Gå til innhold

Er du redd for katter? Er ikke det egentlig noe herk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke noe skikkelig herk å være redd for katter, siden så veldig mange har de som kjæledyr og siden de er ute overalt hele tiden? Er selv ikke redd for katter, bare lurer på hvordan det må være. Tenker at det ihvertfall må være veldig upraktisk.

Anonymkode: 11d5a...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker katter :katt:

Skrevet

Det blir litt som "jeg er glad jeg ikke liker øl, for det smaker så vondt", men jo, jeg er veldig glad for at jeg ikke er redd for katter. Katter er livet ❤️

• Liker 1
Skrevet

Elsker katter,  de er noen fantastiske dyr. 

Skrevet

Katter vil jo helst være i fred og lusker stort sett rundt eget hus og generelt passer sine egne saker. Tror katter er det siste dyret jeg hadde vært redd, men folk er stort sett farget av en eller flere dårlige erfaringer.

Mer slitsomt å være redd hund tror jeg for de skal jo presse seg på alt og alle, og de er ihvertfall over alt.

Jeg er redd blekksprut jeg, og klarer meg veldig greit i hverdagen.

Anonymkode: 67b5d...519

Skrevet

Jeg er redd for katter, men kun hvis jeg er i samme hus som de for da elsker de å komme til meg. Samme hvis jeg sitter intetanende og spiser på uterestaurant i varmere strøk, da kommer det alltid katter mellom bena mine og jeg får totalt panikk. 

Men dersom jeg ser en katt på gata mens jeg er ute og spaserer finnes jeg ikke redd, for det har aldri skjedd at katter bare kommer bort og prøver seg på noe. Løshunder derimot..

Anonymkode: dc3c3...063

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er redd for katter, men kun hvis jeg er i samme hus som de for da elsker de å komme til meg. Samme hvis jeg sitter intetanende og spiser på uterestaurant i varmere strøk, da kommer det alltid katter mellom bena mine og jeg får totalt panikk. 

Men dersom jeg ser en katt på gata mens jeg er ute og spaserer finnes jeg ikke redd, for det har aldri skjedd at katter bare kommer bort og prøver seg på noe. Løshunder derimot..

Skjønner. Men hva gjør du når du er på besøk hos noen som har katt ?

Skrevet

Katter gjør jo ingenting, det er ingenting å være redd for der. Jeg skjønner når man er redd hunder, da de faktisk kan (i sjeldne tilfeller) angripe uprovosert. Men det gjør da aldri en katt. Så om man bare ikke engasjerer seg med den, så vil den jo bare sjekke en ut, stryke seg inntil en, hoppe opp i fanget om man tillater det, og kanskje legge seg. Og det er jo alt den gjør, så hva er det å være redd for?

Anonymkode: db39c...d33

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Samme.

Og jeg har blitt kloret av katter flere ganger (uprovosert), så det er nok derfor jeg er redd for de.

Hvis jeg er på besøk hos noen med katt, har jeg som regel et "menneskebuffer" mellom meg og katten.

Jeg er for øvrig enda mer redd for hunder enn for katter. 

Anonymkode: d1b2e...587

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner. Men hva gjør du når du er på besøk hos noen som har katt ?

Jeg setter meg alltid lengst mulig unna katta, og dersom den blir ekstremt oppsøkende så hjelper eieren meg heldigvis å ta den bort. Jeg er faktisk så engstelig for katter at jeg aldri frivillig har turt å holde/stryke en katt. 

Skrevet

Jeg er "redd" katter på den måten at jeg er veldig allergisk mot dem. Jo, det er skikkelig herk. Særlig når jeg er så allergisk at jeg kan få reaksjon dersom jeg stryker på jakka til en kollega og deretter i ansiktet mitt. Nysing, hoste, kløende nese og øyne, rennende øyne og rød rundt øynene. Kun pga ei jakke med kattehår på🤨 

Kunne ønske folk sluttet å ha kjæledyr🙈

Anonymkode: 36e5a...bf0

Skrevet

Jeg er ikke redd katter, men det er neppe noe stort problem utendørs. De fleste katter hopper ikke på deg, mjauer som gal eller vil ha noe med deg å gjøre. De er også relativt små. På besøk kan man enkelt unngå katter også, så lenge eierne bryr seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg setter meg alltid lengst mulig unna katta, og dersom den blir ekstremt oppsøkende så hjelper eieren meg heldigvis å ta den bort. Jeg er faktisk så engstelig for katter at jeg aldri frivillig har turt å holde/stryke en katt. 

Ok ,da jeg hadde katt så var den inne på et rom for seg selv om jeg hadde besøk av en som var redd den. Skjønner skrekken i seg selv, for har en helt ekstrem fobi mot mus og rotter 😨 , men det er jo ikke så mange som har de som kjæledyr akkurat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er "redd" katter på den måten at jeg er veldig allergisk mot dem. Jo, det er skikkelig herk. Særlig når jeg er så allergisk at jeg kan få reaksjon dersom jeg stryker på jakka til en kollega og deretter i ansiktet mitt. Nysing, hoste, kløende nese og øyne, rennende øyne og rød rundt øynene. Kun pga ei jakke med kattehår på🤨 

Kunne ønske folk sluttet å ha kjæledyr🙈

Anonymkode: 36e5a...bf0

Det skjønner jeg også at er kjipt.

Skrevet

Redd katter kan det umulig være mange som er. Skadepotensialet deres er jo temmelig begrenset av størrelsen. Kattepiss derimot er en ganske utrivelig lukt som er til stede i alle kattehjem. Katter er trivelige de, men inn hos oss skal de ikke av luktårsaker. 

Anonymkode: ee8b1...e70

Skrevet

Er ikke redd katter, men liker dem ikke. Synes de er altfor uforutsigbare 😬 Jeg kan telle på en hånd katter jeg har møtt, som jeg har likt. Og det er ikke mange 😂

Foretrekker hunder og har vært et hunde-menneske i mange år 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme.

Og jeg har blitt kloret av katter flere ganger (uprovosert), så det er nok derfor jeg er redd for de.

Hvis jeg er på besøk hos noen med katt, har jeg som regel et "menneskebuffer" mellom meg og katten.

Jeg er for øvrig enda mer redd for hunder enn for katter. 

Hvordan skjedde det at de klorte deg uprovosert?

Skrevet

Jeg tror vi som er trygge på katter glemmer hvor ofte vi også er blitt bitt og klort uprovosert 😁

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan skjedde det at de klorte deg uprovosert?

Det har skjedd flere ganger. De har bare kommet bort til meg og kloret meg. Mulig et forsøk på å få oppmerksomheten min? Har ikke hatt kontakt med kattene i forkant.

Skrevet
Pringle skrev (2 minutter siden):

Jeg tror vi som er trygge på katter glemmer hvor ofte vi også er blitt bitt og klort uprovosert 😁

Men hva mener du med uprovosert? Det har aldri skjedd meg. Om jeg har blitt klort så er det fordi jeg har lekt med katten, og de to gangene jeg ble bitt var det jo provosert frem. Den ene var en kattunge som jeg fanget, og den andre var en voksen katt som jeg klappet. Kattungen var halvvill, og den voksne katten hadde tillitsproblemer, og begge følte seg absolutt provosert.
Med uprovosert jeg at man bare sitter i en stol eller går bortover veien, og så kommer det en katt og biter og klorer en. Om det skjedde så har jo de som er redde katter grunn til å være redde, men når katter ikke gjør dette, og man må ha aktiv interaksjon med dem for at  man skal bli klort eller bitt, så er det jo ingen fare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...