Gå til innhold

Hadde jeg et panikkanfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg hentet i barnehagen i dag skjedde det noe rart.

Var litt varm fordi jeg gikk i tykk kjeledress, men begynte å svette VOLDSOMT, fikk puls på 120, prikket i kroppen og var voldsomt svimmel.

Når jeg kom meg i bilen igjen roet det seg. 

Hva i all verden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et klassisk blodtrykksfall.. Har du lavt blodtrykk i utgangspunktet?

Kjente du deg engstelig før anfallet? 

Anonymkode: a8b4c...0a0

• Liker 1
Skrevet

Tenker blodtrykksfall. 

Anonymkode: d464a...6d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ut som et klassisk blodtrykksfall.. Har du lavt blodtrykk i utgangspunktet?

Kjente du deg engstelig før anfallet? 

Hmm det hadde jeg ikke tenkt på! Jeg har tendens til blodtrykkfall og besvimelser, men det pleier å arte seg litt annerledes.

Jeg er ALLTID engstelig

Skrevet

Har forressten altfor høyt blodtrykk.

Tenkte kanskje det var angst/panikkanfall, da det roet seg når jeg fokuserte på pusten og avspenning

Skrevet
123fir skrev (3 minutter siden):

Tenkte kanskje det var angst/panikkanfall, da det roet seg når jeg fokuserte på pusten og avspenning

Har hatt panikkanfall som har artet seg ganske likt som dette, så det kan ha vært det ja. Men hadde du panikk-følelse også da? En følelse av at nå dør jeg, eller nå mister jeg helt kontrollen?

Anonymkode: 0b092...042

Skrevet
3 minutter siden, 123fir said:

Bruker du blodtrykksmedisin? De har jo kjent bivirkning med blodtrykksfall. 

Vanskelig å si hva du hadde, men jeg vet at både blodtrykksfall og lavt blodsukker gir meg liknende erfaring. Med lavt blodtrykk hjelper det veldig å sette seg ned. Og varme kan trigge det.. 

Hvis det skjer igjen kan du jo ta det opp med legen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hatt panikkanfall som har artet seg ganske likt som dette, så det kan ha vært det ja. Men hadde du panikk-følelse også da? En følelse av at nå dør jeg, eller nå mister jeg helt kontrollen?

Definitivt redd for å dø ja. Tenkte kanskje det var hjerte eller noe slikt. Men pulsen sank til normal så fort jeg roet ned 

Skrevet
123fir skrev (2 minutter siden):

Definitivt redd for å dø ja. Tenkte kanskje det var hjerte eller noe slikt. Men pulsen sank til normal så fort jeg roet ned 

Et panikkanfall roer seg som regel ganske fort hvis man greier å «overse» selve panikken og roe seg selv ned, gjerne roe ned pusten, noe det høres ut som du klarte. Samtidig har angst en tendens til å forverre seg med tiden selv om man tror man har kontroll på det.

Om dette skjer igjen ville jeg tatt det opp med lege. Mulig det er noe som bør utredes eller behandles, enten det er psykisk eller somatisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...