Gå til innhold

Dagbladet driver propaganda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det du prøver å fortelle meg var at?

Skrevet
Og det du prøver å fortelle meg var at?

Jeg er ikke trådstarter, men hvordan hadde man reagert om muslimer ble generalisert på samme måte ut i fra et diskusjonsforum?

Skrevet

hehe, jeg likte dovegg-vinklingen, og det er jo det det er :)

Blir for dumt å sitere azurwef345 eller andre tåpelige forumnick i en avis.

Skrevet

1 - Det er veldig bra å vise journalistisk "bias" konkret og med kilder slik som dette.

2 - Jeg synes dog bloggeren trekker det hele svært langt. Dovegg-referansen var relativt treffende. Mye annet var søkt. En masse småting som for eksempel artikkelen med den "stygge, enøyde muslimen", som jeg selv oppfatter helt omvendt. Jeg synes han fremsto som veldig fornuftig. Forøvrig synes jeg han så ut som en snill og fredelig fyr. Og det må da sende viktigere signaler enn hvorvidt han er pen eller ikke.

3 - Bloggeren bør sette seg mer inn i virkeligheten rundt militære operasjoner. Avslutningseksempelet i artikkelen er horribel missbruk av en menneskelig tragedie. Bil kjører mot amerikansk kontrollpost og nekter å stoppe. Soldatene gjør som de har ordre om og skyter. Denne gangen var det ingen terrorist med eksplosiver, men en familie med små barn. For å ta de verste kommentarene én for én:

Det stråler en ufattelig ondskap ut fra dette bildet. Men ikke så ond som dagbladets redaksjonelle linje

Herregud at det går an.

Familiens synsvinkel: Hvorfor stoppet de ikke? Si det. Kanskje de ikke så hvem det var som lyste dem i ansiktet og trodde det var kriminelle? Uansett er inntrykket barna sitter igjen med at amerikanere drepte mamma og pappa uten at de hadde gjort dem noe som helst. Alle amerikanere er onde og drapslystne.

Soldatenes synsvinkel: De fleste amerikanske soldater i Irak har ikke lyst til å være der. De vil heller overleve og komme hjem til familien. Daglig dør soldater av bilbomber som ser ut og oppfører seg akkurat som denne. Hadde det vært noen annen effektiv måte å stoppe slike biler på hadde de brukt den. Selv onde amerikanere forstår PR-problemet ved å skyte lokalbefolkning med presse i nærheten.

Mannen som er maskert er sannsynligvis fra CIA eller jobber som tolk
Jaddah. Mannen er høyst sannsynlig tolk. Grunnen til at han er maskert er at han og hele familien blir drept hvis feil folk finner ut at han jobber for amerikanerne.

Hvorfor peker soldaten på barnet med geværet som nettopp har drept foreldrene til disse barna? Om det er lys han trenger kan han vel ta lykten av?
Har du prøvd å demontere en Sure-Fire-lykt montert på picatinny-rails i en stresset situasjon noengang? Tror selv du ville tenkt på andre ting akkurat da gitt.

Maske-mannen og Sgt. Gadget gir så faen.

Det er ingenting i bildene som tilsier det. Jeg vil regne med at både Sgt. Gadget og maskemannen har det helt forjævlig. Aniktsuttrykkene og hånden på hodet til ungen i øverste bilde kan tyde på det.

Hvordan ville _du_ følt deg hvis du ble tvangsinnkalt, dyttet ned til Irak og kamerater og kolleger ble sprengt og skutt én etter én? Ville du vært litt nervøs kanskje? Hva ville du gjort anneredes hvis du var i soldatenes situasjon?

Til sist må jeg vel presisere: Amerikanerne _er_ for hardhendte i Irak. Men det er på et helt annet nivå enn dette. Forøvrig burde de ikke vært der i det hele tatt. Men det er igjen en helt annen sak.

Skrevet

Dagbladet=

"- en bevisst bias for Frps synspunkter

- en bevisst bias mot norske muslimer

- en bevisst bias for Israel

- en bevisst bias for Bush og hans nykonservative revolusjon"

:ler::ler::ler::ler::ler:

Det er kanskje noe av det dummeste jeg noen gang har lest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...