AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Og hva er årsaken til dette fenomenet? Anonymkode: f1b5e...b40
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Det er jo ikke sånn at de fleste er mammagutt eller pappajente. Ordne har jo kommet fordi de skiller seg ut. Anonymkode: 0ebbe...97d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Det er veldig vanlig å være pappajente og mammagutt. Vet ikke hvorfor, men tror kanskje det er lettere å forholde seg til motsatt kjønn når de blir større barn. Fedre skal gjerne beskytte jentene sine og mødrene skjemmer bort guttene sine. Man oppdrar kjønn forskjellig, de aller, aller fleste av oss selv om vi ikke tenker over det. Når det er sagt så er en trygg og stødig farsfigur kjempeviktig for gutter. Uten å være bevisst så lærer en god far sønnen sin å bli en god mann. Det å kunne være uenig og til tider krangle uten å ty til vold for eksempel. Anonymkode: 06913...59a
Arkana Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke sånn at de fleste er mammagutt eller pappajente. Ordne har jo kommet fordi de skiller seg ut. Anonymkode: 0ebbe...97d Det tror jeg også. Og så har det seg ofte slik at man fester seg ved situasjoner hvor det man allerede tror blir bevist og glemmer alle de mange situasjonene som motbeviser det. Så har man først bestemt seg for at det er vanlig å være mammagutt/pappajente så er det det man legger merke til i familier. Dessuten synes jeg det er rart å redusere dette til kjønn når det å evt ha nærere kontakt med én forelder etter all sannsynlighet handler om personlighet og kompatibilitet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Jeg tipper det er egentlig «unntakene» som har blitt definert ut fra hva man forventer; at gutter er nærmere far, og jenter blir nærmere mor. Kun fordi de er samme kjønn. Men det vet man ikke stemmer. Hvorfor finnes ikke mammajente eller pappagutt? All den tid disse trådene på forumet viser til at mange kvinner ønsker seg jenter, må jo det knuse hjertet deres om det bare fantes pappajenter…. Anonymkode: eb410...f2a 1
fru Alving Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 (endret) Nå er det jo sånn at forelderen av det motsatte kjønn er barnets første møte med dette kjønnet. For en liten jente er pappa den første mannen hun møter i livet og han blir en målestokk som senere kjærester må forholde seg til. Det å ha en stabil farsfigur er utrolig viktig for jenter, og har du en god pappa som er der og viser omsorg for deg så er det mye større sannsynlighet for at jenta og vil lykkes bedre med senere partnere. Det samme er tilfellet for gutter som ofte idoliserer sin mor, forskjellen er dog at de aller fleste barn har en tilstedeværende mor i livet sitt mens far er oftere fraværende. Endret 30. januar 2024 av fru Alving
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 I min familie blir guttene favorisert uansett. Anonymkode: ae598...0df
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Jeg har både mammagutt og mammajente, jeg. Anonymkode: a6205...704
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 Den ene sønnen min har alltid vært pappagutt. De to andre er verken pappa- eller mammagutt eller -jente. Anonymkode: 074e3...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå