AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Jeg trener styrke og fått beskjed om å få i meg nok mat. Har fått beksjed om å få i meg 1,9 gram per kilo. Jeg er 53 kilo. Starter dagen med to egg, og til lunsj prøver jeg å spise en hel kyllingfilet (ca 150-200 gram). Og jeg blir så full og mett og magen buler ubehagelig. Kjennes ut som om huden ikke er elastisk nok til å klare å forme seg etter magen. Jeg synes det er tungt å puste etterpå så full magen er. Jeg blir utrolig trøtt og vil bare sove etterpå. Og ikke snakk om at jeg får ned mer resten av dagen. Jeg bruker hele dagen på å komme meg etter lunsjen. Problemet er også, at allt dette kjøttet som liksom skal ned gjør at jeg ikke klarer å spise annen mat, for det er det ikke plass til i magen. Så jeg har nesten sluttet å spise grønnsaker, og det er hvertfall ikke plass til poteter/pasta/ris. Er det virkelig nødvendig med så mye kjøtt for å bygge muskler, når mangenerelt er liten fra før? Er redd for å ikke klare det og gi opp hvis utfordringen blir for stor. Og da snakker jeg ikke om treningen, for det går fint! Det er matmengden Anonymkode: b67bd...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Utfordringen er jo, at jeg ikke nå en gang klarer å få i meg nok proteiner (eller alt annet). Og jeg sliter allerede. Ikke særlig mestringsfølelse her gitt.. Anonymkode: b67bd...e8e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Jeg veier det samme som deg. Spiser to måltider om dagen og trives med det. Du kan prøve å få i deg en proteinshake før du legger deg. Jeg får vondt i magen om jeg drikker mange shakes, men prøv deg frem. Cottage cheese er også ganske lett mat. Anonymkode: f4439...384
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Hva spiser du i tillegg til proteinene? Det er mye lettere å fordøye 200 gram kjøtt hvis tilbehøret er grønnsaker og lite stivelse. Protein fra fisk syns i hvertfall jeg er lettere å fordøye. Hvis du ikke er vant til å spise mye proteiner, så er det greit med en roligere tilnærming, og heller jobbe seg opp mot et mål om mer proteiner senere. Kan være du trenger enzymer, det kan du ta tilskudd av til hvert hovedmåltid (skal tas underveis i måltidet). Jeg sleit veldig med å fordøye mye proteiner, men det gikk over etter et par mnd på magnesiumtilskudd. Magnesium påvirker fordøyelsen veldig. Anonymkode: abcb4...446
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Kebabmiddag 1 gang i uka? er jo en del kalorier der feks etter trening på fredag? P.S. er det sausen i kebabmiddagen som utgjør det meste av kaloriene? Anonymkode: 2f780...e74
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: Kebabmiddag 1 gang i uka? er jo en del kalorier der feks etter trening på fredag? P.S. er det sausen i kebabmiddagen som utgjør det meste av kaloriene? Anonymkode: 2f780...e74 Kanskje du skal kommentere i riktig tråd? Anonymkode: abcb4...446 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trener styrke og fått beskjed om å få i meg nok mat. Har fått beksjed om å få i meg 1,9 gram per kilo. Jeg er 53 kilo. Starter dagen med to egg, og til lunsj prøver jeg å spise en hel kyllingfilet (ca 150-200 gram). Og jeg blir så full og mett og magen buler ubehagelig. Kjennes ut som om huden ikke er elastisk nok til å klare å forme seg etter magen. Jeg synes det er tungt å puste etterpå så full magen er. Jeg blir utrolig trøtt og vil bare sove etterpå. Og ikke snakk om at jeg får ned mer resten av dagen. Jeg bruker hele dagen på å komme meg etter lunsjen. Problemet er også, at allt dette kjøttet som liksom skal ned gjør at jeg ikke klarer å spise annen mat, for det er det ikke plass til i magen. Så jeg har nesten sluttet å spise grønnsaker, og det er hvertfall ikke plass til poteter/pasta/ris. Er det virkelig nødvendig med så mye kjøtt for å bygge muskler, når mangenerelt er liten fra før? Er redd for å ikke klare det og gi opp hvis utfordringen blir for stor. Og da snakker jeg ikke om treningen, for det går fint! Det er matmengden Anonymkode: b67bd...e8e Eg har det på samme måte som deg når det gjelder kylling. Klarer maksimalt å få ned et kyllinglår, og føler meg så uendelig stappmett resten av dagen. Kanskje det er noko som gjeld fleire? Kva med å sjå på alternative kjelder til protein? Grønnsaker har jo masse protein. Fisk også. Men det er meir lettfordøyeleg. Og kven er dette som gir deg beskjed om 1,9 gram per kilo? Anonymkode: 0e69f...c9a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Du kan kjøpe ren eggehvite som du feks kan bruke i smoothie. Proteinshake, proteinpannekaker til dessert eller kvelds. Anonymkode: 31f66...5c1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 Hvorfor styre på så fælt bare for å se mindre attraktiv ut? Om du må kutte ut mye grønnsaker med kjøtt gjør du ikke akkurat helsen din en tjeneste. Er jo bare til å trene normalt, spise normalt, og fortsette å være tynn. Det er langt mer populært enn muskeldamer. Menn tenner mest på tynne kvinner. https://www.kk.no/livstil/du-ma-gjerne-se-slik-ut/68009897 Anonymkode: 557d8...eb4
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trener styrke og fått beskjed om å få i meg nok mat. Har fått beksjed om å få i meg 1,9 gram per kilo. Jeg er 53 kilo. Starter dagen med to egg, og til lunsj prøver jeg å spise en hel kyllingfilet (ca 150-200 gram). Og jeg blir så full og mett og magen buler ubehagelig. Kjennes ut som om huden ikke er elastisk nok til å klare å forme seg etter magen. Jeg synes det er tungt å puste etterpå så full magen er. Jeg blir utrolig trøtt og vil bare sove etterpå. Og ikke snakk om at jeg får ned mer resten av dagen. Jeg bruker hele dagen på å komme meg etter lunsjen. Problemet er også, at allt dette kjøttet som liksom skal ned gjør at jeg ikke klarer å spise annen mat, for det er det ikke plass til i magen. Så jeg har nesten sluttet å spise grønnsaker, og det er hvertfall ikke plass til poteter/pasta/ris. Er det virkelig nødvendig med så mye kjøtt for å bygge muskler, når mangenerelt er liten fra før? Er redd for å ikke klare det og gi opp hvis utfordringen blir for stor. Og da snakker jeg ikke om treningen, for det går fint! Det er matmengden Anonymkode: b67bd...e8e Du har liten magesekk. Eneste måten å utvide den er å spise deg litt mer enn bare mett.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 3 minutter siden, tidsfordriv2023 said: Du har liten magesekk. Eneste måten å utvide den er å spise deg litt mer enn bare mett. Eller hun mangler ezymer som gjør at hun sliter med å bryte ned proteiner/fett fra animalsk, og dermed ikke klarer å spise mye av det. Da hjelper det å ta tilskudd. Anonymkode: abcb4...446
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor styre på så fælt bare for å se mindre attraktiv ut? Om du må kutte ut mye grønnsaker med kjøtt gjør du ikke akkurat helsen din en tjeneste. Er jo bare til å trene normalt, spise normalt, og fortsette å være tynn. Det er langt mer populært enn muskeldamer. Menn tenner mest på tynne kvinner. https://www.kk.no/livstil/du-ma-gjerne-se-slik-ut/68009897 Anonymkode: 557d8...eb4 Jeg driter i teorien hvordan jeg ser ut, jeg føler meg liten svak, puslete. Jeg har behov for å føle meg sterkere, mer energi, sunnere kropp, mer selvtillit. Derfor vil jeg bygge muskler. Og faren når jeg trener styrke, og ikke får i seg nok proteiner/annen mat, er jo at jeg bare blir mer puslete og mister både den lille muskelmassen og fettprosenten jeg har. Og det vil jeg jo ikke! Ts Anonymkode: b67bd...e8e
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Eller hun mangler ezymer som gjør at hun sliter med å bryte ned proteiner/fett fra animalsk, og dermed ikke klarer å spise mye av det. Da hjelper det å ta tilskudd. Anonymkode: abcb4...446 Hun er 53 kg. Hun har garantert liten magesekk.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor styre på så fælt bare for å se mindre attraktiv ut? Om du må kutte ut mye grønnsaker med kjøtt gjør du ikke akkurat helsen din en tjeneste. Er jo bare til å trene normalt, spise normalt, og fortsette å være tynn. Det er langt mer populært enn muskeldamer. Menn tenner mest på tynne kvinner. https://www.kk.no/livstil/du-ma-gjerne-se-slik-ut/68009897 Anonymkode: 557d8...eb4 Ikke noe er mer sexy enn en dame med muskler!! Anonymkode: ee524...dbd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke noe er mer sexy enn en dame med muskler!! Anonymkode: ee524...dbd ... ifølge en liten minoritet av menn. Anonymkode: 557d8...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 6 minutter siden, tidsfordriv2023 said: Hun er 53 kg. Hun har garantert liten magesekk. Jeg har veid mindre, og vet av erfaring at dette med enzymer spiller en viktig rolle. TS, dette enzymet hjalp meg. Det som er fint med det er at du trenger ikke ta det med måltid, så det er lettere å huske. Jeg tok det hver morgen. https://no.iherb.com/pr/doctor-s-best-proteolytic-enzymes-90-delayed-release-veggie-caps/9941 Her kan du lese om "proteolytic enzymes" og hva det gjør https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-1623/proteolytic-enzymes-proteases Anonymkode: abcb4...446
Grüner Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trener styrke og fått beskjed om å få i meg nok mat. Har fått beksjed om å få i meg 1,9 gram per kilo. Jeg er 53 kilo. Starter dagen med to egg, og til lunsj prøver jeg å spise en hel kyllingfilet (ca 150-200 gram). Og jeg blir så full og mett og magen buler ubehagelig. Kjennes ut som om huden ikke er elastisk nok til å klare å forme seg etter magen. Jeg synes det er tungt å puste etterpå så full magen er. Jeg blir utrolig trøtt og vil bare sove etterpå. Og ikke snakk om at jeg får ned mer resten av dagen. Jeg bruker hele dagen på å komme meg etter lunsjen. Problemet er også, at allt dette kjøttet som liksom skal ned gjør at jeg ikke klarer å spise annen mat, for det er det ikke plass til i magen. Så jeg har nesten sluttet å spise grønnsaker, og det er hvertfall ikke plass til poteter/pasta/ris. Er det virkelig nødvendig med så mye kjøtt for å bygge muskler, når mangenerelt er liten fra før? Er redd for å ikke klare det og gi opp hvis utfordringen blir for stor. Og da snakker jeg ikke om treningen, for det går fint! Det er matmengden Anonymkode: b67bd...e8e 2 egg og en kyllingfilet er lite på en hel dag, så du trenger mer mat, men kanskje du kan bytte ut den kyllingen med litt mer lettfordøyelige proteiner til lunsj og heller spise den kyllingen til kvelds, når du ikke skal ut igjen på noe? Selv om det er viktig med protein trenger du litt karbohydrater og fett også (+ vitaminer og mineraler). Men hvis du er vant til å spise veldig lite, vil det uansett være en overgang i starten å venne kroppen til større matmengder. Men det er en vanesak. Endret 30. januar 2024 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trener styrke og fått beskjed om å få i meg nok mat. Har fått beksjed om å få i meg 1,9 gram per kilo. Jeg er 53 kilo. Starter dagen med to egg, og til lunsj prøver jeg å spise en hel kyllingfilet (ca 150-200 gram). Og jeg blir så full og mett og magen buler ubehagelig. Kjennes ut som om huden ikke er elastisk nok til å klare å forme seg etter magen. Jeg synes det er tungt å puste etterpå så full magen er. Jeg blir utrolig trøtt og vil bare sove etterpå. Og ikke snakk om at jeg får ned mer resten av dagen. Jeg bruker hele dagen på å komme meg etter lunsjen. Problemet er også, at allt dette kjøttet som liksom skal ned gjør at jeg ikke klarer å spise annen mat, for det er det ikke plass til i magen. Så jeg har nesten sluttet å spise grønnsaker, og det er hvertfall ikke plass til poteter/pasta/ris. Er det virkelig nødvendig med så mye kjøtt for å bygge muskler, når mangenerelt er liten fra før? Er redd for å ikke klare det og gi opp hvis utfordringen blir for stor. Og da snakker jeg ikke om treningen, for det går fint! Det er matmengden Anonymkode: b67bd...e8e Hvorfor må du spise så mye? 53 kg er grei vekt med,mindre du er 180cm?? Anonymkode: b6ed4...36e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ... ifølge en liten minoritet av menn. Anonymkode: 557d8...eb4 2% av menn😅 Anonymkode: b6ed4...36e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 Jeg sper på med proteinpulver, klarer aldri nok proteiner. Kjøper fra myrevolution.no fordi de faktisk smaker godt (sjokolade og mocca i hvert fall). Anonymkode: a909e...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå