Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt helt normal appetitt i svangerskapet frem til nå, men nå er jeg i uke 20 og har lyst på mat hele tiden. Vil ha enda en frokost etter frokosten. Klarer ikke vente til lunsj, så må spise noe mellom frokost og lunsj. Blir igjen knallsulten en time etter lunsj. Spiser ikke små porsjoner under måltidene, så handler ikke om det.

Hjelp!? Flere som har det slik? Noen tips???

Anonymkode: d3402...24b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hatt helt normal appetitt i svangerskapet frem til nå, men nå er jeg i uke 20 og har lyst på mat hele tiden. Vil ha enda en frokost etter frokosten. Klarer ikke vente til lunsj, så må spise noe mellom frokost og lunsj. Blir igjen knallsulten en time etter lunsj. Spiser ikke små porsjoner under måltidene, så handler ikke om det.

Hjelp!? Flere som har det slik? Noen tips???

Har hatt det sånn siden jeg fant ut at jeg er gravid. 😛 Her hjelper det bare å spise mer for min del. Spiser ikke 2 frokoster, men spiser en skive mellom frokost og lunsj. Spiser en stor porsjon med kveldsmat. Og drikker noe Biola mellom måltider. 

Anonymkode: c9eb6...898

Skrevet

Sikkert helt normalt, men du kan jo sjekke stoffskiftet sånn i tilfelle.

Anonymkode: d95fb...ac9

Skrevet

Jeg har hatt det slik i snart 50 år. Skikkelig plagsomt og en daglig kamp som jeg hittil ikke har klart å vinne. Nå har BMI'en krøpet et stykke opp på 40-tallet. Klarer ikke å bremse matinntaket når kroppen oppfører seg slik.

Hilsen mann, 54 år.

Anonymkode: 9de1f...1db

Skrevet

Jeg kunne seriøst spise tre middager da jeg var gravid en periode. Det var skremmende og helt ute av kontroll. 

Det var ikke slik at jeg spiste det alltid, men da jeg var på besøk hos familie, og besøkte tanter, bestemor, mine foreldre, så ble jeg på en og samme dag tilbudt middag 3 ganger, og jeg åt hver gang! Da var jeg sjokkert over meg selv...og mannen min også. 

Anonymkode: a0164...470

Skrevet

Det er ikke halsbrann da? Hos meg kan det forveksles med sterk sultfølelse.

• Nyttig 2
Skrevet
34 minutter siden, Bingo Bongo said:

Det er ikke halsbrann da? Hos meg kan det forveksles med sterk sultfølelse.

Å, virkelig? Så kanskje jeg skal drikke melk/Biola og se om det demper seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å, virkelig? Så kanskje jeg skal drikke melk/Biola og se om det demper seg?

Du kan prøve og se om det hjelper - det skader jo ikke. 

Men jeg sier ikke at det ER sånn - det er bare et forslag til hva det KAN være.  

Skrevet

Jeg hadde det samme, måtte spise annenhver time i rundt en måneds tid tidligere i graviditeten. Spis når du trenger, bare spis sunn og vanlig mat. Det ga seg rundt uke 24 for min del, og kom tilbake igjen nå i slutten av tredje trimester. La på meg en del i begynnelsen, men det stagnerte. Nå i uke 38 har jeg gått opp 12 kg, så ville ikke vært bekymret for å spise for mye, det regulerer seg selv 😊

Anonymkode: c9e8f...5eb

• Hjerte 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde det samme, måtte spise annenhver time i rundt en måneds tid tidligere i graviditeten. Spis når du trenger, bare spis sunn og vanlig mat. Det ga seg rundt uke 24 for min del, og kom tilbake igjen nå i slutten av tredje trimester. La på meg en del i begynnelsen, men det stagnerte. Nå i uke 38 har jeg gått opp 12 kg, så ville ikke vært bekymret for å spise for mye, det regulerer seg selv 😊

Anonymkode: c9e8f...5eb

Håper det gir seg igjen hos meg også! ❤️ Takk for svar.

Skrevet

Hadde det også slik, dog litt tidligere. Så lenge du stagger sulten med mat og ikke godteri og junk så er det bare å spise, du gror jo et helt nytt menneske 🥰

Anonymkode: 1f61b...6fb

Skrevet

Jeg har det slik! Det begynte rundt uke 20 hos meg også, hadde helt vanlig appetitt fram til da. Forsøker å begrense vektoppgangen litt denne gangen, så det er virkelig en test av viljestyrken å ikke trykke innpå med alt jeg kommer over i kjøleskapet og godteskuffen 😅 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det slik i barselsperioden. Var helt forferdelig. Eneste som hjalp litt var proteinrik mat. 

Anonymkode: 02add...00e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...