Gå til innhold

Tusen takk til deg som ga oss omgangssyke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk til deg som sendte ungen din i barnehagen i går med omgangssyke! Tusen takk for at din lille prinsesse spredte sine bakterier rundt. Tusen takk for at vi har den glede av å ha et spysykt barn her hjemme nå. 

En unge hadde visstnok spydd som bare det under et besøk på lørdag ettermiddag. Denne ungen så jeg i barnehagen i går, og i dag er min sønn smittet. Føler et oppriktig hat mot de foreldrene akkurat nå.

Anonymkode: 78c80...4a4

• Liker 17
  • Hjerte 8
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ro dæ ned. 

Det går over. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet

Skjønner at du er forbanna! Synes godt du kan sende en treffende kommentar i retning foreldrene neste gang du ser de. Kanskje de forhåpentligvis skammer seg og lærer til neste gang!

HATER foreldre som med viten og vilje sprer det f’enskapet der rundt!!

Anonymkode: 7a3b7...d43

• Liker 11
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror du ikke barnet ditt er smittet av noe annet? Inkubasjonstiden er jo ikke timer. 

Anonymkode: 83e85...3d6

Jo, det kan selvfølgelig ha vært noen andre enn denne jenten. Men noen fra barnehagen må det være. Inkubasjonstiden er 12-48 timer. 

• Liker 5
Skrevet
Ebbeliten skrev (5 minutter siden):

Ro dæ ned. 

Det går over. 

Det passer så hinsides dårlig å få det i hus akkurat nå. Det er uansett utfattelig dumt å sende syke barn i barnehagen bevisst.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det passer så hinsides dårlig å få det i hus akkurat nå. Det er uansett utfattelig dumt å sende syke barn i barnehagen bevisst.

Det passer svært sjeldent med sykdom. Dere blir nok bra igjen.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, det kan selvfølgelig ha vært noen andre enn denne jenten. Men noen fra barnehagen må det være. Inkubasjonstiden er 12-48 timer. 

Vanligvis tar det 2-3 dager fra smitte til man blir syk av omgangssyke. Å bli smittet, og deretter bli syk, er ikke det samme. Det kan selvsagt ta kortere og lenger tid av erfaring, men jeg ville ikke brukt energi på å være sur. Det er en del av å gå i barnehage. Du får klage til de ansatte. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og når passer det med sykdom? :) 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Pust, sett på en film og ta vare på sønnen din nå 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tilpass deg.

Anonymkode: c5e14...0f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og når passer det med sykdom? :) 

Ihvertfall ikke få dager før operasjon. Jeg har nå isolert meg.

• Hjerte 8
Skrevet

Jeg er helt for å klage på foreldre som sender barna sine syke i barnehagen. Men det får være grenser på hvor «pekefinger» man skal være. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ihvertfall ikke få dager før operasjon. Jeg har nå isolert meg.

Dere kunne jo blitt syke av noe annet. Om det var megaviktig å forholde seg frisk, kunne dere tatt barnet/barna ut av barnehage og skole. Å leve i samfunnet = potensiale for sykdom. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tusen takk til deg som sendte ungen din i barnehagen i går med omgangssyke! Tusen takk for at din lille prinsesse spredte sine bakterier rundt. Tusen takk for at vi har den glede av å ha et spysykt barn her hjemme nå. 

En unge hadde visstnok spydd som bare det under et besøk på lørdag ettermiddag. Denne ungen så jeg i barnehagen i går, og i dag er min sønn smittet. Føler et oppriktig hat mot de foreldrene akkurat nå.

Tusen takk for det dine unger har smittet videre en eller annen gang.

Anonymkode: 20aa1...b9d

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er helt for å klage på foreldre som sender barna sine syke i barnehagen. Men det får være grenser på hvor «pekefinger» man skal være. 

Men da sender vi han i barnehagen i morgen. Å bli syk er jo bare en del av det å gå i barnehage.

• Nyttig 3
Skrevet

Vær så god, i morgen blir det en hel avdeling som får det. Sender vår sønn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje pittelitt forskjell på å gjøre noe bevisst enn ved et uhell? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan vet du at dem ble sendt dit med omgansyke? Det kommer plutselig ut av det blå. Mange som blir syke i løpet av dagen. Nå må man roe seg ned litt, neste gang kan det være dere som står der. Slutt om anta så raskt. Sykdom skjer og tiden er inne. Men gå rundt og skule og anta det var disse barna og foreldrenes skyld, så bør du ha skikkelig bevis.

Anonymkode: b73ae...efe

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...