AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 ..og dermed betaler noe for lite skatt hver mnd gjennom året feks 2023, og så betaler riktig (rest) skatt innen frist for innbetaling med riktige tall innen mai 2024, er det noe man kan bli tatt på? Jeg betaler jo da inn alt jeg skal innen frist for skatteåret 2023? Anonymkode: c8619...a36
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Du kommer til å få en drøss med svar her om at du er storkriminell og at det hel sikkert en gang om tusen år vil bli dødsstraff for dette... Selv har jeg satt skattetrekket mitt til 5% og betaler heller restskatt. Investerer pengene i mellomtiden. Anonymkode: 9c6c5...bbb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Det du får i restskatt er det du har betalt for lite. Så lenge du betaler dette i tide kan du gjøre akkurat det du vil. Anonymkode: 71fb0...e42
Cezanne Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Det går helt fint. Lov å bomme litt på estimater. Ikke lov å inneberette feil i selve skattemeldingen.
Tomas77 Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Hva skal du bli tatt på? Om du betaler restskatten spiller det jo null rolle. Selv gidder jeg ikke, men det er mange som bevisst betaler for lite for å beholde rentene selv.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Takk! Leste en artikkel her om dagen en som hadde innberettet for lite over flere år og at det ble tatt opp sak. Fikk ikke med meg om han betalte restskatt innen tid. Jeg antar det ikke skjedde for han. Jeg betaler alt innen tid og håper det er greit nok. Ts Anonymkode: c8619...a36
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Når du endrer skattekortet er det bare et anslag over hva som kommer, så det er ikke noe å bli "tatt" for. Jeg pleier oppgi lav formue så jeg i det minste kan få renter på pengene før de forsvinner i skatt. De kan jo ikke akkurat ta meg på at jeg har sløst bort mindre enn jeg planla. Anonymkode: 43c14...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå