AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Jeg er snart desperat. Jeg har en 5-åring som er så utrolig kjapt ute med å kalle oss «bæsjemamma, frekk og dum» etc. Jeg føler vi har prøvd det meste (overse, snakke rolig om at det ikke er greit, møte på følelser), men vi opplever ikke at noe hjelper. Jeg opplever oss som ganske gjennomsnittlige foreldre med tanke på oppdragelse og slikt. Men her vet jeg ikke lenger hva som er riktig å gjøre. Er dette en normal fase som går over? Har noen erfaringer/tips å dele? Vi får gode tilbakemeldinger på oppførselen i barnehagen, og jeg opplever barnet vårt som helt normalt. Anonymkode: 05f4f...7f3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Dette er veldig vanlig. Har selv en 5 åring. (Minst av 3). Jeg blir kalt både dum og frekk. Bæsj er veldig in for tiden og. Av erfaring går dette over😃 Noen ganger overser jeg bare fordi man merker at de sier det uten mål og mening for øvrig. Noen ganger kommer kanskje slike kommentarer pga at de er lei seg/andre følelser. Jeg unngår å bli sånn overdramatisk mtp ordvalget hans, men prøver heller å finne ut hvorfor barnet er lei/sint på mamma. Spør gjerne barnet om han er sliten. Da blir det ofte et ja, og så kryper han oppi fanget for kos. Skal ikke så mye til alltid🩵 Anonymkode: 907e5...0f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Jeg er enig med h*n over:) Tenker det er viktig å ikke gjøre en stor greie ut av det. jeg ville sett ann situasjonen, overse ordbruken til en viss grad men ikke barnet og fokuser på andre ting. Bring inn litt humor i situasjonen når det føles naturlig, og masse kjærlighet utenom:) Barn søker jo ofte oppmerksomhet i en hver form, og han har sikkert merket seg at han får dette ved slik ordbruk. Anonymkode: d5138...274
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå