AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 - i en annen bank enn storbankene. Fikk dere mer i lån? Eventuelle tips til småbanker tas imot med takk. Vi har fornyet lånebevis og får 1,5mill mindre i lån enn enn sist (før rentestigning), det til tross for bedre lønn og mer egenkapital. Er det noe særlig å hente på å søke i en lokalbank? Vi har DNB nå.. Vi har 1,2mill i inntekt og betydelig med egenkapital, men mangler 500.000 for å kunne få drømmehuset. Anonymkode: 74499...af9
Anjatapinjata Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Jeg fikk låne 500k mer i lokalbanken enn i DnB. Så ga jeg beskjed om det til DnB og de matchet lånet jeg fikk i lokalbanken. Så det er lurt å høre med andre mindre banker ja.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Jeg byttet akkurat fra Himla til Nordea, i desember. Nordea tilbyr meg langt høyere mellomfinansiering enn Himla, Sparebanken, DNB og tre lokalbanker jeg sjekket. Skjønner at renter og generell prisvekst spiser mye av låneevne, men jeg har blitt overrasket over hvor restriktive bankene har vært for meg som har ett eksisterende lån og fått betraktelig økt inntekt. Har eid bolig snart ti år, og refinansierte og flyttet lånet for to år siden. Så ca samme størrelse lån som for ti år siden, bolig har økt 45%, og jeg har 250k mer i lønn. Anonymkode: 763bb...367
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Tror noe er på gang i markedet. Tidligere har ikke banken vært interessert i å forhandle på renta. Nå satt de den ned 0.5% på et blunk. Anonymkode: 4e81f...d71
Grandidosa83 Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror noe er på gang i markedet. Tidligere har ikke banken vært interessert i å forhandle på renta. Nå satt de den ned 0.5% på et blunk. Anonymkode: 4e81f...d71 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror noe er på gang i markedet. Tidligere har ikke banken vært interessert i å forhandle på renta. Nå satt de den ned 0.5% på et blunk. Anonymkode: 4e81f...d71 Hvilken rente fikk du?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 1 hour ago, Grandidosa83 said: Hvilken rente fikk du? 5.15. Anonymkode: 4e81f...d71 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå