AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg og samboer er studenter begge to og skal ha IVF til nesten 100 000kr.. Jeg har disse pengene på sparekonto og ønsker å betale for behandlingen (også litt fordi det er «min skyld» at vi trenger prøverør). Samboeren min ønsker ikke at jeg skal betale, og vil bidra. Problemet er at han brukte alle sine sparepenger på egenkapital når vi nylig kjøpte bolig. Han ønsker å spre opp halvparten av summen, men som student tar dette tid da det meste av inntekten nå går til boliglån. Jeg har ingen problem med å betale for behandlingen, og vet at vi kan gjøre opp dette senere når begge er i fast jobb. Samboer virker ikke til å være å Rikke her.. Hva tenker dere og hvordan fordelte dere utgiftene? Anonymkode: d5b1e...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Del Skrevet 30. januar 2024 Et normalt menneske blir selvsagt med og betaler halvparten når partneren må gjennom dette. Hvordan han betaler tilbake, er irrelevant, men jeg har FULL forståelse for at han vil være med på utgiftene. Selvsagt! Anonymkode: 033a5...dbe 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Del Skrevet 30. januar 2024 Vi skal betale 50/50. Har dog valgt rentefri nedbetaling over 2 år. Samme situasjon som dere, samboer er student, jeg kunne betalt alt, men vi ble enige om at vi tar der på nedbetaling, da vi uansett må bruke mye penger på utstyr, permisjon etc. Om du har råd til å punge ut hele summen, så synes jeg iallfall din samboer skal betale deg tilbake halvparten når han har mulighet, ev stå for alle utgifter med utstyr etc til baby Anonymkode: d98ae...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Del Skrevet 30. januar 2024 Hvis det er viktig for ham synes jeg du skal respektere det. Lurt som nevnt over med at han kan betale det tilbake. Anonymkode: 19a53...387 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er viktig for ham synes jeg du skal respektere det. Lurt som nevnt over med at han kan betale det tilbake. Anonymkode: 19a53...387 Jeg ønsker å respektere han - men samtidig fører dette til at vi må vente nesten 2 år med behandling, og det er tid vi ikke har (jeg er 33 med dårlig AMH) Anonymkode: d5b1e...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Del Skrevet 30. januar 2024 1: Du betaler alt nå så dere kommer i gang, det kan ta tid. 2: Dere lager en avtale på at han skal betale deg tilbake X beløp iløpet av Y tid 3: Alle blir ish fornøyde Jeg hadde nektet å ikke få være med å betale! Særlig siden den ekte jobben egentlig gjøres av hun som bærer frem barnet! Anonymkode: 740b5...3f7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Del Skrevet 30. januar 2024 1: Du betaler alt nå så dere kommer i gang, det kan ta tid. 2: Dere lager en avtale på at han skal betale deg tilbake X beløp iløpet av Y tid 3: Alle blir ish fornøyde Jeg hadde nektet å ikke få være med å betale! Særlig siden den ekte jobben egentlig gjøres av hun som bærer frem barnet! Anonymkode: 740b5...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. januar 2024 #8 Del Skrevet 30. januar 2024 Han må jo skjønne at dere ikke har råd til å vente i 2 år pga. hans stolthet. Si at du betaler nå, og så kan han betale deg halvparten seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Del Skrevet 30. januar 2024 Da sier du at da sparer vi de pengene, jeg prøver naturlig med alle andre menn jeg møter. Da hoster han nok straks opp beløpet. Anonymkode: 6b951...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg hadde ikke ventet, det er ikke rasjonelt, men hadde glatt skrevet en skriftlig avtale om tilbakebetaling av halvparten. Anonymkode: 8bb47...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Del Skrevet 30. januar 2024 Kan dere ikke gå offentlig? Anonymkode: 8da6f...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan dere ikke gå offentlig? Anonymkode: 8da6f...484 Det tar lang tid og er ikke noe alle ønsker å slepe seg igjennom. Anonymkode: 740b5...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg tenker det kan handle om usikkerhet også. Hva om du plutselig blir bitter, og holder det over han at han ikke betalte halvparten? At han ikke bidro osv. Jeg ville tilbudt at dere tar halvparten, men at du legger ut for det nå. Anonymkode: 2519e...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tar lang tid og er ikke noe alle ønsker å slepe seg igjennom. Anonymkode: 740b5...3f7 Tja, vi ble henvist 30. November og skulle egentlig startet opp nå hvis det ikke var for at vi avlyste timen pga graviditet, så lang tid vet jeg ikke altså. Vi gjorde all utredning privat og betalte vel kanskje rundt 10.000 for det tilsammen, men det er jo noe helt annet enn å gjøre selve forsøkene privat. Anonymkode: 8da6f...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Del Skrevet 30. januar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, vi ble henvist 30. November og skulle egentlig startet opp nå hvis det ikke var for at vi avlyste timen pga graviditet, så lang tid vet jeg ikke altså. Vi gjorde all utredning privat og betalte vel kanskje rundt 10.000 for det tilsammen, men det er jo noe helt annet enn å gjøre selve forsøkene privat. Anonymkode: 8da6f...484 Skulle dere starte opp behandlingen, eller ha forsamtale? Anonymkode: 2519e...5dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1: Du betaler alt nå så dere kommer i gang, det kan ta tid. 2: Dere lager en avtale på at han skal betale deg tilbake X beløp iløpet av Y tid 3: Alle blir ish fornøyde Jeg hadde nektet å ikke få være med å betale! Særlig siden den ekte jobben egentlig gjøres av hun som bærer frem barnet! Anonymkode: 740b5...3f7 Enig i punktene, og om det blir tilfelle, lag en ordentlig skriftlig avtale som er signert av begge parter, gjerne med vitne. 100.000 er nok penger til at det kan starte store uenigheter. Du må også tenke over det etiske oppi dette: vil dere klare å leve med at kun DU har betalt for ivf? Vil du fremdeles tenke at det er like mye hans barn som ditt uavhengig av situasjon? Vil han klare å stå i dette? Det er jo kvinnen som gjør jobben med å bære barnet, og er utsatt for alle mulige slags plager både under svangerskapet, under fødsel og i ettertid. Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke har troen på forholdet deres, men jeg har opplevd mye frustrasjon ovenfor partner etter fødsel og i småbarnstiden selv om vi ikke gikk gjennom ivf. Dette er en tid hvor mannen kan føle seg "ubrukelig" og da er det ikke sikkert at forholdet takler denne situasjonen like bra. Anonymkode: eb125...ee3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ønsker å respektere han - men samtidig fører dette til at vi må vente nesten 2 år med behandling, og det er tid vi ikke har (jeg er 33 med dårlig AMH) Anonymkode: d5b1e...cfc Ah i så tilfelle så kan han vel bare gjøre opp etterpå. Ikke vent 2år når dere ikke har 2år. Dere må helst bli gravid i dag. Anonymkode: 9910a...b62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Del Skrevet 30. januar 2024 Kan han ikke overføre noe av sin ek til deg da? Du får 50 tusen mere i ek av han og han får 50 tusen til ivf av deg. Anonymkode: aa002...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ønsker å respektere han - men samtidig fører dette til at vi må vente nesten 2 år med behandling, og det er tid vi ikke har (jeg er 33 med dårlig AMH) Anonymkode: d5b1e...cfc Da ville jeg ikke ventet. Jeg var 34 og hadde dårlig amh, og vi var for sen.. Anonymkode: 88d58...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #20 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, vi ble henvist 30. November og skulle egentlig startet opp nå hvis det ikke var for at vi avlyste timen pga graviditet, så lang tid vet jeg ikke altså. Vi gjorde all utredning privat og betalte vel kanskje rundt 10.000 for det tilsammen, men det er jo noe helt annet enn å gjøre selve forsøkene privat. Anonymkode: 8da6f...484 For oss tok det et år fra henvisning til oppstart. Vil anbefale ts privat, vi gikk privat tilslutt og er endelig gravid etter mange forsøk over LANG tid i det offentlige. Det offentlige var heller ikke villig til å endre medisiner eller utrede oss for habituell abort. Når jeg gikk privat hørte de på mine tanker og meninger, og jeg er endelig gravid. Angrer på at vi sløste bort mange år med venting i det offentlige iallfall Anonymkode: d98ae...512 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå