AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Har verking i hendene, mest i høyre. Det flytter seg litt, noen ganger er det selve tommelen som verker, andre ganger den "puta" under tommelen, og noen ganger smeller det til i håndleddet. Dette er særlig hvis jeg overbelaster hånda litt ekstra. Varierer mellom litt verking og sjukt vondt. Skal til legen neste uke for å sjekke det, men de gangene det er på det vondeste, sliter jeg med å jobbe. Det er bare ikke like vondt gjennom hele dagen, derfor jeg foreløpig pusher gjennom og satser på at det går greit. Legen vil jo finne ut av dette, men kan det høres ut som en senebetennelse? Får ikke helt bestemt meg om jeg skal la det skure og gå til legetimen, eller om jeg burde tatt en telefon og spurt om jeg skulle kommet inn litt tidligere, hvis det burde vært i gang med noe avlastning eller behandling. Har en fysisk tung jobb med mye løft av esker osv, så ikke så lett å unngå å bruke hendene så mye. Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har verking i hendene, mest i høyre. Det flytter seg litt, noen ganger er det selve tommelen som verker, andre ganger den "puta" under tommelen, og noen ganger smeller det til i håndleddet. Dette er særlig hvis jeg overbelaster hånda litt ekstra. Varierer mellom litt verking og sjukt vondt. Skal til legen neste uke for å sjekke det, men de gangene det er på det vondeste, sliter jeg med å jobbe. Det er bare ikke like vondt gjennom hele dagen, derfor jeg foreløpig pusher gjennom og satser på at det går greit. Legen vil jo finne ut av dette, men kan det høres ut som en senebetennelse? Får ikke helt bestemt meg om jeg skal la det skure og gå til legetimen, eller om jeg burde tatt en telefon og spurt om jeg skulle kommet inn litt tidligere, hvis det burde vært i gang med noe avlastning eller behandling. Har en fysisk tung jobb med mye løft av esker osv, så ikke så lett å unngå å bruke hendene så mye. Anonymkode: e65b3...ad2 Høres ut som De Quervains senebetennelse. Hadde det i fjor. Varte 7mnd. Ingenting å gjøre med, men i noen tilfeller opererer de. Anonymkode: aa87a...001
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som De Quervains senebetennelse. Hadde det i fjor. Varte 7mnd. Ingenting å gjøre med, men i noen tilfeller opererer de. Anonymkode: aa87a...001 Det er det jeg har googlet meg litt frem til også, at det kan ligne litt på. Hadde du også smerter som flytta seg litt? Hvordan var det mtp. jobb? Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det jeg har googlet meg litt frem til også, at det kan ligne litt på. Hadde du også smerter som flytta seg litt? Hvordan var det mtp. jobb? Anonymkode: e65b3...ad2 Jepp, noen ganger tommel, noen ganger pute og noen ganger oppover armen. Uansett helt forferdelig til tider. Ingenting hjalp, så jeg bare lærte meg bruke motsatt hånd til alt. Har heldigvis ikke fysisk jobb, så det var lett å tilrettelegge. Værre med 1-åringen som skulle bæres 24/7😂 Anonymkode: aa87a...001
Random84 Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Det høres ut som en revmatalogisk sykdom, noe som jeg har. Få det sjekket hos lege eventuelt hos revmatalogisk behandler hvis dere har det, der du bor.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp, noen ganger tommel, noen ganger pute og noen ganger oppover armen. Uansett helt forferdelig til tider. Ingenting hjalp, så jeg bare lærte meg bruke motsatt hånd til alt. Har heldigvis ikke fysisk jobb, så det var lett å tilrettelegge. Værre med 1-åringen som skulle bæres 24/7😂 Anonymkode: aa87a...001 Ah, ja, det glemte jeg å nevne, det hender det kryper seg oppover underarmen til tider 😬 Auda, ja, den er litt verre! 🫣😅 Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Random84 skrev (2 minutter siden): Det høres ut som en revmatalogisk sykdom, noe som jeg har. Få det sjekket hos lege eventuelt hos revmatalogisk behandler hvis dere har det, der du bor. Takk for tips! Har også vært litt plaget med likfingre og stive fingre/verkende ytre ledd i fingrene, så dette skal selvfølgelig også nevnes 🙈 Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Helt normalt for en arbeidsnarkoman! Alt fra pianospillig til hekling eller motorsag og lodding i kretskort gjør slike betennelser. Anonymkode: 21d0c...712
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah, ja, det glemte jeg å nevne, det hender det kryper seg oppover underarmen til tider 😬 Auda, ja, den er litt verre! 🫣😅 Anonymkode: e65b3...ad2 Ja, det høres veldig ut som det samme. Beklager at jeg ikke har noen positive ting å melde😅 Ikke tøff deg igjennom det - eneste som funker er å avlaste hånda og ikke løfte ting/bruke den. Ville bedt om legetime tidligere så du kan sykemelde deg (med mindre du faktisk kan få tilrettelegging på jobb). Jeg kjenner det litt fortsatt men mest som stølhet, 1 år senere! Anonymkode: aa87a...001
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det høres veldig ut som det samme. Beklager at jeg ikke har noen positive ting å melde😅 Ikke tøff deg igjennom det - eneste som funker er å avlaste hånda og ikke løfte ting/bruke den. Ville bedt om legetime tidligere så du kan sykemelde deg (med mindre du faktisk kan få tilrettelegging på jobb). Jeg kjenner det litt fortsatt men mest som stølhet, 1 år senere! Anonymkode: aa87a...001 Sånn er livet 😅 Men takk for innspill! Kanskje ta en telefon til legen i morgen, er fortsatt mange dager igjen av arbeidsuka 🙈😂 Æsj, såpass! Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sånn er livet 😅 Men takk for innspill! Kanskje ta en telefon til legen i morgen, er fortsatt mange dager igjen av arbeidsuka 🙈😂 Æsj, såpass! Anonymkode: e65b3...ad2 Arbeider du ute i kulde? Anonymkode: 21d0c...712
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Arbeider du ute i kulde? Anonymkode: 21d0c...712 Nei, jobber innendørs. Er litt kjølig, men typ 17 grader, tenker jeg. Er ofte kald på hendene allikevel, dog.. Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jobber innendørs. Er litt kjølig, men typ 17 grader, tenker jeg. Er ofte kald på hendene allikevel, dog.. Anonymkode: e65b3...ad2 Kaldt nok det ja. Anonymkode: 21d0c...712
Boetica Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 Jeg har det samme. Jeg bruker håndleddstøtte innimellom og legen sa jeg kunne masser inn voltarol gel. Har hatt det siden sept/okt men det gir seg ikke selv om jeg ikke har belastende arbeid. Jeg strikket det på meg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kaldt nok det ja. Anonymkode: 21d0c...712 Kaldt nok for hva, egentlig? Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har dette, jeg også. Fikk det i september pga klarinettspilling. Har ikke rørt klarinetten siden, men det går likevel ikke over. Kjenner at det irriterer og gjør vondt verre når jeg skriver på tlf.. har store ambisjoner om å legge bort tlf så godt det lar seg gjøre, men det er jo stadig ting som skal kommuniseres på sms osv.. tar ellers imot alt av råd og tips! Utrolig irriterende at det sitter så hardt i!!! Anonymkode: 648ad...1d3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har dette, jeg også. Fikk det i september pga klarinettspilling. Har ikke rørt klarinetten siden, men det går likevel ikke over. Kjenner at det irriterer og gjør vondt verre når jeg skriver på tlf.. har store ambisjoner om å legge bort tlf så godt det lar seg gjøre, men det er jo stadig ting som skal kommuniseres på sms osv.. tar ellers imot alt av råd og tips! Utrolig irriterende at det sitter så hardt i!!! Anonymkode: 648ad...1d3 Så kjedelig! Tydelig at jeg kan forvente at dette kan sitte en stund.. Merker det også ved bruk av telefonen, men det er som du sier - det er jo mye som foregår der! Anonymkode: e65b3...ad2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 4.55): Kaldt nok for hva, egentlig? Anonymkode: e65b3...ad2 Tja,nå kan du gjette! Anonymkode: 21d0c...712
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå