Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym15
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. ❤ Du forventer ikke for mye.  Alt det du vil ha, er normalen i det som kalles et godt forhold  Han er ingen god kjæreste, og han bryr seg ikke om hva du føler og vil ha. Du fortjener en bedre kjæreste.

Du bør gjøre det slutt selv om det er vanskelig når man er forelsket.

Anonymkode: d5dba...c5f

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle fortjener bedre en dette, høres ut som at han bare har deg på gress.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo du vil finne en mann som respekterer deg og ikke unngår deg. Mulig det er noe her psykisk men er det ikke det ville jeg slått opp. Hva er det som er så faktisks med denne mannen som behandler deg på den måten, hva klarer du ikke leve uten? Du må si nå skal vi prate jeg må ha svar, ikke gå rundt og la deg behandle på den måten. Er det at han er deprimert så fortjener du et svar. Men om han ikke vil være med deg lengre, vil du bli holdt på gress sånn

Anonymkode: c3b12...8ff

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjære deg. ❤ Du forventer ikke for mye.  Alt det du vil ha, er normalen i det som kalles et godt forhold  Han er ingen god kjæreste, og han bryr seg ikke om hva du føler og vil ha. Du fortjener en bedre kjæreste.

Du bør gjøre det slutt selv om det er vanskelig når man er forelsket.

Anonymkode: d5dba...c5f

.

Endret av Anonym15
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo du vil finne en mann som respekterer deg og ikke unngår deg. Mulig det er noe her psykisk men er det ikke det ville jeg slått opp. Hva er det som er så faktisks med denne mannen som behandler deg på den måten, hva klarer du ikke leve uten? Du må si nå skal vi prate jeg må ha svar, ikke gå rundt og la deg behandle på den måten. Er det at han er deprimert så fortjener du et svar. Men om han ikke vil være med deg lengre, vil du bli holdt på gress sånn

Anonymkode: c3b12...8ff

.

Endret av Anonym15
Skrevet

Er også et par andre ting som ikke er perfekt naturligvis. Jeg hadde en hund, som han mente var i veien og jeg fikk inntrykket av at han ble å forlate meg om jeg fortsatte å ha den. Sa det gikk utover han etc. Så jeg ga den bort til mine foreldre (med forbehold om at jeg får den tilbake hvis jeg ønsker i framtiden, heldigvis). Han har klaget på en del med mitt liv, men jeg aldri på hans. Syns bare dette er utrolig vanskelig. 

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, du forventer ikke for mye.

En kjæreste som er oppriktig interessert vil ta initiativ og være mye mer på. Til sammenligning sender min samboer meg søte melding flere ganger daglig fordi han har lyst, og jeg til ham. Det er ikke noe spesielt, bare et hjerte eller en klem liksom. 

Det er for meg helt sprøtt å gå flere dager mellom kommunikasjon når man er kjærester. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
SPOCA skrev (På 30.1.2024 den 14.22):

Nei, du forventer ikke for mye.

En kjæreste som er oppriktig interessert vil ta initiativ og være mye mer på. Til sammenligning sender min samboer meg søte melding flere ganger daglig fordi han har lyst, og jeg til ham. Det er ikke noe spesielt, bare et hjerte eller en klem liksom. 

Det er for meg helt sprøtt å gå flere dager mellom kommunikasjon når man er kjærester. 

.

Endret av Anonym15
Skrevet
Anonym15 skrev (21 minutter siden):

Hei.

Har en kjæreste jeg har vært sammen med i 6mnd, og dette er mitt første forhold. Vi er i starten av 20 årene. I starten var han akkurat passe «på», sa fine ting og vi møttes ofte. Møtte familien hans/venner etc, og ble invitert på ferie med familien til sommeren nå som jeg har brukt ekstremt mye penger på. 
Nå i det siste, har han sluttet å si glad i/elsker deg før han drar, som før var en vane, han er ikke like fysisk, og hver gang jeg spør om å møtes nøler han. Føler nærmest at jeg presser han til å møtes. Vi kommuniserer kun på sms fordi han ønsker det, men jeg får ingen meldinger lengre. Hvis ikke jeg sender noe først, hører jeg absolutt ingenting før jeg plutselig kan få «sove over inatt?» en kveld. Dvs. veldig uforutsigbart. Jeg kan spørre om han vil spise her, få til svar at han ikke vet nårtid han er ledig, og 2 dager etterpå vil han sove sammen.
 Jeg føler meg utrolig til bry og ikke likt, og jeg har kommunisert det med han. Da fikk jeg beskjed at jeg overtenkte, og siden har han ikke tatt kontakt. Hadde det vært motsatt, hadde jeg kanskje vært litt ekstra «på» etter å ha fått høre at partneren føler det slik. Jeg får ingen «godnatt», «glad i deg» eller bekreftelse nå, ingen snakk mellom møter, vi er kun sammen på natten og det eneste som skjer er sex. Jeg er utrolig sliten og lei, og gråter mye for tiden. Jeg gir han alt, men får lite tilbake. Litt av det som gjør at jeg blir er at jeg har brukt 9000kr på ferien i sommer, og de pengene får jeg jo ikke refundert.

Skulle gjerne pratet med han, men han er ikke tilgjengelig og mye opptatt. 
Er det mye å forvente kanskje et par meldinger ila dagen, og å typ. føle at han vil være med meg ? Føles ikke sånn ut akkurat nå. Er bare 20 år, men likevel redd for å aldri finne en mann jeg liker like godt igjen. Er det noen som kanskje har et par råd? 

Nei du fortjener en mye mer emosjonelt tilstede kjæreste. avsluttet forholdet. Denne fyren er ikke noe bra.

Anonymkode: 1f663...0df

Skrevet

Dine forventninger om at kjærester har en del kontakt med hverandre og kan tilby forutsigbarhet er helt rimelige. 
Det at han klandrer deg for sin dårlige oppførsel heter gaslighting. Din respons er ikke overtenking, men hans måte å svare deg på er manipulering. Når ord og handlinger ikke stemmer over ens så blir du manpulert. Han påstår at det ikke er noe, men du vet at det er det, fordi han har endret adferd.
Du skal ikke jobbe for å få oppmerksomhet eller bli likt. Du kan ikke bli flinkere kjæreste for å snu en som er på vei ut. Han misbruker din tillit til å ha forutsigbar sex og et sted å overnatte, uten å imøtekomme dine behov for trygghet og omtanke.

Helsa di er mye mer viktig enn kr 9000, så du kan avrunde det forholdet, og kreve tilbake de pengene som du har gitt ham til å bestille ferie. Han har noen andre å ta med seg dit, som kan kjøpe din plass.
Eller kanskje du kan bruke bestillingen din, og oppgradere til et rom med en venn(inne), søster e.l.? Du trenger ikke en kjæreste for å ha en fin ferie.

Det er mange som spiller gode mennesker for å vise for seg selv at de kan få kjæreste, og booste egoet, men etter 3-4 måneder viser de fleste gradvis hvem de egentlig er.

Om noen oppfører seg som om de ikke bryr seg om deg: Tro på dem! Det har ikke noe med deg å gjøre, men med hans personlighet. Den neste dama vil oppleve nøyaktig det samme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne mannen viser i praksis at han ikke lenger er i forholdet for annet enn sex.

Det at han i det siste også plutselig har endret seg, begynt å trene mye mer og spise helt annerledes er et dårlig tegn. Kan hende han har begynt med steroider eller testosteron, kan hende han har møtt en ny.

Uansett, hans ignorering av deg nå, sammen med det at han krevde at du kvittet deg med hunden - det er STORE røde flagg!

Virker som om han oppfører seg slik bare for å få sex med deg så lenge du tolererer deg, men at han emosjonelt på ingen måte lenger er i forholdet.

Det er lenge til sommeren - har du sjekket om du kan få avbestilt turen?

Anonymkode: 8798f...302

• Liker 2
Skrevet (endret)
Andro skrev (9 timer siden):

Dine forventninger om at kjærester har en del kontakt med hverandre og kan tilby forutsigbarhet er helt rimelige. 
Det at han klandrer deg for sin dårlige oppførsel heter gaslighting. Din respons er ikke overtenking, men hans måte å svare deg på er manipulering. Når ord og handlinger ikke stemmer over ens så blir du manpulert. Han påstår at det ikke er noe, men du vet at det er det, fordi han har endret adferd.
Du skal ikke jobbe for å få oppmerksomhet eller bli likt. Du kan ikke bli flinkere kjæreste for å snu en som er på vei ut. Han misbruker din tillit til å ha forutsigbar sex og et sted å overnatte, uten å imøtekomme dine behov for trygghet og omtanke.

Helsa di er mye mer viktig enn kr 9000, så du kan avrunde det forholdet, og kreve tilbake de pengene som du har gitt ham til å bestille ferie. Han har noen andre å ta med seg dit, som kan kjøpe din plass.
Eller kanskje du kan bruke bestillingen din, og oppgradere til et rom med en venn(inne), søster e.l.? Du trenger ikke en kjæreste for å ha en fin ferie.

Det er mange som spiller gode mennesker for å vise for seg selv at de kan få kjæreste, og booste egoet, men etter 3-4 måneder viser de fleste gradvis hvem de egentlig er.

Om noen oppfører seg som om de ikke bryr seg om deg: Tro på dem! Det har ikke noe med deg å gjøre, men med hans personlighet. Den neste dama vil oppleve nøyaktig det samme.

.

Endret av Anonym15
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 14.35):

Denne mannen viser i praksis at han ikke lenger er i forholdet for annet enn sex.

Det at han i det siste også plutselig har endret seg, begynt å trene mye mer og spise helt annerledes er et dårlig tegn. Kan hende han har begynt med steroider eller testosteron, kan hende han har møtt en ny.

Uansett, hans ignorering av deg nå, sammen med det at han krevde at du kvittet deg med hunden - det er STORE røde flagg!

Virker som om han oppfører seg slik bare for å få sex med deg så lenge du tolererer deg, men at han emosjonelt på ingen måte lenger er i forholdet.

Det er lenge til sommeren - har du sjekket om du kan få avbestilt turen?

.

Endret av Anonym15
Skrevet
Anonym15 skrev (Akkurat nå):

Når jeg møtte han var han forsiktig og snill som et lam, denne personen kjenner jeg ikke igjen

Du kan være utsatt for reverse discard. Altså at han ter seg slik at du gjør det slutt.
Dersom han avslutter på en åpen og real måte selv, så får han ikke spille offer etterpå.
Ved å trigge deg, så du må mase eller reagere, så kan han legge skylden på deg når du avslutter.

Foreslår at du ikke viser ham følelser eller reaksjon på dårlig adferd, enten det er falske påstander (overtenker) eller feig unnatrekking. Bearbeid heller følelser i samtale med en fortrolig, og spill kald når du sier hva du observerer og forventer.
Du må ikke trygle eller la deg strekke mtp. grenser, da mister han mer respekt for deg, og du setter deg i fare.

Har du ikke avbestillingsforsikring?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Andro skrev (9 timer siden):

Du kan være utsatt for reverse discard. Altså at han ter seg slik at du gjør det slutt.
Dersom han avslutter på en åpen og real måte selv, så får han ikke spille offer etterpå.
Ved å trigge deg, så du må mase eller reagere, så kan han legge skylden på deg når du avslutter.

Foreslår at du ikke viser ham følelser eller reaksjon på dårlig adferd, enten det er falske påstander (overtenker) eller feig unnatrekking. Bearbeid heller følelser i samtale med en fortrolig, og spill kald når du sier hva du observerer og forventer.
Du må ikke trygle eller la deg strekke mtp. grenser, da mister han mer respekt for deg, og du setter deg i fare.

Har du ikke avbestillingsforsikring?

Endret av Anonym15
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym15 skrev (22 minutter siden):

Takk for svar! Jeg er enig i det du skriver. Han har ofte tullet med at han gasslighter og manipulerer meg, og har sendt meg litt sånne «It isnt gaslighting youre just crazy» typ. Så samtidig har jeg vansker for å tro at det er det. Synes det er så vanskelig. Når jeg møtte han var han forsiktig og snill som et lam, denne personen kjenner jeg ikke igjen

Han du ikke kjenner igjen kjører kurer med dop.

Da blir de mer "aggressive", mer gutta-opplegg og ikke så sjarmerende i det hele tatt. 

Hvordan ser huden på ryggen og skuldrene ut på ham, og hvordan er sex driven hans nå?

Anonymkode: 08774...e0e

Skrevet

Enig med mange andre her, og du fortjener bedre. Bra at du har sagt fra til han at dette sårer deg, det er viktig du får frem hvordan hans handlinger påvirker deg emosjonelt. 
Vil gjerne påpeke at du fremstiller dette KUN fra din side, for det e den eneste siden du kan se, selvsagt. Du nevner han er mye travel, så det kan godt være du faktisk overtenker, og at han faktisk genuint bare er travel.

ville satt meg ned med han og stilt han Til veggs med dette. Enten må han bli flinkere på å gi litt innsats, eller så kan dere ikke være sammen mer. Si det på den måten, slik at han forstår du mener alvor - uten at du truer med å slå opp selvfølgelig.

Ville hørt med felles venner eller familien din eller lignende, vanskelig å se kroppsspråk osv når man ikke kjenner noe. Av dere, og kun får din side av saken. De rundt dere vil jo kunne se om han virker som han ikke er interessert i å fortsette forholdet, eller bare har kjølnet litt pga andre ting, som stress 

Anonymkode: cd3fc...604

Skrevet
Anonym15 skrev (27 minutter siden):

Takk for svar! Jeg er enig i det du skriver. Han har ofte tullet med at han gasslighter og manipulerer meg, og har sendt meg litt sånne «It isnt gaslighting youre just crazy» typ. Så samtidig har jeg vansker for å tro at det er det. Synes det er så vanskelig. Når jeg møtte han var han forsiktig og snill som et lam, denne personen kjenner jeg ikke igjen

Ehhhhhhh leste nettopp denne, og enten troller du eller så er du helt blind, dette må du se selv at er forferdelig. 

Anonymkode: cd3fc...604

• Nyttig 2
Skrevet
Anonym15 skrev (21 minutter siden):

Denne mannen er jo farlig!

Han er fullstendig klar over hva han gjør, han er fullstendig klar over at han både manipulerer og gaslighter deg - og han fleiper om det for å late som om han ikke gjør det.

Han måtte late som han var "forsiktig og snill som et lam" for å få deg på kroken, få deg hektet, slik at han kunne begynne å psyke deg ned. Den han viser deg nå, den mannen hadde du jo dumpet etter 1-3 dater, om han oppførte seg slik den gang dere møttes - ville du ikke? Hvorfor skal du da akseptere å behandlet som dritt av ham nå?

Vet du, selv om 9 000 kr er mye penger så tenker jeg det tross alt er billig mtp. å slippe å få livet sitt ødelagt. For ødelagt psykisk vil du bli om du fortsetter å være sammen med denne mannen. Han bryr seg ikke, han psyker deg ned, han respekterer deg ikke. På sikt vil du bli ødelagt psykisk om du fortsetter dette forholdet.

At du har det vondt er naturlig, for du ble glad i den personen han bare lot som han var, men som han faktisk ikke er. Den personen han viser deg nå at han faktisk er, det er en mann du i utgangspunktet ikke en gang hadde gått på date med om du visste hvordan han faktisk er. Stemmer ikke det?

Han er ikke den du trodde du ble sammen med.

Bry deg mer om deg selv, kjære deg, og kom deg ut av dette forholdet så raskt som mulig! Ikke møt ham igjen, for han er så kynisk i måten han nå kun bruker deg for sex at du ikke vet hva han kan finne på å gjøre mot deg.

Allier deg med venninner og ev. familie, slik at du har støtte. Og så dumper du ham, og sletter ham fra alle sosiale medier. Ikke la ham komme hjem til deg mer!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...