Gå til innhold

Syke barn, forteller dere sannheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg noterer alltid barna på «fri» i bhg. 
1: Da ser det ut som at jeg velger å ha barna mer enn det jeg egentlig har mulighet til

2: Jeg trenger ikke at de skal «gå barna mine etter i sømmene» ift om de er friske nok igjen. (Bhg har aldri ringt og sagt at jeg må hente etter noen dager syke hjemme)

3: Jeg noterer de som «syke» hvis jeg har måttet hente i bhg, da vet jo de ansatte at barna er syke

Anonymkode: 05613...eac

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alltid fortalt sannheten 

Anonymkode: 12953...430

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, setter syk ved sykdom og fri ved fri.

Hvorfor ikke? Om jenta mi er syk, så kan det fort hende hun har smittet andre, og da er det greit at barnehagen er obs på det. 

Anonymkode: ec087...164

• Liker 20
  • Nyttig 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du lyver til barnehagen om at ungene har fri når de egentlig er sjuke? :klo:

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, setter syk ved sykdom og fri ved fri.

Hvorfor ikke? Om jenta mi er syk, så kan det fort hende hun har smittet andre, og da er det greit at barnehagen er obs på det. 

Det er så mye sykdom i bår bhg, så tviler på at de ikke er «obs» på sykdom hele tiden

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på... ja om hun har omgsyke, syk ( hoste , feber, forkjølelse etc) eller andre ting som kan gå/ smitte i barnehagen..ja .

Om hun har sovet dårlig eller ikke helt i slaget skriver jeg fri...

• Liker 1
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Du lyver til barnehagen om at ungene har fri når de egentlig er sjuke? :klo:

Ja

• Liker 1
Skrevet

Og der har du grunnen til at småbarnsavdeling måtte holde stengt en uke og hadde nedvask av hele avdelingen etter en måned med hissig omgangssyke. De barna som ble syke i barnehagen var hjemme i minst 48 timer mens de som hadde en fridag innimellom kom med ny smitte.

Anonymkode: 1acd0...614

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så mye sykdom i bår bhg, så tviler på at de ikke er «obs» på sykdom hele tiden

Det er det hos oss også. Likevel synes jeg det er riktig at barnehagen vet om smittsom sykdom. 

Dessuten håper jeg alle foreldre gjør som oss, holder 24t regler ved feber og 48t feber ved oppkast/diaré. En blir aldri kvitt sykdommene om foreldrene lyver om sykdom og sender de for tidlig tilbake.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og der har du grunnen til at småbarnsavdeling måtte holde stengt en uke og hadde nedvask av hele avdelingen etter en måned med hissig omgangssyke. De barna som ble syke i barnehagen var hjemme i minst 48 timer mens de som hadde en fridag innimellom kom med ny smitte.

Anonymkode: 1acd0...614

Det er jo bare tull på deg

Jeg holder 24 timer igjen ved feber, 48 timer ved omgangssyke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det hos oss også. Likevel synes jeg det er riktig at barnehagen vet om smittsom sykdom. 

Dessuten håper jeg alle foreldre gjør som oss, holder 24t regler ved feber og 48t feber ved oppkast/diaré. En blir aldri kvitt sykdommene om foreldrene lyver om sykdom og sender de for tidlig tilbake.

Jeg holder meg selvsagt til disse reglene, derfor jeg skrev at vi aldri har opplevd å få ny telefon, rett og slett fordi vi er nøye på disse reglene. 

Skrevet

Jeg noterer syk, og årsaken. Det er greit for bhg å vite om det feks er omgangssyke, influensa eller andre ting som smitter veldig lett i bhg. Kan jo hende barnet mitt har smittet noen allerede før det slo ut. Barnet vårt var hjemme hele forrige uke pga influensa. Jeg følger konsekvent 48 t regel ved omgangssyke, og ved feber holder jeg han hjemme en feberfri dag ekstra.

Jeg noterer fri, hvis det han er fri ellers.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Og poenget med det er, utover at du tydeligvis tror at barnehagen vil anse deg som en bedre mor og dermed booster din egen selvgodhet...? Livsløgn kaller man sånt.

Anonymkode: 2720b...44f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Viktig å halde fasaden som god nor? 

Tullete. 

Eg har aldri forstått poenget med å bløffe. 

Og når barna sjølv blir så store at dei kan fortelle at dei har kasta opp om natta, blir det ikkje akkurat medalje til årets mor...

• Liker 7
Skrevet

Ja, det gjør jeg. syk er syk og fri er fri. 

Når jeg var student, ville skolen ha en dokumentasjon på at barnet var sykt. Da holdt med at barnehagen ga meg en bekreftelse. Dumt om jeg hadde løyet da. 

Anonymkode: 42af9...01a

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bruker du energi på å lage en fasade? Det er ingen som bryr seg, annet enn deg. 

Anonymkode: 6398b...181

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det gjør jeg. syk er syk og fri er fri. 

Når jeg var student, ville skolen ha en dokumentasjon på at barnet var sykt. Da holdt med at barnehagen ga meg en bekreftelse. Dumt om jeg hadde løyet da. 

Anonymkode: 42af9...01a

Ts her

det blir noe helt annet

Skrevet
tussi84 skrev (11 minutter siden):

Jeg noterer syk, og årsaken. Det er greit for bhg å vite om det feks er omgangssyke, influensa eller andre ting som smitter veldig lett i bhg. Kan jo hende barnet mitt har smittet noen allerede før det slo ut. Barnet vårt var hjemme hele forrige uke pga influensa. Jeg følger konsekvent 48 t regel ved omgangssyke, og ved feber holder jeg han hjemme en feberfri dag ekstra.

Jeg noterer fri, hvis det han er fri ellers.

Hva har alle disse reglene med dette å gjøre? Selvsagt forholder jeg meg til reglene om 24 timer ekstra hjemme ved feber og 48 ved omgangssyke

Skrevet
Fjaselina skrev (6 minutter siden):

Viktig å halde fasaden som god nor? 

Tullete. 

Eg har aldri forstått poenget med å bløffe. 

Og når barna sjølv blir så store at dei kan fortelle at dei har kasta opp om natta, blir det ikkje akkurat medalje til årets mor...

Det er klart Jec ikke sender barna i bhg hvis de har kastet opp om natten? Er du sprø???

Skrevet

Hva er da grunnen din til å si fri og ikke syk hvis du likevel forholder deg til reglene?

Anonymkode: ce549...68f

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...