AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Ved levering i dag morges forteller min sønn høyt og tydelig i garderoben at han kastet opp i natt. Jeg nærmest følte blikkene fra de andre foreldrene borre seg inn i meg. Han hadde absolutt ikke kastet opp! Det har vært mye oppkast og sykdom i barnehagen, så mulig han har blitt påvirket av det. Han hadde et tisseuhell i natt, så kan også være forvirring rundt det. Prøvde selvfølgelig å fortelle det til de ansatte og det virket som de trodde meg. Allikevel sitter jeg her nå og tenker på hva andre tenker om meg. Leser ofte i tråder her inne om barn som "avslører" at de har hatt omgangssyke. Vel, ikke ta alt barna sier for god fisk. 🙈 Anonymkode: ae201...0c3
Sofakona Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Men han kastet ikke opp noe? Hvorfor tror du han sier det?
Macro Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Da kommer de til å henvende seg til de ansatte for å klage sin nød, og så kan de bringe forklaringen din videre👍 Dette skal du ikke tenke mer på😄
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Tja. Spørs hvordan du hadde reagert for min del. «Ja, Kåre, du hadde et tisseuhell i natt, det stemmer». Om du panisk forklarte at han har ikke kastet opp, hadde jeg hatt mine tvil. Anonymkode: f7a46...312 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Noen ganger må man bare tenke at en selv vet sannheten og da får de andre tro hva de vil. Selv opplevde jeg å levere frisk unge i barnehagen som kastet opp under et minutt etter at jeg hadde gått ut døra etter levering. Hun hadde løpt lykkelig rundt hjemme uten noen tegn til å være syk, men det var de fleste tenkte nok sitt om å levere sykt barn i barnehagen. Anonymkode: 73cc1...09b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Skjønner hva du føler! Vi har et barn som er svært plaget med forstoppelse. Hun kaster ofte opp om morgenen. Da er det en gang, og ferdig med det. I perioder er det få ofte at vi rett og slett må gå videre med hverdagen. Hun er i barneskolealder, og jeg pleier å si at hun ikke trenger å si at hun har kastet opp... Men barn elsker jo å "skryte" av at de har opplevd noe spesielt, eller vært syke. Så jeg føler alltid at jeg må sende melding til lærerne i tillegg. Hun kommer 1 time senere på skolen i dag, ja, hun har kastet opp, men av medisinske årsaker, ja, vi er i kontakt med lege ang. dette, men det er ikke smittsomt. Anonymkode: 846ed...389
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Men han kastet ikke opp noe? Hvorfor tror du han sier det? Nei, han har ikke kastet opp noe. Hvorfor han sier det? Aner ikke. Bestevennen kastet opp forrige uke, kanskje min sønn også ville få oppmerksomhet rundt det. Han sier mye rart for tiden, i går sa han at da han var liten så hadde han sett på telefonen sin at bensin kostet 1 krone. Han har også eid en dinosaur da han var liten, i følge han selv. 😅 Anonymkode: ae201...0c3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Haha, min 4-åring går for tida rundt og sier "Nå kaster jeg opp!" og skremmer vettet av folk, de sier så mye rart. Så lenge du forklarer at det ikke har skjedd så vil jeg tro det går fint Anonymkode: c38be...f69 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Men han kastet ikke opp noe? Hvorfor tror du han sier det? Barnet kan ha drømt det kastet opp, i forbindelse med at det våknet ved tisseuhellet. Jeg har også opplevd det som voksen og drømt så realistisk at man ikke helt hvet om det var en drøm eller sannhet. Barn vil jo ikke da nødvendigvis vite hva som da er forskjell eller ikke. Anonymkode: 62bfd...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 For min femåring er all fortid omtrent i går, så hun kunne fint si hun hadde kastet opp i går selv om det var 3 mnd siden. Noen vil sikkert tenke sitt, men det får man jo ikke gjort noe med. Opplevde også at min eldste spydde ned hele gangen da vi akkurat var kommet inn i barnehagen. Han hadde ikke vist noe tegn til dårlig form før det (og ikke etter han hadde spydd heller), men da var det bare å pakke seg ut av barnehagen og bli hjemme 48 timer 😅 så man rår rett og slett ikke over hva som kommet ut av de små munnene, om det er ord som kan misoppfattes eller plutselig spy 😅 Anonymkode: e1e22...a51
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 Sofakona skrev (3 timer siden): Men han kastet ikke opp noe? Hvorfor tror du han sier det? Unger sier mye rart. Anonymkode: 33cc2...e81
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 Ikke tenk mer på det Barnet mitt kom i barnehagen en dag å sa til de ansatte at vi skulle flytte.. Det skulle vi så aldeles ikke😂 Han hadde sagt det med full overbevisning og sagt hvor vi skulle flytte også. Så enig med andre - unger sier så mye rart. Men jeg hadde nok kjent litt på det selv der og da - og syns litt synd på de andre rundt som sikkert fikk litt panikk inni seg🤣 Anonymkode: 9c657...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 Har vært der 🙈 eldste hadde en periode der han sa minst uke tålig at han hadde kasta opp. Kunne fortelle i detalj! Dette holdt på hvertfall et halvt år etter at han faktisk kasta opp. nå de siste ukene har yngste stadig sagt at hun har kasta opp, selv om det ikke har skjedd siden november, men går mye i bhg og eldste har vært syk. Anonymkode: 644b9...d6b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tja. Spørs hvordan du hadde reagert for min del. «Ja, Kåre, du hadde et tisseuhell i natt, det stemmer». Om du panisk forklarte at han har ikke kastet opp, hadde jeg hatt mine tvil. Anonymkode: f7a46...312 Hvorfor skal man brette ut om tisseuhell til andre foreldre? Ene barnet mitt hadde dødd av flauhet hvis jeg fortalte det høylytt i garderoben, og tilliten hadde fått seg en knekk. Hvorfor fortelle noe så sårbart bare for å redde sin egen rygg? jeg ville nok bare sagt «nei, det har du vel ikke, hvorfor sier det?» med et smil og ristet litt oppgitt på hodet til de andre foreldrene. Unger sier mye rart. Anonymkode: b2357...efd 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal man brette ut om tisseuhell til andre foreldre? Ene barnet mitt hadde dødd av flauhet hvis jeg fortalte det høylytt i garderoben, og tilliten hadde fått seg en knekk. Hvorfor fortelle noe så sårbart bare for å redde sin egen rygg? jeg ville nok bare sagt «nei, det har du vel ikke, hvorfor sier det?» med et smil og ristet litt oppgitt på hodet til de andre foreldrene. Unger sier mye rart. Anonymkode: b2357...efd Oi. Jeg husker da mine foreldre ristet på hodet oppgitt til andre hvis jeg sa noe dumt. Sitter brent inni minnet som voksen. Barna får det med seg. Det gjorde at jeg opplevde meg selv som mindreverdig og dum. Og det ble en ond sirkel, for jo mer stressa og nervøs jeg ble over at foreldrene mine skulle reagere slik, jo lettere hadde jeg for å si dumme ting på nytt. Anonymkode: 4ced4...2fd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Oi. Jeg husker da mine foreldre ristet på hodet oppgitt til andre hvis jeg sa noe dumt. Sitter brent inni minnet som voksen. Barna får det med seg. Det gjorde at jeg opplevde meg selv som mindreverdig og dum. Og det ble en ond sirkel, for jo mer stressa og nervøs jeg ble over at foreldrene mine skulle reagere slik, jo lettere hadde jeg for å si dumme ting på nytt. Anonymkode: 4ced4...2fd Høres ut som dette er noe du opplevde ofte, og at det ble gjort på en veldig negativ måte. Klart det ikke er et godt minne. Anonymkode: b2357...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå