Gå til innhold

Savnet etter tilstedeværende besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. 

Jeg hopper rett i det!

Min far har ikke latt høre fra seg på 20 år, og moren min er en sosiopat som vi har flyttet langt vekk ifra og kuttet all kontakt med. Hun vet ikke at hun har et barnebarn. Jeg har ingen søsken. Hans foreldre er globetrottere og alltid på reisefot. Han har søsken, men han er det sorte fåret i familien så han vil ha minst mulig kontakt med dem. De behandler han også ganske dårlig og nedpriorioriterer og problematiserer alt han gjør, som er ganske frustrerende og sårende. 

Vi har et barn på 6 måneder og savner familie. Vi savner familiesammenkomster, "til poden fra bestemor" og den relasjonen besteforeldre har. Jeg hadde selv en god relasjon til mormor inntil hun døde i 2020 og savner dette for våres barn. Hans foreldre er hjemme omtrent 2 måneder av året, men da er det så opptatt av å farte rundt og møte venner at de ikke har tid til å være besteforeldre, i tillegg til at de prioriterer å være med hans søsken. 

Er det noen som har "adoptert" besteforeldre? Hvordan gjør man det i så tilfelle? Jeg ser for meg å bygge en relasjon med et par og at det skal vare livet ut. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Kjemi er veldig viktig, og jeg ser for meg både å hente inn politiattest som brukes når man jobber med barn, og en eller annen form for å bli kjent med dem sosialt. 

Vil poengtere at dette ikke har noe med barnepass å gjøre. Vi har begge grei inntekt og derfor har vi engasjert en fast barnepasser når vi trenger det. Dette handler rett og slett om savnet om den ekstra kjærlige hånden og de kloke ordene i hverdagen. 

Håper på gode råd. Takk for at du leste.

Anonymkode: 03bbf...ecd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heisann. 

Jeg hopper rett i det!

Min far har ikke latt høre fra seg på 20 år, og moren min er en sosiopat som vi har flyttet langt vekk ifra og kuttet all kontakt med. Hun vet ikke at hun har et barnebarn. Jeg har ingen søsken. Hans foreldre er globetrottere og alltid på reisefot. Han har søsken, men han er det sorte fåret i familien så han vil ha minst mulig kontakt med dem. De behandler han også ganske dårlig og nedpriorioriterer og problematiserer alt han gjør, som er ganske frustrerende og sårende. 

Vi har et barn på 6 måneder og savner familie. Vi savner familiesammenkomster, "til poden fra bestemor" og den relasjonen besteforeldre har. Jeg hadde selv en god relasjon til mormor inntil hun døde i 2020 og savner dette for våres barn. Hans foreldre er hjemme omtrent 2 måneder av året, men da er det så opptatt av å farte rundt og møte venner at de ikke har tid til å være besteforeldre, i tillegg til at de prioriterer å være med hans søsken. 

Er det noen som har "adoptert" besteforeldre? Hvordan gjør man det i så tilfelle? Jeg ser for meg å bygge en relasjon med et par og at det skal vare livet ut. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Kjemi er veldig viktig, og jeg ser for meg både å hente inn politiattest som brukes når man jobber med barn, og en eller annen form for å bli kjent med dem sosialt. 

Vil poengtere at dette ikke har noe med barnepass å gjøre. Vi har begge grei inntekt og derfor har vi engasjert en fast barnepasser når vi trenger det. Dette handler rett og slett om savnet om den ekstra kjærlige hånden og de kloke ordene i hverdagen. 

Håper på gode råd. Takk for at du leste.

Anonymkode: 03bbf...ecd

Slik er det for meg også. Dvs barna har besteforeldre på fars sine sider. Litt på min side,men ytterst lite. Jeg har også kutta ut min sosiopatiske mor og fraværende far. Man velger ikke sin familie. Har aldri hørt om å "adoptere" besteforeldre. Det må såfall være at dere selv kommer i kontakt med en hyggelig nabo "bestemor" figur osv.

Anonymkode: 4d8bd...e5c

Skrevet

Har dere snakket med omsorgssenteret i deres nærområdet? Legg inn annonse i lokalavisen? 

Det er nok av eldre mennesker som ikke har familie som besøker etc, så her er det bare å brette opp armene. 

Om du får politiattest utlevert, tviler jeg på. 

Anonymkode: 54864...ba7

Skrevet

Jeg kjenner litt på det på min side av familien, mangelen på kjernefamilien. Heldigvis har jeg veldig hyggelig svigerfamilie som skaper det jeg kanskje selv savner 🥰 Men jeg kjenner veldig følelsen din!

Det burde jo være nok av eldre som vil gi litt ekstra omsorg der ute, men jeg vet ikke helt hvordan man skal finne dem? Kanskje frivilligsentralen i nærheten, Røde Kors eller andre organisasjoner kan hjelpe?

Lykke til ❤️

Anonymkode: b7df7...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...