AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Jeg er per definisjon mørk blond av natur, kommunegrå på folkemunne. Jeg har noen få partier hvor jeg får grått hår, altså kun et par striper på hodet. En i front i luggen og en stripe midt på hode. Veldig merkelig, men sånn er det. Iallfall har jeg begynt å farge ettervekst pga disse få grå, da de plager meg såpass. Har både prøvd hos frisør og med hjemmefarge, glansvask og permanent farge. Uansett hvordan; så blir det alltid veldig rødlig? Legger ved et par bilder så dere kan se. Hjemmefargen jeg har brukt er nr 600 og 6.17. 6.17 var bedre enn 600, altså 6.17 ble mindre rødlig, men allikevel. Hva kan jeg eventuelt gjøre? Jeg er jo absolutt ikke rødlig av natur, så dette er irriterende. Årsak til hjemmefarge var fordi frisøren ikke fikk det til hun heller. Prøvd flere ganger hos henne og ender opp med nøyaktig samme resultat, og kan da heller bruke 129kr enn 800kr. Anonymkode: d539b...ad2
Tobias001 Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er per definisjon mørk blond av natur, kommunegrå på folkemunne. Jeg har noen få partier hvor jeg får grått hår, altså kun et par striper på hodet. En i front i luggen og en stripe midt på hode. Veldig merkelig, men sånn er det. Iallfall har jeg begynt å farge ettervekst pga disse få grå, da de plager meg såpass. Har både prøvd hos frisør og med hjemmefarge, glansvask og permanent farge. Uansett hvordan; så blir det alltid veldig rødlig? Legger ved et par bilder så dere kan se. Hjemmefargen jeg har brukt er nr 600 og 6.17. 6.17 var bedre enn 600, altså 6.17 ble mindre rødlig, men allikevel. Hva kan jeg eventuelt gjøre? Jeg er jo absolutt ikke rødlig av natur, så dette er irriterende. Årsak til hjemmefarge var fordi frisøren ikke fikk det til hun heller. Prøvd flere ganger hos henne og ender opp med nøyaktig samme resultat, og kan da heller bruke 129kr enn 800kr. Anonymkode: d539b...ad2 Ser det er ganske mye grått her. Med tanke på at du bare betaler 800 hos frisøren, så er.nok det ett tegn på at det er.manglende kompetanse. Jeg ville valgt en frisør som er spesialisert innen farge. F.eks hos Adam og Eva 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er per definisjon mørk blond av natur, kommunegrå på folkemunne. Jeg har noen få partier hvor jeg får grått hår, altså kun et par striper på hodet. En i front i luggen og en stripe midt på hode. Veldig merkelig, men sånn er det. Iallfall har jeg begynt å farge ettervekst pga disse få grå, da de plager meg såpass. Har både prøvd hos frisør og med hjemmefarge, glansvask og permanent farge. Uansett hvordan; så blir det alltid veldig rødlig? Legger ved et par bilder så dere kan se. Hjemmefargen jeg har brukt er nr 600 og 6.17. 6.17 var bedre enn 600, altså 6.17 ble mindre rødlig, men allikevel. Hva kan jeg eventuelt gjøre? Jeg er jo absolutt ikke rødlig av natur, så dette er irriterende. Årsak til hjemmefarge var fordi frisøren ikke fikk det til hun heller. Prøvd flere ganger hos henne og ender opp med nøyaktig samme resultat, og kan da heller bruke 129kr enn 800kr. Anonymkode: d539b...ad2 Jeg er ikke frisør men farger håret hjemme. Eneste som dekker mine grå hår er Korres. Bruker også 600, den blir mørkere enn ditt hår, i begynnelsen. Rene naturfarger som 600 dekker i teorien bedre, er min erfaring. Jeg klarer forresten ikke å se det grå håret her 😅 Du skulle sett mitt hår. Anonymkode: 1f8bd...ab5 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Tobias001 skrev (56 minutter siden): Ser det er ganske mye grått her. Med tanke på at du bare betaler 800 hos frisøren, så er.nok det ett tegn på at det er.manglende kompetanse. Jeg ville valgt en frisør som er spesialisert innen farge. F.eks hos Adam og Eva Er ikke noe grått her🙈 helt nyfarget - har farget det 20 min før jeg tok bildet liksom. Da er det isåfall bare lyset som tuller. Har sjekket i speilet nå og ser ikke et eneste grått hår nå 😕 Anonymkode: d539b...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg er ikke frisør men farger håret hjemme. Eneste som dekker mine grå hår er Korres. Bruker også 600, den blir mørkere enn ditt hår, i begynnelsen. Rene naturfarger som 600 dekker i teorien bedre, er min erfaring. Jeg klarer forresten ikke å se det grå håret her 😅 Du skulle sett mitt hår. Anonymkode: 1f8bd...ab5 Hehehe sant! Håret er heeelt nyfarget her, farget det rett før, så er ingen grå hår å se her😆 ville vise fargen når 6.17 var helt fersk! Jeg har ingen grå hår der man ser håret i bildet, det er et sted i luggen (1cm) og et sted midt på hodet (som ikke synes her). Så du har helt rett😆 Anonymkode: d539b...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Du må farge det mørkere - har også bra erfaring med Korres. Anonymkode: 7c62d...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Har du farget det så mørkt? Det på bilde er jo ikke kommunegrått ei heller mørk blond vil jeg si. Det er mer lys brunt. Du vil nok ikke oppnå det du ønsker med å farge håret, det må blekes. Anonymkode: 31fd6...c6c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du farget det så mørkt? Det på bilde er jo ikke kommunegrått ei heller mørk blond vil jeg si. Det er mer lys brunt. Du vil nok ikke oppnå det du ønsker med å farge håret, det må blekes. Anonymkode: 31fd6...c6c Dette er fargen jeg får når jeg bruker 6.17. Anonymkode: d539b...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 Her ser dere min 100% naturlige farge! Greia med hårfarge er jo at når man tar bilde avhenger det så utrolig av lyset man er i - blir jo aldri likt 😕 Anonymkode: d539b...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du farget det så mørkt? Det på bilde er jo ikke kommunegrått ei heller mørk blond vil jeg si. Det er mer lys brunt. Du vil nok ikke oppnå det du ønsker med å farge håret, det må blekes. Anonymkode: 31fd6...c6c Da har jeg kanskje lysebrunt hår da, men frisørene sier mørk blond/kommunegrått🙈😅 Anonymkode: d539b...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her ser dere min 100% naturlige farge! Greia med hårfarge er jo at når man tar bilde avhenger det så utrolig av lyset man er i - blir jo aldri likt 😕 Anonymkode: d539b...ad2 Ja antar du er endel lysere enn dette. Om du ser korres sitt fargekart er 6.17 en veldig mørk tone. Har du først farget med hjemmefarge, så hos frisør og så puttet korres over har du jo blandet mye rart som sitter i håret om det ikke er gjort over en lang periode selvsagt. Men som jeg sa, du må nok bleke for å få resultatet du ønsker. Og hårfarge setter seg best i naturlig hår. Har du farget det før får du ikke farfen som er tiltenkt. Og har du undersøkt hvor mye røde pigment som er i hårfargen du velger? Anonymkode: 31fd6...c6c
Kaneel Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 Ta heller å begynn å strip håret lysere og lag en blending inn i det grå håret 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 Dersom du har en del røde underliggende pigmenter i håret ditt (selv om det ikke har rødlig skjær) blir disse aktivert så fort du får peroxid i håret. Uv stråling gjør også dette mer synlig. Uansett hvor mye du farger med kalde hårtoner får du denne varme fargen. Spesielt i mellomsjiktet 6-8. Det kan tones ned med blåtoner i sjampo eller hårkur. Anonymkode: c637b...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 For å vise dere hvor lyst håret mitt naturlig blir i solen ser dere mer her: Anonymkode: d539b...ad2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 Bruker du lilla shampo? Anonymkode: bb06f...1a5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 Anbefaler en glossing i kald tone etter at du tar etterveksten, for å dempe det rødlige. Og bruk blåshampoo ja Anonymkode: f580f...6f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bruker du lilla shampo? Anonymkode: bb06f...1a5 Blått mot rødskjær, lilla er mot grønt. Anonymkode: fec24...f06
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 6.17 er altfor mørkt farge vil jeg si utfra bilde av ditt naturlige hår 🫣 jeg Tror jeg ville gått for 7 eller 7.1 kanskje? det ser ut til å være de kaldeste fargene - altså de som ikke har gul eller rød skjør i Anonymkode: 9a116...99a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #20 Skrevet 30. januar 2024 Aldri prøvd blå sjampo nei. Anonymkode: d539b...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå