AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Hei, Min nye kjæreste er veldig interessert i barn, og jeg har to fra et annet forhold. Jeg er skeptisk, ettersom jeg vet hvor mye ansvar det er - noe hun ennå ikke har fått oppleve sjøl. Samtidig er energinivået dårligere enn før pga søvnforstyrrelse og annet helseplager. Er det da politisk korrekt å be henne om å ta mer ansvar for ungene, gitt mine helseproblemer? ...eller skal man bare pakke sammen og leve alene - fordi "moder jord" sannsynligvis kommer til å be henne om å avslutte forholdet om noen år? Anonymkode: ab8a6...253
Sofakona Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Dere må jo snakke sammen. Om du har lyst på barn..men kansje ikke klarer å være 100 prosent på hele tiden må jo hun vite dette. At hun da ikke forventet for mye. Men om du vil og skal bli må du jo ta ansvar du å..dere må finne ut hva kan du og ikke. Hun vil jo bli sliten og få søvnmangel hun å..kansje depresjon å...klarer da du å steppe inn 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Min nye kjæreste er veldig interessert i barn, og jeg har to fra et annet forhold. Jeg er skeptisk, ettersom jeg vet hvor mye ansvar det er - noe hun ennå ikke har fått oppleve sjøl. Samtidig er energinivået dårligere enn før pga søvnforstyrrelse og annet helseplager. Er det da politisk korrekt å be henne om å ta mer ansvar for ungene, gitt mine helseproblemer? ...eller skal man bare pakke sammen og leve alene - fordi "moder jord" sannsynligvis kommer til å be henne om å avslutte forholdet om noen år? Anonymkode: ab8a6...253 Nei, det er ikke riktig at hun skal ta ansvar for ungene du og en annen dame har skapt. Ungene har mor og far. Orker du ikke å ha barna halve tiden grunnet helseutfordringer, så ber du eksen om ny samværsavtale, der hun har dem mer. Du skyver ikke ditt foreldreansvar over på et fremmed for barna menneske. Når det gjelder eventuelle felles barn, så skal selvfølgelig ikke dere få barn hvis hun må ta hovedansvaret for dem. Anonymkode: de09a...ba5 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Hvor lenge har dere vært i forhold? Ville synes det er sært hvis det er ferskt. Anonymkode: afc5b...611
Romilo Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Haha, hæ? Hvorfor er politisk korrekthet det du bekymrer deg for her? 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Det kan du vel. Kjæreste til venninne ba henne jobbe mindre så han kunne jobbe fult mens hun skulle frakte hans barn til fritidsaktiviteter, skole osv. Anonymkode: b601a...ba0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Dine barn, ditt ansvar. Om du har så dårlig helse at du ikke klarer å ta deg av de, ikke få flere! Anonymkode: 916b1...fd8 1
Topsi Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei, Min nye kjæreste er veldig interessert i barn, og jeg har to fra et annet forhold. Jeg er skeptisk, ettersom jeg vet hvor mye ansvar det er - noe hun ennå ikke har fått oppleve sjøl. Samtidig er energinivået dårligere enn før pga søvnforstyrrelse og annet helseplager. Er det da politisk korrekt å be henne om å ta mer ansvar for ungene, gitt mine helseproblemer? ...eller skal man bare pakke sammen og leve alene - fordi "moder jord" sannsynligvis kommer til å be henne om å avslutte forholdet om noen år? Anonymkode: ab8a6...253 Gitt dine helseproblemer ja, men generelt nei. Barnet er utelukkende avhengig av mor de første 9 mnd av livet, etter det er mannen like ansvarlig. Men hvis den ene sliter må jo den andre kompensere, uavhengig av kjønn
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan du vel. Kjæreste til venninne ba henne jobbe mindre så han kunne jobbe fult mens hun skulle frakte hans barn til fritidsaktiviteter, skole osv. Anonymkode: b601a...ba0 for en drittsekk! Anonymkode: 916b1...fd8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 Fortell henne at du vurderer å gå ned i samværsprosent med barna dine pga helsen. Da kan hun selv foreslå å hjelpe til hvis hun ønsker det. Hvis ikke, så snakker du med barnas mor om situasjonen din, så dere kan finne en % som fungerer Anonymkode: 90849...e42 1
Biloba Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 Mener du mer ansvar for dine unger, eller for eventuelle felles som dere måtte få? Politisk korrekt er ikke noe begrep som passer her, det er ikke politikk som avgjør fordeling av omsorgsoppgaver internt i en familie. Hun er ikke ansvarlig for dine barn, og hvis du vil sette barn til verden må du også ta høyde for evne og motivasjon til å ta ansvar for alle barna ved samlivsbrudd eller at hun også kan få svekket omsorgsevne ved sykdom eller død. Åbasere deg på å begrense ansvar for barna kan skjære seg. 3
Isambard Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 Skal du late deg i sofaen om 15 år og skylde på at du egentlig ikke ville ha barn? Det høres ut som en sykt dårlig plan. Det er ikke bare politisk ukorrekt. Det er i praksis umulig.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 For guds skyld, ikke få flere barn hvis du ikke ønsker det. La denne dama finne en mann som ønsker å få barn med henne. Kvinner har biologisk klokke. Du kaster bort tiden hennes. Anonymkode: 2037d...ec6 1
Andro Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 Du er en som ikke burde få flere barn. Du ser på det som et ork, og du ønsker å utnytte moren framfor å være voksen. Hun bør velge en mer moden og ansvarlig far til barna sine. Søvnproblemer er ikke en funksjonsnedsettelse med småbarn uten døgnrytme. De fleste søvnvansker kan behandles. Jeg får inntrykk av at du ønsker å beholde helseproblemer for å fraskrive deg ansvar og dyrke en offerrolle. Da har du også lagt opp til det samlivsbruddet du frykter, og ønsker å skylde på henne.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 Man får ikke flere barn enn man klarer å håndtere. Hvis kjæresten din dør så er du alenepappa på fulltid. Anonymkode: ba423...c40
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): for en drittsekk! Anonymkode: 916b1...fd8 Det skjedde ikke. Hun nektet. Han ble sur og hun dumpet han. Anonymkode: b601a...ba0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 Du skal ikke ha flere barn enn du klarer å ta vare på. Hun kan jo også bli syk, eller i verste fall dø. Det skjer jo sannsynligvis ikke så klart, men om du ikke ønsker flere barn, og ikke har helse til flere barn, da skal du ikke ha flere barn. Hva politisk korrekthet har med dette å gjøre går meg hus forbi. Anonymkode: 2c939...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå