Gå til innhold

Hvor komfortable er dere med eget ansikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig for dere å ha på litt sminke om dere skal en tur på butikken, for eksempel? Eller er det uproblematisk å gå helt sminkefri?

Anonymkode: 17f6d...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uproblematisk uten sminke. På fest sminker jeg meg, bare litt lipgloss og maskara ellers😊

Anonymkode: c15dd...8b5

• Liker 2
Skrevet

Helt uproblematisk å gå uten, men jeg føler meg veldig fresh og vakker når jeg sminker meg 😄😄

Anonymkode: 7c439...18d

• Liker 3
Skrevet

Jeg går uten sminke hele tiden. Tar kanskje på litt foundation hvis jeg skal på fest. Eneste jeg fikser er øyenbryn, sånn at de ikke blir to uregjerlige busker. 

Anonymkode: bef21...fde

Skrevet

Sminker meg når jeg skal på jobb (dvs: steller brynene og tar på concealer under øynene for å skjule mørke ringer, men ikke så mye mer enn det). Om jeg bare skal bort på nærbutikken kunne jeg ikke brydd meg mindre om sminke. 

Moren min er sånn som må sminke seg bare hun skal ut med søppelet eller hente noe i postkassa. Hvis hun feks skal kjøre et barn til flyplass tidlig om morgenen, må hun også sminke seg. Jeg har alltid tenkt at det virker som et "fengsel", og at jeg selv ikke vil ha det sånn.

Anonymkode: 5fa95...05d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sminker meg når jeg skal på jobb (dvs: steller brynene og tar på concealer under øynene for å skjule mørke ringer, men ikke så mye mer enn det). Om jeg bare skal bort på nærbutikken kunne jeg ikke brydd meg mindre om sminke. 

Moren min er sånn som må sminke seg bare hun skal ut med søppelet eller hente noe i postkassa. Hvis hun feks skal kjøre et barn til flyplass tidlig om morgenen, må hun også sminke seg. Jeg har alltid tenkt at det virker som et "fengsel", og at jeg selv ikke vil ha det sånn.

Anonymkode: 5fa95...05d

Huff, det høres jo bare vondt ut. Trist at enkelte tror de ikke er vakre nok akkurat som de er.

Skrevet

Bruker stort sett alltid noe sminke, også om jeg bare er hjemme alene. Føler meg mye finere med og ser mye mer våken ut. Samtidig er det helt uproblematisk for meg å gå på butikken eller liknende uten sminke. Om jeg gjør det så tenker jeg ikke over at jeg ikke har på sminke.

Anonymkode: adf50...c68

• Liker 1
Skrevet

Dette er litt komisk. Da jeg var yngre hadde jeg helt perfekt hud, men gikk ikke ut i hagen engang uten streif av foundation, leppestift, øyeskygge, mascara av dyreste merke.

Seint i puberteten fikk jeg et attack av acne, og derav litt arr. De er blitt mindre med årene, men nå gir jeg blanke faen i å ha på meg sminke 💄 alle steder, bare når jeg vil pynte meg.

Av en eller annen grunn så møtte jeg så mange på den tiden og litt senere, med samme type aknearr, som ikke skjulte det, men som likevel ble betraktet som pene, den ene stod faktisk i en hudpleie-sjappe, de sminket kun lepper og øyne. Så jeg lærte det å ikke bry meg om det, men se på det som noe som bare henger med meg, uten at det gjør så mye.

Jeg så et grotesk tilfelle av rødhet her om dagen, en som alltid brukte foundation, men måtte ta en pause grunnet det. Jeg tenker bare at jeg kan fjerne det aller siste ved en senere anledning, men det er ikke så viktig for meg, jeg ser jo ikke på meg selv hele tiden.

Skrevet

Er komfortabel i og for seg, men etter jeg byttet jobb og er daglig i kontakt  med kunder så sminker jeg meg hver dag, kontra å sminke meg et par ganger i mnd.. kjenner at det er viktigere å sminke meg idag enn hva jeg syntes før, før hadde jeg ingen problem med å gå på jobb uten sminke, evt bare stelle bryn og syntes jeg var helt ok uten noe. 

Idag syntes jeg at jeg ser betraktelig trøttere og eldre ut uten sminke 🥺 

Skrevet (endret)

.

Endret av The Grinch
  • Liker 1
Skrevet

Bruker bare mascara til daglig 😊 Uten mascara ser jeg bare trøtt, sliten og sjuk ut 😄 

Jeg har aldri synes jeg er spesielt pen, verken i kroppen eller ansiktet. Men det er nå sånn jeg ser ut, så da får man leve med det 😄 

Skrevet

Jeg kan fint gå til butikken med null sminke. Men jeg liker å bruke mascara, og noe fuktighetsgivende med eller uten farge på leppene.

Skrevet

Går med sminke (foundation) hele tiden. Ingen får se meg uten, ikke jeg engang 😂Har ikke sett meg selv i speilet helt uten sminke på flere år. Tar på concealer/foundation uten å se i speil, og fullfører resten av sminken etter den er på. Så ganske lite komfortabel med andre ord

Anonymkode: 80a1a...8b8

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke noe problem å gå på butikken eller et kjøpesenter uten sminke. Men er glad i å sminke meg, så gjør det hver dag til jobb, men i helgene kan jeg fint droppe det når jeg bare er hjemme med mann og barn :) 

Anonymkode: fa003...460

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det viktig for dere å ha på litt sminke om dere skal en tur på butikken, for eksempel? Eller er det uproblematisk å gå helt sminkefri?

Jeg liker å sminke meg,og gjør det stort sett hver dag.(om formen tillater det..)

Men går ut uten sminke og,ja..

Skrevet

Jeg kan godt gå på butikken uten sminke, men føler meg så mye mer vel med farge på vippene og bryna enn med mine naturlige bleke og så godt som usynlige vipper og bryn. 

Skrevet

Sminker meg sjeldent. Har pen hud og mørke vipper og bryn 

Anonymkode: fd378...889

Skrevet

Synes ansiktet mitt er fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sminker meg sjeldent. Har pen hud og mørke vipper og bryn 

Anonymkode: fd378...889

Samme her. Men liker å krølle vippene, uten mascara. Så tok et vippeløft i fjor før jeg reiste. Likte resultatet veldig godt

Anonymkode: 4a7b5...ada

Skrevet

Det er vanskelig å være komfortabel fordi det er så mye press fra alle kanter om hvordan man "egentlig" bør se ut. 

Jeg går uten sminke, fordi jeg mener jeg har rett til å ta min plass i verden sånn som jeg er. 

Anonymkode: b7fa1...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...