen billigere, men da gjerne kjipt mønster/farge. 

Skrevet

Cherrox er stive og kalde, burde vært forbudt å selge

Anonymkode: 9a48c...646

• Nyttig 1
Skrevet

Dockboots er kjempebra! Hatt det til tre barn opp gjennom. Anbefales på det varmeste. Utrolig god kvalitet også

Anonymkode: 2a734...6f1

Skrevet

Jeg er voksen og har Dockboots. Synes ikke de er klamme i det hele tatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Synes det er så rart man blir kald i cherrox når det står de skal holde på varmen ned til minus 20 grader. Og de brukes jo kun ved max minus 5, egentlig bare rundt 0 når det er vått og slaps. Ellers har man jo ordentlige vintersko til kaldt vær. 

Har du tips til hvor/når kjøpe Dock boots? Synes de er så dyre, 750 pr par også anbefaler de kun 1 cm voksetillegg, ellers blir de vel for klumpete og tunge/ikke sitter godt på foten. Og da vokses de jo raskt ut av. 

Ser man kan få noen billigere, men da gjerne kjipt mønster/farge. 

Ja, det er veldig rart. Cherrox er jo så kjente så det var derfor vi kjøpte det først, men fant fort ut at de bare ikke holder. Dock boots koster 599 kr på Obs akkurat nå. Det hender de har dem på tilbud så du kan følge litt mer. Ellers kan du få disse neoprenstøvlene på Eurosko (de har flere farger) til bare 249. Selv om det ikke er akkurat Dock boots tenker jeg de er verdt å prøve siden de er så pass rimelige og det ser ut som akkurat samme type støvler som Dock boots. :jepp:

Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

Ja, det er veldig rart. Cherrox er jo så kjente så det var derfor vi kjøpte det først, men fant fort ut at de bare ikke holder. Dock boots koster 599 kr på Obs akkurat nå. Det hender de har dem på tilbud så du kan følge litt mer. Ellers kan du få disse neoprenstøvlene på Eurosko (de har flere farger) til bare 249. Selv om det ikke er akkurat Dock boots tenker jeg de er verdt å prøve siden de er så pass rimelige og det ser ut som akkurat samme type støvler som Dock boots. :jepp:

Jeg bare fatter ikke hvorfor de absolutt må lage støvelen i det mønsteret og fargen der når de først skal lage en støvel. Beklager med jeg klarer bare ikke kle barnet mitt i  det, det ser virkelig helt jævlig ut. 

https://www.eurosko.com/no/brands/norden/norden-4825_412117-85907001

Skrevet

Ser de har disse i sort og vanlige "cherrox" i sort også, til gutt, til jente får man dem selvfølgelig i søt din rosa farge. 

Hvorfor er det alltid sånn, blir så provosert, jenter skal få fine farger de liker, mens gutter alltid kun har valget mellom svart og mørk mørk blå😡😡😡 hva med mønster av dyr, grønn, gul, lys blå osv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ser de har disse i sort og vanlige "cherrox" i sort også, til gutt, til jente får man dem selvfølgelig i søt din rosa farge. 

Hvorfor er det alltid sånn, blir så provosert, jenter skal få fine farger de liker, mens gutter alltid kun har valget mellom svart og mørk mørk blå😡😡😡 hva med mønster av dyr, grønn, gul, lys blå osv?

https://www.eurosko.com/no/brands/norden/norden-4821_412116-85186005

Glemte linken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

https://www.eurosko.com/no/brands/norden/norden-4824_412101-85307002

https://www.eurosko.com/no/brands/slusher/slusher-4853_412115-85337001

Begge får du i opp til størrelse 40.

Anonymkode: a4cd1...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

IMG_4684.thumb.png.fb76c86b8c72e43599ff6cf55ace539e.png

Anonymkode: 9a48c...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...