AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Jeg har en veldig god venninne av meg som ble mor for ca 1 måned si, jeg er veldig glad for hennes vegne da hun ønsket seg baby. Men jeg er litt lei allerede av ammetåka hennes uansett om jeg ikke har møtt babyen enda😂 Jeg tror hun har gått veeeeeldig dypt inn i ammetåka da vert snap handler bare om babyen. Nå er jo det noe annet om hun legger det på my story. Men jeg får til og med bilde og video at hu. Ammer, helt ut av det blå. For noen dager siden sendte hun video at det er så morsomt å se hvordan «han lille prøver å finne nippelen!» og ja viser hele brystvorten i video at babyen prøver å finne den😅 går det bra tenker jeg? Hvorfor må jeg få slike video og bilder? Og unødvendig informasjon om baby som bæsjet alle klærne sine? Er ammetåka virkelig så gale? Hvorfor kan ikke dem holde slikt for seg selv? Hvor spennendes er det egentlig for andre at babyen din spiser eller sover eller bæsjet over alle klærne? Tenker jeg da.. Håper hun kommer tilbake til seg selv. Anonymkode: ea213...bd8 1 1
Pudderrosa Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 det har gått én mnd...vær litt raus og gi henne litt tid Dette er jo ca det eneste som skjer i livet hennes akkurat nå. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 8 minutter siden, Pudderrosa said: det har gått én mnd...vær litt raus og gi henne litt tid Dette er jo ca det eneste som skjer i livet hennes akkurat nå. Å dele brystvorter og bæsjebleier tenker jeg man kan klare å holde seg unna, selv i ammetåka. Jeg er enig man kan være raus, men så spennende er det ikke. Jeg syns det er koselig å få babybilder dog, og fra hverdagen. Min erfaring er ofte at de som snapper mye og skal hele tiden dele, er ofte de som mistrives. Hva med å spørre om å møtes? Høre hvordan det går? Anonymkode: 8feac...aea 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Grøsssss! Jeg er gravid! Håper ikke jeg havner der 🙈 Har heldigvis ikke Snap. Det ser jeg jo at jeg må fortsette med. Kanskje slette alt av sosiale apper sånn når det nærmer seg fødsel 😅 At mødre aldri slutter å sende bilder av babyene sine, til det punkt at det blir totalt uinteressant, og eviglange videoer av babyer som gjør ingenting, er jo en kjensgjerning. Men dette her tar kaka!! Håper for din skyld at det går seg til. Du får la være å svare for ofte. Kanskje tar hun hintet. Anonymkode: 0e6dc...a60 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Det kan fort ta ett år. Å være fokusert på baby er veldig normalt som nybakt mor. Det er kun baby som står i hodet på de fleste det første året. Det er det de er opptatt av 100 % av tiden, for de bruker stort sett den tiden på baby. Ammetåka er mer at du glemmer ting. Feks; Jeg ammet, og hadde en to-åring som sprang rundt. Så ringte det på døra, og jeg måtte reise meg og med babyen på armen åpne døra, og der stod det en forskrekket dørselger. Jeg ville ikke ha noe og lurte på hvorfor han virket så forskrekket. Da så jeg nedover meg selv og så at den ene puppen hang ute... Det er mer ammetåka, slik jeg ser det. Man er ikke heeelt med. Anonymkode: 6956e...bc5 3
Daria Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Eldste til venninnen min er 8 og hun kommuniserer fortsatt primært i form av snaper av ungene, så for noen blir tilstanden permanent... 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grøsssss! Jeg er gravid! Håper ikke jeg havner der 🙈 Har heldigvis ikke Snap. Det ser jeg jo at jeg må fortsette med. Kanskje slette alt av sosiale apper sånn når det nærmer seg fødsel 😅 At mødre aldri slutter å sende bilder av babyene sine, til det punkt at det blir totalt uinteressant, og eviglange videoer av babyer som gjør ingenting, er jo en kjensgjerning. Men dette her tar kaka!! Håper for din skyld at det går seg til. Du får la være å svare for ofte. Kanskje tar hun hintet. Anonymkode: 0e6dc...a60 Jeg har sluttet å svare på disse bildene og video hun sender av slikt. Hva skal jeg liksom svare? noe er å sende bilde av baby ny og ne, men ver dag og gjør samme ting sove, spise og bæsje er jo helt uinteressant for alle andre en egne foreldre. jeg kjenner jo andre som har barn og aldri snakk om noe slik hun driver med. Anonymkode: ea213...bd8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Synes du høres ut som en dårlig venn. Min sønn er 1,5 og 98% av snuppene jeg sender omhandler fremdeles han. Venninnen din har fått et nytt liv nå, fokuset hennes kommer til å være på babyen i lang tid fremover. Du får evt sende henne en liste over temaer/situasjoner det er ok at hun sender snap fra. Eller slette henne. Anonymkode: de3e5...f07 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du høres ut som en dårlig venn. Min sønn er 1,5 og 98% av snuppene jeg sender omhandler fremdeles han. Venninnen din har fått et nytt liv nå, fokuset hennes kommer til å være på babyen i lang tid fremover. Du får evt sende henne en liste over temaer/situasjoner det er ok at hun sender snap fra. Eller slette henne. Anonymkode: de3e5...f07 Ja jeg er en dårlig venn fordi jeg ikke er interessert i baby snakk og bæsj og brystene til min venninne.. Kan man ikke være egen person fordi man har fått barn? Anonymkode: ea213...bd8 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 Det der er da ikke ammetåke? Ammetåke forbinder jeg med glemsomhet og forvirring. For eksempel da jeg la telefonen i kjøleskapet, bilnøkkelen i fryseren, eller appelsinene i tørketrommelen (ikke alt på en gang), det forbinder jeg med ammetåke. Ikke at man sender snapper i hytt og pine. Anonymkode: b97b0...eb0 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der er da ikke ammetåke? Ammetåke forbinder jeg med glemsomhet og forvirring. For eksempel da jeg la telefonen i kjøleskapet, bilnøkkelen i fryseren, eller appelsinene i tørketrommelen (ikke alt på en gang), det forbinder jeg med ammetåke. Ikke at man sender snapper i hytt og pine. Anonymkode: b97b0...eb0 Jeg glemte å svare på spørsmålet, hos meg varte ammetåken i rundt et halvt år begge gangene Anonymkode: b97b0...eb0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du høres ut som en dårlig venn. Min sønn er 1,5 og 98% av snuppene jeg sender omhandler fremdeles han. Venninnen din har fått et nytt liv nå, fokuset hennes kommer til å være på babyen i lang tid fremover. Du får evt sende henne en liste over temaer/situasjoner det er ok at hun sender snap fra. Eller slette henne. Anonymkode: de3e5...f07 Ikke ts, men; hvis 98% av snappene dine handler om barnet ditt, så skal du kanskje ta deg en titt i speilet før du slenger ut sånne kommentarer. Venninnene dine er venn med DEG, ikke sønnen din. Et bilde i ny og ne er hyggelig, men det må jo gå an å ta inn over seg at ikke alle synes at babyen sine bæsjebleier er like interessante som du syns selv. Husk også på at for alle andre er barnet ditt et helt vanlig barn, og ikke interessant til det punktet at det er det eneste de ønsker å høre om fra deg. Vennskap går to veier. Anonymkode: 0e6dc...a60 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes du høres ut som en dårlig venn. Min sønn er 1,5 og 98% av snuppene jeg sender omhandler fremdeles han. Venninnen din har fått et nytt liv nå, fokuset hennes kommer til å være på babyen i lang tid fremover. Du får evt sende henne en liste over temaer/situasjoner det er ok at hun sender snap fra. Eller slette henne. Anonymkode: de3e5...f07 Høres mer ut som det er du selv som er en dårlig venn om du mener dette er ok å sende til folk. At en blir litt forandret med en gang en blir mor er nå en ting, men en trenger jo ikke oppføre seg som at lyset er slukket og ingen er hjemme av den grunn. Viss en mister all sosial intelligens når en får barn er det på tide å ta seg sammen! Anonymkode: 7ee2a...10d 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har sluttet å svare på disse bildene og video hun sender av slikt. Hva skal jeg liksom svare? noe er å sende bilde av baby ny og ne, men ver dag og gjør samme ting sove, spise og bæsje er jo helt uinteressant for alle andre en egne foreldre. jeg kjenner jo andre som har barn og aldri snakk om noe slik hun driver med. Anonymkode: ea213...bd8 Nei, hva skal man svare? Jeg har enkelte venninner som har mistet seg selv etter at de fikk barn (sender riktignok ikke bilder av kaliberet du beskriver, men det er virkelig non-stop bilder og videoer av babyer som gjør ingenting spennende). I starten svarte jeg gjerne litt generisk "så søtt" og "blidfis" osv. Men det var mye mer effektivt å i alle fall svare sjeldnere. Ulempen er når det har vært stille en stund, og man sender en "hvordan går det?"-melding, blir det oppfattet som en invitasjon til å fortsette å sende bilder av babyen, heller enn å svare hvordan det går med mor. Vanskelig det der 😔. Anonymkode: 0e6dc...a60
Ebbeliten Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 Man mister ikke seg selv når man blir mamma. Man utvikles. Dere vokser fra hverandre om du allerede nå syns hun er kjedelig. 🤭
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, hva skal man svare? Jeg har enkelte venninner som har mistet seg selv etter at de fikk barn (sender riktignok ikke bilder av kaliberet du beskriver, men det er virkelig non-stop bilder og videoer av babyer som gjør ingenting spennende). I starten svarte jeg gjerne litt generisk "så søtt" og "blidfis" osv. Men det var mye mer effektivt å i alle fall svare sjeldnere. Ulempen er når det har vært stille en stund, og man sender en "hvordan går det?"-melding, blir det oppfattet som en invitasjon til å fortsette å sende bilder av babyen, heller enn å svare hvordan det går med mor. Vanskelig det der 😔. Anonymkode: 0e6dc...a60 Uff ja Hun var så kjekk før babyen ble født, nå føles det som jeg mister min venninne da alt og prat skal handle om babyen.. jo jeg er glad hun er lykkelig med sin lille baby men, HUN er venninna mi ikke babyen hennes.. jeg kunne ikke brydd meg mindre om baby eller baby prat. Uff det var litt stygt sagt.. men sant. Jeg svarte også med slikt i begynnelsen men merker at det bare gjør det verre så har sluttet og svare så mye. Ja jeg skjønner at det å få baby kan være utrolig krevende og at baby blir deres hele verden men det må da gå ann å snakke om noe annet? er jo utrolig kjedelig med disse snappene av baby som bare gjør vanlige baby ting Anonymkode: ea213...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 Ebbeliten skrev (5 minutter siden): Man mister ikke seg selv når man blir mamma. Man utvikles. Dere vokser fra hverandre om du allerede nå syns hun er kjedelig. 🤭 Åja ser? Jeg har andre venner med barn og de klarer i det minste å snakke om andre ting. Anonymkode: ea213...bd8 1
Ebbeliten Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja ser? Jeg har andre venner med barn og de klarer i det minste å snakke om andre ting. Anonymkode: ea213...bd8 Hva har andre venner med saken å gjøre? Handler det om henne eller dem? Jeg har venner som har tatt høyere utdannelse. Og venner som ikke har fullført videregående. Folk er ulike. Én måned etter fødsel er ikke en gang ute av barseltiden. Her må du ta deg sammen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 Ebbeliten skrev (32 minutter siden): Hva har andre venner med saken å gjøre? Handler det om henne eller dem? Jeg har venner som har tatt høyere utdannelse. Og venner som ikke har fullført videregående. Folk er ulike. Én måned etter fødsel er ikke en gang ute av barseltiden. Her må du ta deg sammen. Heller mødre som spammer andre om barnet sitt bør ta seg sammen. Egne barn er ikke andres verden Anonymkode: ea213...bd8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 13.04): Det kan fort ta ett år. Å være fokusert på baby er veldig normalt som nybakt mor. Det er kun baby som står i hodet på de fleste det første året. Det er det de er opptatt av 100 % av tiden, for de bruker stort sett den tiden på baby. Ammetåka er mer at du glemmer ting. Feks; Jeg ammet, og hadde en to-åring som sprang rundt. Så ringte det på døra, og jeg måtte reise meg og med babyen på armen åpne døra, og der stod det en forskrekket dørselger. Jeg ville ikke ha noe og lurte på hvorfor han virket så forskrekket. Da så jeg nedover meg selv og så at den ene puppen hang ute... Det er mer ammetåka, slik jeg ser det. Man er ikke heeelt med. Anonymkode: 6956e...bc5 Åja nei da kan jeg ha forvekslet det, men hun er iallfall heelt oppslukt av ungen sin og er i egen boble. Sykt kjedelig Anonymkode: ea213...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå