AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Hvorfor ble dere sammen med henne? Hva er tanken bak at dere absolutt ikke skal bruke penger på hennes barn? Jeg var tidligere sammen med en slik, ikke at jeg forventet at han skulle forsørge mitt barn, det klarte jeg selv. Han tjente derimot millioner i året, mens jeg, den gangen, jobbet i et lavtlønnsyrke. Han kunne ikke en gang handle dagligvarer, fordi det var "urettferdig", selv om han spiste mye mer enn barnet og meg tilsammen. Han mente også at vi skulle leve etter hans standard, noe som til slutt ble umulig for meg, så jeg endte opp med å måtte låne penger av mine foreldre, for å handle! Jeg gikk til slutt, ikke bare pga det, men det var en del av grunnen. Og jeg klarte meg mer en fint med bare min lønn. Jeg er bare nysgjerrig på hva slike menn tenker når de blir sammen med alenemødre? Min teori er at de tenker at dette er kvinner de kan styre, som de kan føle seg overlegen overfor og forventer takknemlighet for at de nedlatet seg til å bli sammen med en alenemor. Anonymkode: e4c52...4a0 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Men hvorfor ønsker disse alenemødre en kjæreste som skal betale for å være sammen med dem? Hvorfor blir de sammen med en som har bedre råd enn seg selv dersom det er så slitsomt å leve med en med bedre råd? Anonymkode: ec2b2...9d0 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor ble dere sammen med henne? Hva er tanken bak at dere absolutt ikke skal bruke penger på hennes barn? Jeg var tidligere sammen med en slik, ikke at jeg forventet at han skulle forsørge mitt barn, det klarte jeg selv. Han tjente derimot millioner i året, mens jeg, den gangen, jobbet i et lavtlønnsyrke. Han kunne ikke en gang handle dagligvarer, fordi det var "urettferdig", selv om han spiste mye mer enn barnet og meg tilsammen. Han mente også at vi skulle leve etter hans standard, noe som til slutt ble umulig for meg, så jeg endte opp med å måtte låne penger av mine foreldre, for å handle! Jeg gikk til slutt, ikke bare pga det, men det var en del av grunnen. Og jeg klarte meg mer en fint med bare min lønn. Jeg er bare nysgjerrig på hva slike menn tenker når de blir sammen med alenemødre? Min teori er at de tenker at dette er kvinner de kan styre, som de kan føle seg overlegen overfor og forventer takknemlighet for at de nedlatet seg til å bli sammen med en alenemor. Anonymkode: e4c52...4a0 Summen er hvordan du har oppdratt barnet fra før av. Om det er ingen kjemi til barnet ditt, så er det heller ingen verdi å kjøpe gave til barnet ditt. Anonymkode: 7938f...d41 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men hvorfor ønsker disse alenemødre en kjæreste som skal betale for å være sammen med dem? Hvorfor blir de sammen med en som har bedre råd enn seg selv dersom det er så slitsomt å leve med en med bedre råd? Anonymkode: ec2b2...9d0 Mulig det er noen som er slik, men jeg tviler på at de fleste alenemødre blir sammen med en mann for at han skal forsørge dem. Eller rettet du det mot meg? At jeg ble sammen med vedkommende fordi jeg tenkte at han skulle betale for meg? Isåfall kan jeg berolige deg med at det var absolutt ikke grunnen. Jeg klarte meg helt fint alene. Mitt siste avsnitt er skrevet pga egen erfaring. Han drev med psykisk vold, samt noe fysisk etterhvert, og noe av det han likte best, var å trykke meg ned fordi jeg var en alenemor med lav inntekt. Jeg svarte i den tråden om mannen som ikke vil låne samboeren penger, om at jeg i dag er gift med en mann som har tatt hele pakken. Jeg vil også legge til at jeg i dag har høyere utdanning, og dermed har en mye bedre inntekt enn den gangen. (Min eks, som nesten gråt om han måtte bruke penger på andre enn seg selv, prøvde å nekte meg å utdanne meg. Han trodde kanskje at han da mistet kontrollen over meg) Anonymkode: e4c52...4a0 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Herlighet, hva som feiler fyren? 😱 Hadde samboer forlangt gourmetmat hver dag, så skulle saktens han fått handlet og laget maten sin selv, mens vi andre spiste kjøttkaker og annen normal mat. Hadde også spandert på meg eget kjøleskap og frys, så vi kunne kjøpe hvert vårt. Anonymkode: 2724f...ad7 2 1 2
Sophie-Ann Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Jeg er sammen med og skal snart gifte meg med en som har barn fra før og det samme har jeg. Vi skal ikke bo sammen, men har 100% felles økonomi, hans forslag, han som tjener absolutt mest. Beste mannen ever ♥️ 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Summen er hvordan du har oppdratt barnet fra før av. Om det er ingen kjemi til barnet ditt, så er det heller ingen verdi å kjøpe gave til barnet ditt. Anonymkode: 7938f...d41 Det er opp til den voksne å skape et godt forhold til barnet/a. Det er ingen verdi å kjøpe gave til stebarn om man ikke får den responsen man ønsker? Igjen, har man valgt å gå inn i et forhold der det er barn fra før, så bør man ta alle. Om den nye ikke kommer overens med barna, så bør vedkommende avslutte forholdet, for barnas del. Dette bør også forelderen gjøre, for man setter barna først. Min mann sa fra begynnelsen av at om ikke han og mitt barn kom til å fungere, så kom ikke vi til å holde sammen, fordi han mener at barn kommer først. Og dette er det mange som bør tenke, det er jo bare å lese her på kg, om alle dem som ikke liker og ikke kommer overens med stebarna, og igjen, dette er også forelderen sitt ansvar. Dette er noe min eksmann og nye samboeren burde tenkt på også, hun har så og si presset barnet ut av det huset, men det er på siden av det jeg tenkte med denne tråden. Anonymkode: e4c52...4a0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Min eks brukte all sin tid på meg og barnet mitt. Og penger. Det bare skjedde. Anonymkode: c938d...831 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ble dere sammen med henne? Hva er tanken bak at dere absolutt ikke skal bruke penger på hennes barn? Jeg var tidligere sammen med en slik, ikke at jeg forventet at han skulle forsørge mitt barn, det klarte jeg selv. Han tjente derimot millioner i året, mens jeg, den gangen, jobbet i et lavtlønnsyrke. Han kunne ikke en gang handle dagligvarer, fordi det var "urettferdig", selv om han spiste mye mer enn barnet og meg tilsammen. Han mente også at vi skulle leve etter hans standard, noe som til slutt ble umulig for meg, så jeg endte opp med å måtte låne penger av mine foreldre, for å handle! Jeg gikk til slutt, ikke bare pga det, men det var en del av grunnen. Og jeg klarte meg mer en fint med bare min lønn. Jeg er bare nysgjerrig på hva slike menn tenker når de blir sammen med alenemødre? Min teori er at de tenker at dette er kvinner de kan styre, som de kan føle seg overlegen overfor og forventer takknemlighet for at de nedlatet seg til å bli sammen med en alenemor. Anonymkode: e4c52...4a0 Motsatt her. Min kjæreste kjøper gjerne en god middag og lager den hos meg i tillegg for meg og mine 3 stor spiste barn og ungdommer. Han er også flink ta med minste barnet mitt i svømmehallen. Han vil lære han å svømme. Det er en selvfølge. Fatter ikke damer som godtar gjerrige menn! Anonymkode: 8bf86...195 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 Skjønner ikke helt hvorfor kvinner forventer at andre menn skal betale for deres barn. Han er jo ikke faren deres. Hva med å få faren til barnet til å bidra mer? Det er jo han som er faren til barnet, ikke den nye fyren dere dater Anonymkode: f4dff...7a8 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skjønner ikke helt hvorfor kvinner forventer at andre menn skal betale for deres barn. Han er jo ikke faren deres. Hva med å få faren til barnet til å bidra mer? Det er jo han som er faren til barnet, ikke den nye fyren dere dater Anonymkode: f4dff...7a8 Hvorfor bli sammen med en alenemor om man tenker slik? Jeg tenker ikke at en ny mann skal forsørge et stebarn, men om man har så store problemer med å betale div ting som også kommer stebarn tilgode, da syns jeg de mennene har valgt feil forhold. Anonymkode: e4c52...4a0 8 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skjønner ikke helt hvorfor kvinner forventer at andre menn skal betale for deres barn. Han er jo ikke faren deres. Hva med å få faren til barnet til å bidra mer? Det er jo han som er faren til barnet, ikke den nye fyren dere dater Anonymkode: f4dff...7a8 Det er sånn som bare skjer når det kommer til kjærlighet. Anonymkode: c938d...831
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 Faren bidrar også. Anonymkode: c938d...831
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 Som alenemor forventer jeg ingenting økonomisk av en eventuell kjæreste, men da kan de heller ikke forvente at jeg og barnet skal tilpasse oss deres livsstil. Om jeg flytter sammen med en mann så mister jeg jo stønader som jeg i dag er avhengig av for å få det til å gå rundt. Så vinninga med å få seg samboer for å dele bokostnader osv vil jo gå opp i spinninga. Forventer ikke å bli forsørget, men forventer at en mann forstår det. Og bursdagsgaver og å gjøre noe hyggelig med barnet innimellom er da bare høflighet. Anonymkode: 13f8b...a2c 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvorfor ønsker disse alenemødre en kjæreste som skal betale for å være sammen med dem? Hvorfor blir de sammen med en som har bedre råd enn seg selv dersom det er så slitsomt å leve med en med bedre råd? Anonymkode: ec2b2...9d0 Ee jo ikke det det handler om. Men når man flytter sammen så deler man jo på de resursene man har. Ellers er man jo bare to stk som bor under samme tak, og ikke samboere. Jeg ville sett det som svært unaturlig å ikke ta hensyn til bonus unger emosjonelt og økonomisk når man har valgt hverandre. Noe jeg også forventer en mann som valgte meg også valgte mine unger. Nå er jeg med barnefar da , så ikke noe tema her forøvrig. Men jeg hadde ikke sluppet en mann under samme tak som meg om han ikke ville involvere mine barn i vårt forhold. Jeg har kjøpt likt til mine som til min bonus. Å gjøre forskjell på dem, er jo bare slemt Anonymkode: 81280...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 Liten digresjon, men hos enkelte arter innen dyreriket spiser eller dreper mannen, hunnens tidligere avkom før han parrer seg med henne. Anonymkode: f6a29...7d5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skjønner ikke helt hvorfor kvinner forventer at andre menn skal betale for deres barn. Han er jo ikke faren deres. Hva med å få faren til barnet til å bidra mer? Det er jo han som er faren til barnet, ikke den nye fyren dere dater Anonymkode: f4dff...7a8 Vi forventer ingenting. Men hvorfor velger da dere å bli sammen med en dame som har barn, for så å KUN velge dama, men ikke barnet? Forstår dere at det er en "pakke"? La være å bli sammen med denne dama, og velg dere en dame uten barn i stedet. I mitt tilfelle var det for øvrig umulig å få faren til barna å bidra mer. Anonymkode: 5d6f6...87b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Liten digresjon, men hos enkelte arter innen dyreriket spiser eller dreper mannen, hunnens tidligere avkom før han parrer seg med henne. Anonymkode: f6a29...7d5 Mens andre dyrearter igjen, tar til seg andres barn (det gjelder både hunner og hanner) og oppdrar dem som sine egne. Anonymkode: 5d6f6...87b 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #19 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Som alenemor forventer jeg ingenting økonomisk av en eventuell kjæreste, men da kan de heller ikke forvente at jeg og barnet skal tilpasse oss deres livsstil. Om jeg flytter sammen med en mann så mister jeg jo stønader som jeg i dag er avhengig av for å få det til å gå rundt. Så vinninga med å få seg samboer for å dele bokostnader osv vil jo gå opp i spinninga. Forventer ikke å bli forsørget, men forventer at en mann forstår det. Og bursdagsgaver og å gjøre noe hyggelig med barnet innimellom er da bare høflighet. Anonymkode: 13f8b...a2c Nettopp. En aleneforelder blir faktisk FATTIGERE ved å flytte sammen med ny partner, enn å bo alene, hvis den nye partneren forventer at aleneforelderen skal bidra til felles livsstil som denne nye partneren ønsker. Bursdagsgaver er vanlig kutyme, også til mer perifere mennesker enn eget stebarn. Anonymkode: 5d6f6...87b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Liten digresjon, men hos enkelte arter innen dyreriket spiser eller dreper mannen, hunnens tidligere avkom før han parrer seg med henne. Anonymkode: f6a29...7d5 Mannlige isbjørner dreper egne avkom. Poenget ditt er hva? Anonymkode: fdc53...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå