Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Sikkert søkt over 50 jobber i januar. Avslag, avslag og avslag.

Har ikke fullført utdanning og ymse erfaring. (Gått to år på medisin, men er vel snart 4 år siden jeg droppa ut).

Går på AAP (aldri vært sykemeldt, men nav mente det var riktig ytelse). Vil jo helst ha en jobb, da det er vanskelig å få det til å gå rundt på ca 10000 utbetalt i måneden.

hva gjør man egentlig når man ikke får jobb noe sted? Søker i hele Norge og masse forskjellig. Vil ikke jobbe i helse, evner ikke å yte omsorg.

Anonymkode: b0af9...2d3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel bare være tålmodig, det er kjempevanskelig. Du kjenner ingen som kan gi deg en liten fot innenfor et sted? 

Anonymkode: aca90...ef5

Skrevet

Er det noe videreutdanning du kan ta?

Anonymkode: 5ac7d...32a

Skrevet

Er ikke rart man ikke får jobb. Finnes jo ikke. 10% flommer jo over. Og det som er noe, gir dem bare til bekjente eller beholder selv år etter år.

Anonymkode: ff2bc...8cc

• Nyttig 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Sikkert søkt over 50 jobber i januar. Avslag, avslag og avslag.

Har ikke fullført utdanning og ymse erfaring. (Gått to år på medisin, men er vel snart 4 år siden jeg droppa ut).

Går på AAP (aldri vært sykemeldt, men nav mente det var riktig ytelse). Vil jo helst ha en jobb, da det er vanskelig å få det til å gå rundt på ca 10000 utbetalt i måneden.

hva gjør man egentlig når man ikke får jobb noe sted? Søker i hele Norge og masse forskjellig. Vil ikke jobbe i helse, evner ikke å yte omsorg.

Fortsetter å søke, og forbedrer CV, enten med kurs, utdanning, frivillighet, verv, certifikater osv. Har du spurt noen av de du har fått avslag fra for hvorfor du har fått avslag og hva du kan gjøre for å forbedre sjansene neste gang? Trenger jo ikke spørre alle, men greit å ha liten innsikt.

Anonymkode: cdc33...733

• Nyttig 1
Skrevet

Justerer du jobb-ønskene dine? Du kan jo ikke gå rundt og si du er lege når du tok to år i 1990, en overdrivelse, men likevel sant. 

Men du kan si det er interesse-feltet ditt, og at du gjerne vil jobbe med enkel saksbehandling innen helsesektoren. Kundeservice, kundesenter. 

Jeg har høyere utdanning, og jeg søker mye forskjellig. Men jeg vet også at jeg trives med å jobbe i forskjellige type jobber, fordi jeg har erfaring med det.

Det som er viktig å få frem når du ikke har så mye erfaring, er motivasjon, interesser og div. 

Skrevet

Snakk med NAV og spør om de kan ordne en praksisplass til deg som gir deg relevant ny erfaring. Da har du noe å skrive på CV som er av nyere dato, og det kan gi deg innpass i arbeidslivet igjen. 

Anonymkode: 01c8b...631

• Liker 1
Skrevet

Hvis du går på AAP, så blir du vel sendt til en tiltaksarrangør der målet er å hjelpe deg ut i jobb? Sånne tiltaksarrangører har avtaler med firmaer sånn at du kan få en fot innenfor og muligheter for jobb, eller kurs/ utdanning. 

Anonymkode: 06b45...16c

• Nyttig 1
Skrevet

Prøv å bli god i en nisje som skriker etter arbeidskraft? 

Skrevet
Hoia skrev (25 minutter siden):

Justerer du jobb-ønskene dine? Du kan jo ikke gå rundt og si du er lege når du tok to år i 1990, en overdrivelse, men likevel sant. 

Men du kan si det er interesse-feltet ditt, og at du gjerne vil jobbe med enkel saksbehandling innen helsesektoren. Kundeservice, kundesenter. 

Jeg har høyere utdanning, og jeg søker mye forskjellig. Men jeg vet også at jeg trives med å jobbe i forskjellige type jobber, fordi jeg har erfaring med det.

Det som er viktig å få frem når du ikke har så mye erfaring, er motivasjon, interesser og div. 

Sier jo såklart ikke jeg er lege😂 men har det på cv’en for å ikke ha hull, men kanskje best å utelate?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Snakk med NAV og spør om de kan ordne en praksisplass til deg som gir deg relevant ny erfaring. Da har du noe å skrive på CV som er av nyere dato, og det kan gi deg innpass i arbeidslivet igjen. 

Anonymkode: 01c8b...631

Har 2 år som saksbehandler via nav, men sluttet da det var fryktelig dårlig arbeidsmiljø og jeg da tenkte at jeg hadde fått nok nyttig erfaring til å søke nye jobber, men den gang ei… Har gode referanser derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...