Gå til innhold

Tusen takk til deg som ga oss omgangssyke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at du er sint... omgsyke er herk..

Men om du skal ha operasjon du ikke kan bli syk for burde ta eventuelt tatt barn ut av barnehagen eller isolerer deg helt.

Du kan faktisk få omgangsyken å gå på matbutikken også..bussen etc..

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det spydde en gang kl 09, og kom i barnehagen 09 mandag? Hvordan vet du eksakt tidspunkt? 

Anonymkode: 83e85...3d6

Ungen begynte å spy lørdag ettermiddag i besøk, det har jeg allerede skrevet flere ganger.

Anonymkode: 78c80...4a4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Barn blir ofte syke. Skjønner det er slitsomt, men ikke bruk tiden på hat😊

Anonymkode: ce6cd...817

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk til deg som sendte ungen din i barnehagen i går med omgangssyke! Tusen takk for at din lille prinsesse spredte sine bakterier rundt. Tusen takk for at vi har den glede av å ha et spysykt barn her hjemme nå. 

Værsågod ❤️ 

Vi er tilhenger av at "alle skal med" og "alle skal få" serru!

Anonymkode: 46475...b79

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barn blir ofte syke. Skjønner det er slitsomt, men ikke bruk tiden på hat😊

Anonymkode: ce6cd...817

Det er sant. Hatet har gått over nå, hjalp å få ut irritasjonen her 😅❤️

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er sant. Hatet har gått over nå, hjalp å få ut irritasjonen her 😅❤️

Håper operasjonen går bra :) 

Skrevet

Vanligvis tar det 2-3 dager fra smitte til man blir syk av omgangssyke. Å bli smittet, og deretter bli syk, er ikke det samme. Det kan selvsagt ta kortere og lenger tid av erfaring, men jeg ville ikke brukt energi på å være sur. Det er en del av å gå i barnehage. Du får klage til de ansatte. 

Hva hjelper det å klage til ansatte?

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ihvertfall ikke få dager før operasjon. Jeg har nå isolert meg.

Hvis det er noe viktig som en operasjon så er det vanlig at man isolerer seg eller familien i uken før. Alle vet at det er mye sykdom rundt. 

Spørsmålet mitt er egentlig: er dere syke? Eller tror du bare at dere kommer til å bli?

Og for å ha det på det rene, jeg er absolutt enig i at man skal holde seg til gjeldende regel som er på 48 timer fra SISTE symptom.

Anonymkode: 04609...683

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Værsågod ❤️ 

Vi er tilhenger av at "alle skal med" og "alle skal få" serru!

Anonymkode: 46475...b79

:ler:

Du får ta det som det er, ts. Unger blir syke. 

Jeg, for min del reagerer mer på tonen fin. En unge har smittet ditt barn. Og på toppen av alt skal du sende prinsen din i barnehave for smitte flere?

Du har tydeligvis barn, men er du voksen nok til å ha det? Det undres jeg virkelig på. 

• Liker 8
Skrevet

Enig. Det er for ille med denne villsmitten med omgangssyke og alle som forårsaker smittespredning. Hvis noen får en smittsom sykdom er det jo ikke tilfeldig, det er noen andre som er skyldige i å ha spredd smitten ved ikke å følge retningslinjer. Hvis bare alle fulgte statens retningslinjer ville det ikke eksistere omgangssyke, influensa, forkjølelse, øyekatarr eller liknende. 

Her må staten/kommunen gjøre noe. Det bør innføres 4 dagers karantene for husstandsmedlemmer av barn med oppkast, og man må teste seg ut av karantene ved å levere avføringsprøve til kommunal teststasjon. Det bør lages en app for oppkastpass som alle må installere på telefonen sin. Hvis et barn kaster opp i barnehagen, rapporterer personellet det så alle i familien automatisk får rødt oppkastpass, og først får endret det til grønt etter godkjent test. Så installerer man skannere i barnehagen så bare personer med grønt oppkastpass slipper inn.

Anonymkode: 1a415...298

• Liker 4
Skrevet

Bare hyggelig.

Anonymkode: 913ce...705

Skrevet

Ihvertfall ikke få dager før operasjon. Jeg har nå isolert meg.

Det er for sent å isolere deg nå som sønnen din mest sannsynlig har smittet deg. Les deg gjerne opp på inkubasjonstid.

Anonymkode: 44222...92c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er for sent å isolere deg nå som sønnen din mest sannsynlig har smittet deg. Les deg gjerne opp på inkubasjonstid.

Anonymkode: 44222...92c

Det trenger ikke bety. Vi har ikke alltid smittet hverandre i hjemmet selv om en har omgangsyke. Til og med når vi har vært veldig nærme og kysset på barnet før det bryter ut. 

Skrevet

Og hvem ble jenta smitta av? Oppkast lørdag, da kan de i barnehage mandag. 
Husk! På barneskolen opp til arbeidslivet gjelder ikke 48 timers regelen, da skal man møte når man føler seg bra. 
du får holde deg innendørs. Ikke dra på butikken eller se folk på 2 døgn så du ikke smitter andre 

Anonymkode: 783c6...3bd

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk til deg som sendte ungen din i barnehagen i går med omgangssyke! Tusen takk for at din lille prinsesse spredte sine bakterier rundt. Tusen takk for at vi har den glede av å ha et spysykt barn her hjemme nå. 

En unge hadde visstnok spydd som bare det under et besøk på lørdag ettermiddag. Denne ungen så jeg i barnehagen i går, og i dag er min sønn smittet. Føler et oppriktig hat mot de foreldrene akkurat nå.

Herregud🙈😅

Slik er livet. Barnet din kan like så godt bli smittet av å gå på Rema 1000 og ta på noe en syk person har tatt på. En barnehage er som en smitte institusjon. Velkommen etter.

Anonymkode: a42e4...a4e

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvem ble jenta smitta av? Oppkast lørdag, da kan de i barnehage mandag. 
Husk! På barneskolen opp til arbeidslivet gjelder ikke 48 timers regelen, da skal man møte når man føler seg bra. 
du får holde deg innendørs. Ikke dra på butikken eller se folk på 2 døgn så du ikke smitter andre 

Anonymkode: 783c6...3bd

I hvilket univers lever du? Har du en dag mer enn oss andre i uka?

48t fra lørdag ettermiddag er mandags ettermiddag. Det vil si at man IKKE kan gå i bhg på mandag. 

Anonymkode: 9d139...db7

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Les deg opp på inkubasjonstid, man er smittsom FØR man begynner å spy. Ungen din er smittet av noen andre. Og rakk sannsynligvis å smitte en hel haug med andre unger da du sendte han i barnehagen i går...

https://www.vitusapotek.no/sykdom-og-plager/mage-og-tarm/omgangssyke/a/A3712

Anonymkode: 1b9f3...5cd

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men da var sannsynligvis ikke barnet smittsomt lenger på mandag. Kan dere ingenting om inkubasjonstid?

Anonymkode: 1b9f3...5cd

Kanskje du skal lese deg opp selv? Ja, man kan være smittsom før man begynner å spy, men man er også vanligvis smittsom minst 72 timer etter siste oppkast. Faktisk kan man være smittsom i noen uker etterpå også.

Anonymkode: 58c75...41c

• Nyttig 2
Skrevet

Å buhu.. Har to barn i barnehage og sykdommene kommer som perler på en snor. Det følger med , dessuten smitter de fleste sykdommer i barnehagen før symptomene viser seg, då det er helt umulig å unngå smitte fullstendig. 

Anonymkode: 0f65e...031

• Liker 2
Skrevet

Er det mulig å være så dum? Jakte på syndebukk fordi barnet ditt ble sykt? Drive og sladre med andre foreldre og konkludere med hvem som har smittet.. håpe nesten du får en kule selv.

Anonymkode: b9235...2cf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En unge hadde visstnok spydd som bare det under et besøk på lørdag ettermiddag. Denne ungen så jeg i barnehagen i går, og i dag er min sønn smittet. Føler et oppriktig hat mot de foreldrene akkurat nå.

Da har du luksusproblemer hvis du føler hat mot foreldrene til et barn du mistenker har smittet barnet ditt med en kortvarig sykdom som omgangssyke. Det er ikke akkurat hiv, heller.

• Liker 4
Skrevet

Helt enig ts. Ser på svarene du får at de fleste driter i smitte og 48 timersregel. Det er visst ingen sak å ha omgangssyke. 

Hadde folk brydd seg en dag lenger, så hadde vi alle sluppet disse smittebølgene. 

Takk til alle som alltid skal ødelegge for alle andre, bare fordi du selv syns det er så jævlig enkelt at hele familien sitter over do med omgangssyke.

Anonymkode: 3f416...768

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...