Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid i uke 9 og kvalme og oppkast har virkelig slått til for fult og tapper meg helt for krefter.

Spurte fastlegen om kvalmestillende som ikke er afripan da jeg ikke tåler det, og fikk utskrevet xonvea. 

Noen som har brukt det og kan dele erfaring?

Jeg trodde førstevalg for gravide var postafen og har i utgangspunktet lyst til å prøve det først da det er billigere og mulig å få på blå resept.

Xonvea koster nesten 300kr for 20 tabletter og startdose er 2 tabletter og kan gå helt opp til 4 i døgnet. Hvis det skulle vise seg at postafen ikke virker så kommer jeg til å prøve xonvea, men vil helst unngå den store utgiften😅 Ender jeg opp med en dose på 4 tab. om dagen så blir det 300kr hver 5 dag. Det er heller ikke behovsmedisin, men en medisin man står fast på og helst skal trappes ned når man skal av.

Noen som har prøvd begge to? Hva hjalp best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Xonvea fungerer veldig godt for meg. Postafen fungerte i to dager til kvalmen ble såpass kraftig at den ikke hadde noen funksjon. Ja, Xonvea koster, men for min del er jeg avhengig av den for å fungere i hverdagen. Tar den fortsatt i tredje trimester. Den har hatt mye bedre effekt enn jeg hadde av Afipran i tidligere svangerskap 

Anonymkode: f73e1...d6f

Skrevet

Xonvea var det eneste som fungerte for meg. Ekstrem svangerskapskvalme. De kunne lagt på en null til og jeg hadde fortsatt gått på det 😅 Når det er sagt så kan du jo gi Postafen et forsøk!

Anonymkode: 39bca...62e

Skrevet

Jeg syns Postafen fungerte utmerket. 

Anonymkode: f94ae...e03

Skrevet

Har kun prøvd postafen og den tok oppkastet, men ikke kvalmen. 

Anonymkode: 2e00d...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...