AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Skal kjøre opp i Gol om noen uker. Er fra Oslo og øvelseskjørt masse her, men orker ikke evig lang ventetid på oppkjøring og høy strykprosent. Er det noen som har kjørt opp i Gol som kan gi meg litt info om bybilde der? Er det mye landevei? Kjører man noe motorvei? Er det mange kryss og rundkjøringer? Og er det alltid snø der og dårlig føre? Får man rygging og parkering? Alt av info tas imot og settes veldig pris på! og plz ikke svar med slike: "kan du ikke kjøre opp i Oslo så bør du ikke få lappen" innlegg Anonymkode: a3f3e...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #2 Del Skrevet 4. februar Ingen? Anonymkode: a3f3e...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #3 Del Skrevet 6. februar Sett deg inn i kompetansekravene for kl b, så får du svar på noe av det du lurer på. Neste; får du leid kjøreskolebil å kjøre opp med hvis du har hatt all opplæring i Oslo? Anonymkode: 33c58...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #4 Del Skrevet 6. februar Jeg kjørte opp i Gol for over 20 år siden, så min erfaring er vel muligens utdatert. Det var et ganske lite "bysentrum", i hvert fall. Fikk en rute med mye landevei, noe annet er nok uunngåelig. Måtte utføre bakkestart (manuelt gir) og lukeparkering. Anonymkode: 9c12b...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 6. februar #5 Del Skrevet 6. februar Mye landevei og enkle sentrumsveger. Ingen motorveier i det hele tatt. Selvsagt er det ikke alltid snø og dårlig føre. En av veiene man kjører på er RV7, en av de mest trafikkerte veiene mellom Oslo og Bergen. I år har det vært både mer snø og mer glatt føre i Oslo enn på Gol. Det er heller ingen lyskryss, men en del rundkjøringer. Oppkjøringsrunden kan enten være mot Fagernes, mot Hemsedal eller på riksveien mot Ål med retur over Tuppeskogen. Man pleier alltid å få en ryggeoppgave, men sjelden lukeparkering. Husk at det ikke er forkjørsvei gjennom sentrum, men høyreregel. Her er det mange som ryker.... Du burde absolutt ta en runde i området med øvelseskjøring, slik at du blir kjent med området og trafikkbildet før du kjører opp, ellers er jeg redd sjansen for stryk er stor. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #6 Del Skrevet 6. februar 4 hours ago, Angelheart2 said: Mye landevei og enkle sentrumsveger. Ingen motorveier i det hele tatt. Selvsagt er det ikke alltid snø og dårlig føre. En av veiene man kjører på er RV7, en av de mest trafikkerte veiene mellom Oslo og Bergen. I år har det vært både mer snø og mer glatt føre i Oslo enn på Gol. Det er heller ingen lyskryss, men en del rundkjøringer. Oppkjøringsrunden kan enten være mot Fagernes, mot Hemsedal eller på riksveien mot Ål med retur over Tuppeskogen. Man pleier alltid å få en ryggeoppgave, men sjelden lukeparkering. Husk at det ikke er forkjørsvei gjennom sentrum, men høyreregel. Her er det mange som ryker.... Du burde absolutt ta en runde i området med øvelseskjøring, slik at du blir kjent med området og trafikkbildet før du kjører opp, ellers er jeg redd sjansen for stryk er stor. Tusen takk for svar! Ja jeg ska ha 3 dobletimer med kjøreskolen jeg leier bil fra før jeg kjører opp for å bli kjent! Anonymkode: a3f3e...329 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Del Skrevet 6. februar Du kan nok regne med snø på Gol hvis du skal kjøre opp om noen uker, men det betyr ikke nødvendigvis dårlig føre hvis du har skikkelige dekk. Lite, avlangt sentrum, mange fotgjengere som krysser veien både i gangfelt og utenfor. Husk høyreregel for sideveiene. Anonymkode: f1fb5...288 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sipri Skrevet 2. november #8 Del Skrevet 2. november Hvordan gikk det TS? Har selv oppkjøring i Gol til mandag og er så nervøs😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå