AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #41 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tipper det gikk bra med deg i dag. Hadde valget stått mellom å legges i narkose å tatt en blodprøve. Hadde jeg valgt narkose. For å si det sånn. Blodprøver er vondt. Det er ikke narkose for meg. Anonymkode: 02ece...a14 Det gikk bra, fikk i alle fall til å gjennomføre og det er viktigst. Fikk en samtale med psykologen fra TOO og en akutt time til psykologen på DPS i morgen tidlig. Så nå går det litt bedre psykisk. Smertene er ikke det jeg fryktet mest. Er bare nysgjerrig for jeg har hørt så mange skrekkeksempler. Så langt, ingen smerter. Leppene har fått kjørt seg, hovent og ubehagelig men prøver å ise for å unngå store hevelser. Operert i 9 tiden i morges, ingen behov for påfyll av smertestillende enda. Er bare veldig utmattet og sliten på grunn av psyken. For meg så er det den psykiske påkjenningen som er største problemet. Mangel på kontroll over situasjonen og egen kropp. Traumer som trigges m.m. Smerter mestrer jeg ganske godt. Så langt så kan jeg si at jeg skjønner ikke hvorfor hyler sånn om å trekke visdomstenner, men får se i morgen når smertestillende er ute av kroppen 😅 ts Anonymkode: 7eb9a...c33
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #42 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det gikk bra, fikk i alle fall til å gjennomføre og det er viktigst. Fikk en samtale med psykologen fra TOO og en akutt time til psykologen på DPS i morgen tidlig. Så nå går det litt bedre psykisk. Smertene er ikke det jeg fryktet mest. Er bare nysgjerrig for jeg har hørt så mange skrekkeksempler. Så langt, ingen smerter. Leppene har fått kjørt seg, hovent og ubehagelig men prøver å ise for å unngå store hevelser. Operert i 9 tiden i morges, ingen behov for påfyll av smertestillende enda. Er bare veldig utmattet og sliten på grunn av psyken. For meg så er det den psykiske påkjenningen som er største problemet. Mangel på kontroll over situasjonen og egen kropp. Traumer som trigges m.m. Smerter mestrer jeg ganske godt. Så langt så kan jeg si at jeg skjønner ikke hvorfor hyler sånn om å trekke visdomstenner, men får se i morgen når smertestillende er ute av kroppen 😅 ts Anonymkode: 7eb9a...c33 Men fordelen med narkose er at vi ligger ikke å anspenner oss over tid. Det gjør de pasientene som er våken og må gape "selv". Bra du fikk hjelp. Å tipper du har uroet deg mye unødig for narkosen, sånn nå i ettertiden. Du kommer til å ha kjevesperre for spising i morgen. Så kjøp det potetmos , saus, yoghurt. smoothier.. Anonymkode: 02ece...a14
Eva-Lena Skrevet 1. februar 2024 #43 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har trukket 3 visdomstenner og det var vondt bare etter den siste trekkkngen. Måtte til kjevekirurgi fordi ingen av tannlegene på tannlegekontoret ville ta på seg den oppgaven. Fikk noe beroligende 1 time før og god bedøvelse. Tanna ble kløyver i flere biter og fjernet del for del. Alt var ferdig på 15 min. Fikk smertestillende sammen med beroligende og resept med meg etterpå. Heldigvis skrev kirurgen ut 30 Pinex forte, Paracet og Ibux hjalp ikke. Var veldig øm i kjeven en ukes tid og brukte Pinex til det var tomt. Grudde meg helt sinnsykt og det var unødvendig. Når siste skal trekkes kommer jeg nok ikke til å grue meg ett eneste sekunds til tross for tannlegeskrekk. Det vondeste var å dra visakortet etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå