Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #21 Skrevet 31. januar 2006 Av og til (ganske ofte, faktisk) føles det nesten som om jeg er den eneste her i verden som IKKE syns det er gøy å gå på byen og drikke meg full i helgene ! Jeg drikker svært lite og sjelden, hovedsaklig fordi jeg ikke liker hverken lukt eller smak av alkohol. Jeg syns overhodet ikke det er morsomt å være på byen mens "alle" andre er fulle. men ja, det er festlig med 2,5 i promille ! Tenk om det hadde vært flere som ikke er så glade i å reise ut på byen og drikke seg sanseløs, og ikke holdt på med det evige maset - som om å gå på byen er den ultimate formen for helgehygge. Jeg liker faktisk best å treffe mine venner i edru tilstand, men ikke alle ser ut til å dele den oppfatningen når det kommer til helgeaktiviteter.... Så, er jeg alene om å delvis mislike denne formen for sosialisering ? ← Du er ikke helt alene . jeg drikker både øl vin og sprit . men jeg kan gått lavære å drikke et og to år før jeg plusselig tar meg en øl eller to dette med fylla er oppskrytt . man har det ikke mere artig enn man vil det selv
Gjest Jalileh Skrevet 31. januar 2006 #22 Skrevet 31. januar 2006 Gidder ikke å bli dårlig hver eneste helg hvis jeg kan unngå det. ← Samme her. Skjønner ikke hvorfor. Så det er nok mye pga det også at jeg ikke går ut hver helg.
Shagya Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #23 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Her var det jo forbausende mange som deler min oppfatning, hyggelig å se at det er flere som ikke syns grøftefylla er den ultimate formen for hygge. :smile: Jeg har for all del ingenting imot at folk tar seg noen glass, men det er den fylla som noen så virkelig går inn for fordi de må bli fullest mulig, som jeg har fått ganske langt opp i vrangstrupa. Og, også det at når jeg har forklart de det gjelder at jeg drikker lite p.g.a at jeg hverken liker lukt eller smak av alkohol, og ikke syns fulle folk er noe morsomme når jeg er edru selv, fortsatt så maser de om jeg skal være med ut på byen. Jeg pleier å si nei fordi jeg vet av erfaring at jeg kommer til å sitte der og kjede meg. Det er sikkert hyggelig ment, men når man har sagt det ørten ganger, da blir man lei maset.Det virker ikke som om alle faktisk hører etter. Jeg liker at de jeg snakker med faktisk husker hva vi snakket om dagen etter, værre er det jo ikke. Endret 31. januar 2006 av Shagya
Gjest Betty Boop Skrevet 31. januar 2006 #24 Skrevet 31. januar 2006 Har aldri vært noen partyløve og rører ikke alkohol hvert år. Har lav toleransegrense når det gjelder det siste og trodde faktisk at det bare var meg. Et glass vin kan være nok til at magen tipser om at det var en dårlig ide. For noen år tilbake lot jeg en venninne lure meg ut på byen. Jeg forlot utestedet etter et kvarter. Støynivået lå langt over smerteterskelen for meg. Hva er poenget med å gå ut med venner dersom man må ta med seg penn og papir for å kommunisere? Pluss en pakke paracet.
Sheba Skrevet 31. januar 2006 #25 Skrevet 31. januar 2006 Jeg er vel partyløve jeg da - eller publøve, passer vel kanskje bedre. Finnes ikke noe hyggeligere enn å sitte rundt stambordet sammen med gode venner, drikke øl og prate om alt mellom himmel og jord. Og jeg liker det så godt at jeg vanligvis gjør det en gang i uka. Og det selv om jeg er 38 år...heldigvis er våre venner akkurat som oss, er nok noe i det at like barn leker best
jordbæret Skrevet 31. januar 2006 #26 Skrevet 31. januar 2006 Jeg er ikke avholds, og drikker når jeg føler for det. men jeg hater virkelig å gå på byen. kan ha en sammenheng med at jeg er 19 1/2 og aldri kommer inn på noen morsomme plasser amt at jeg i tillegg boikotter falsk leg (ettersom yrket jeg sikter mot krever plettfritt vandel og jeg generelt er i mot det). Syns det er mye mer koselig å se på film, gå på cafe, skøyter, bowling.. you name it! det gir meg så mye mer energi og livsglede.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #27 Skrevet 31. januar 2006 X-partløve her og. Nå er jeg bare ute en gang i uka.
Sheba Skrevet 31. januar 2006 #28 Skrevet 31. januar 2006 X-partløve her og. Nå er jeg bare ute en gang i uka. ← Da er vi to
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #29 Skrevet 31. januar 2006 Da er vi to ← Av og til to ganger, da. Men sjeldent tre! Selv om det kan hende...
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #30 Skrevet 31. januar 2006 nei,jeg er ingen partyløve!har rusmisbrukere i min familie,så for 2 år siden(på nyttårsaften),tok jeg et standpunkt om at jeg skulle bli avholds!(og det er vel det eneste nyttårsforsettet jeg har holdt) det som er litt rart er hvis jeg møter andre på fest og jeg forteller at jeg er avholds,så sier de :Åååå,så heldig du er som ikke drikker.de som ikke sier dette,sier noe sånt som:Ååååå,stakkers deg som ikke drikker,he,he.
aline Skrevet 31. januar 2006 #31 Skrevet 31. januar 2006 jeg er også en x-partyløve. før var jeg gjerne ute på byen både fredag og lørdag hver helg, forspill, ut på pub, disko, nachspill. flørting, dansing og deilige menn. nå kan jeg ikke fordra å være brisen engang, tåler ikke lenger rødvin (som jeg elsker, så jeg hater å ikke tåler det), og kan kose meg med en øl selv om det stort sett bare blir en. jeg er 31, singel, synes også flørting er gøy, dansing er kult og menn er deilige, men jeg ser ikke behovet for å gå på byen og drekka meg full for å gjøre verken det eller ha det gøy med venninder. men nå er jeg i ett dansemiljø som er litt annerledes også da, som passer meg udmerket. det er lite fyll, men fremdeles flørting dansing, venninder som koser seg sammen, og deilige mannfolk (selv om det godt kunne vært flere) så neida, du er ikke alene. jeg sitter helt fint alene hjemme på en lørdagskveld til og med, og synes ikke det er fælt i det hele tatt. men av og til savner jeg å synes det er gøy å drekka, men har innsett at jeg ikke synes det er gøy lenger, så da lar jeg det være.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 31. januar 2006 #32 Skrevet 31. januar 2006 Heldigvis er folk forskjellige. Måten JEG slapper av/kobler av på er å sitte på en pub med gode venner og la praten flyte over ølglassene. ← Signerer på denne. Og så vil jeg understreke at det er forskjeller på å gå ut og gå ut. Jeg misliker sterkt å gå på nattklubber og dansesteder, for jeg er en person som går ut for å ta et par øl og prate med gode venner. Dette får jeg aldri muligheten til på en støyete nattklubb. Jeg har i perioder gått mye ut - 1-2 ganger hver helg - men nattklubber er noe jeg sjeldent har vært på. I samme slengen kan jeg si at å drikke seg overstadig har aldri vært noe jeg har likt (selv om uhell selvsagt har skjedd), og jeg liekr best å trekke ut få øl over lenger tid og gå hjem før nachspieltid.
Diktern Skrevet 31. januar 2006 #33 Skrevet 31. januar 2006 Går aldri ut på sånn bråkete dansestder. Før det første liker jeg ikke å danse, og for det andre hater jeg høy musikk, bråk og å måtte rope for å si noe til folk som sitter rett ved siden av meg. Dessuten takler jeg store menneskemngder dårlig. Så nei, ut på byen er ikke noe for meg. Jeg kan godt drikke litt alkohol sammen med noen venner, men det må gå noenlunde rolig for seg.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #34 Skrevet 31. januar 2006 Her var det en del kristne, kjedelige tregiser med barndomstraumer med alkoholiserte foreldre og derfor er overmåteholdne i dag selv.
Anglofil Skrevet 31. januar 2006 #35 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Her var det en del kristne, kjedelige tregiser med barndomstraumer med alkoholiserte foreldre og derfor er overmåteholdne i dag selv. ← Ja, det må jo være slik det er! For det går jo ikke ann å ikke like alkohol.(..) Og vi er i tillegg kjempe kjedelige. Og man må være kristen for å ikke drikke alkohol selvsagt. Mvh Yvonne Endret 31. januar 2006 av yvonne
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2006 #36 Skrevet 31. januar 2006 Nei, du er ikke alene. Jeg føler det på akkurat samme måte. Jeg liker best å treffe mine venninner edrue på kafe eller hjemme hos dem. Synes det er gørr kjedelig på diskotek . Det kan være koselig på pub en gang i blandt, men jeg foretrekker helt klart å være edru i møte med venner.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #37 Skrevet 31. januar 2006 Hver sin smak. Jeg foretrekker helst å ha drukket en flaske rødvin hver gang jeg treffer mine venner torsdager og fredager. Går vi ut blir det ennå mer, drinker, Gin og vin
aline Skrevet 31. januar 2006 #38 Skrevet 31. januar 2006 Hver sin smak. Jeg foretrekker helst å ha drukket en flaske rødvin hver gang jeg treffer mine venner torsdager og fredager. Går vi ut blir det ennå mer, drinker, Gin og vin ← ikke fordi jeg har noe problem med at folk drikker, men det høres trist ut at man må drikke før man møter venner...
Gjest Jalileh Skrevet 31. januar 2006 #39 Skrevet 31. januar 2006 ikke fordi jeg har noe problem med at folk drikker, men det høres trist ut at man må drikke før man møter venner... ←
Shagya Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #40 Skrevet 1. februar 2006 Her var det en del kristne, kjedelige tregiser med barndomstraumer med alkoholiserte foreldre og derfor er overmåteholdne i dag selv. ← Den kommentaren har jeg ventet på. Du har tydeligvis ikke lest tråden og svarene skikkelig. Kanskje ikke i det hele tatt, om du tenker etter. Jaja, deg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå