Gå til innhold

Møkklei veninne som er ekspert på forhold, men har omtrent aldri vært i et selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei kollega som er flink og har mye kunnskap om mange ting, men ikke alt er selvopplevd og hun er veldig påståelig.

Hun har et barn men det har hun fått via Storkklinikken i København.

Hun har hatt noen "forhold" som har vært av og på hele tiden har hun gitt meg inntrykk av, mye drama der hun er misfornøyd og baksnakket fyrene hun har holdt på med.

Hun har mange veninner /naboer som er gift, samboer, særboere med og uten barn,og hun observerer deres liv og sammenligner forholdene.

Jeg har vært særboer med min kjæreste i 8 år nå, og vi er særboere fordi vi har barn på hver vår kant som går i barneskolen/ungdomskolen, og barna driver med aktiviteter her og der, har venner der de bor som de er knyttet til og også foreldre de har samvær med.

Jeg og han ser hverandre maks 5 ganger i uken, alt fra å stikke innom hverandre etter jobb til å sove over og være sammen i helger/ på turer kun oss eller alle barna.

Det er både minus og pluss å være særboer, men med barn i ulike sårbare aldre vil jeg si det er pluss for barna.

Min veninne "rakker ned" på forholdet vårt og sier at det ikke er et skikkelig forhold og at det er "åpent" siden vi ikke bor sammen og at vi er mer som et " situationship", noe det ikke er!

Vi tenker å kjøpe bolig sammen når barna blir litt større.

Hun har sterke meninger om hvordan et forhold må være, og at man må bo slik og slik og familiens inntekt må være så og så mye.

Jeg har sagt forsiktig til henne at dette har hun ikke greie på, og at det er ikke én mal for hvordan forhold skal være, og å være sammen med noen når man har barn er helt annerledes enn når man ikke har barn å ta hensyn til, men det virker ikke som jeg når inn til henne.

Hvorfor er mange så imot det å være særboere?

Anonymkode: 5bbba...a20

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at man velger å være særboere når man har barn. Det har ingenting med at forholdet ikke er seriøst å gjøre, det har å gjøre med at så lenge man har barn, så kommer barnas behov først. 

Anonymkode: e9000...f9f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Men dette har da ikke hun noe med! Og så lenge du ikke har bedt henne om råd, så er det bare å si akkurat det. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
sommerkroppen skrev (1 minutt siden):

Men dette har da ikke hun noe med! Og så lenge du ikke har bedt henne om råd, så er det bare å si akkurat det. 

Jeg tror hun har veldig lyst å være i et forhold selv/være gift, også snakker hun ned de som lever slik som hun ikke ønsker å leve.

Når jeg sier vi valgte å være særboere bl.a pga barna, begynner hun å fortelle om alle hun kjenner som har barn på hver side i ulike aldre, og hvor bra det ble når de flyttet sammen osv.

Hun snakker om det nesten daglig, og dette er grunnen til at jeg ikke orker å være med henne i fritiden lenger.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Det der hadde ikke jeg giddet. Hadde fortalt at dere får være enige om å være uenige og stoppe diskusjonen med det. Om hun da hadde fortsatt så hadde jeg droppet henne som venninne. 

Anonymkode: 21f33...9cd

• Liker 6
Skrevet

Hadde vært ærlig med henne om hvorfor du unngår henne. Slutter hun ikke da, så er hun kanskje ikke en så god venninne? Har du andre venner du heller kan bruke tid med? 

Anonymkode: 5a51a...784

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde vært ærlig med henne om hvorfor du unngår henne. Slutter hun ikke da, så er hun kanskje ikke en så god venninne? Har du andre venner du heller kan bruke tid med? 

Anonymkode: 5a51a...784

Jeg har det, men hun er den jeg ser daglig på jobb.

.jeg har sagt at jeg synes det er sårende at hun mener vi har et "åpent" forhold siden vi ikke bor under samme tak, men da sier hun at alle hun kjenner som er særboere tar lett på forholdet og roter med andre, fordi man deler ingenting og har ikke ansvar for hverandre.

Ts

Skrevet

Dere gjør alt riktig. Fordi dere tenker på barna før dere selv. Men dette vet du! 

Jeg kan fortelle om mange som har flyttet sammen med barn og hvor det har endt i katastrofe. 

Du må si ifra på en klar og streng måte: Du! Dette har du sagt mange ganger. Jeg vet hva du mener. Jeg er helt uenig og mener vi gjør det som er best for oss…. 

Anonymkode: 31ee9...e8e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere gjør alt riktig. Fordi dere tenker på barna før dere selv. Men dette vet du! 

Du må si ifra på en klar og streng måte: Du! Dette har du sagt mange ganger. Jeg vet hva du mener. Jeg er helt uenig og mener vi gjør det som er best for oss…. 

Anonymkode: 31ee9...e8e

Enig med dette, eller du kan bare si javel, jeg har forstått at du mener det, ja. Så lar du være å diskutere noe om dette med henne. Tror hun vil slutte med det da.

Jeg har brukt det en del ganger når noen hele tidensnakker om det samme, og jeg ikke gidder å snakke eller høre mer om den saken.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle gjerne vært særboer! Da tror jeg romantikken hadde holdt lenger og vi hadde sluppet unna en del av utfordringer knyttet til ekser & dine/mine barn. 

Mitt forslag - ikke diskuter med henne & ikke bli såret. Bare si at du er veldig fornøyd med å være særboere og fortelle kun positive ting fra forholdet i prat med henne (smør gjerne litt ekstra på).  

Anonymkode: f6144...817

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å svare henne forsiktig. Sannsynligvis ville jeg bedt henne holde det lange snyteskaftet sitt unna mitt kjærlighetsliv og heller bedt henne bekymre seg over hvorfor hun selv aldri greier å holde på et mannfolk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er en kvinncel. Hun måtte på storkeklinikken fordi ingen mann har klart å holde ut med henne lenge nok, eller ta henne seriøst nok til å sette barn på henne. Selvfølgelig skal du ikke høre på henne hva som er hva når det gjelder forhold mellom menn og kvinner. Og selvfølgelig vil hun forsøke å sabotere ditt forhold også. 

Anonymkode: a5387...e78

• Liker 3
Skrevet

Avvis alt av initiativ til å snakke om forhold og hva som er «riktig» og ikke. Hvis hun ikke hadde gitt seg da så hadde jeg blitt stygg og påpekt at hun som ikke får til forhold i det hele tatt bare burde holde kjeften sin. 

Anonymkode: ea2ea...32a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...